Research & Markets: Redresarea preţurilor mărfurilor susţine expansiunea pieţei imobiliare
Piaţa Imobiliară / 14 iunie 2023
Piaţa imobiliară globală va creşte de la 3.880 miliarde de dolari în 2022, la 3.976,18 miliarde de dolari în 2023 Asia-Pacific a fost cea mai mare regiune de pe piaţa imobiliară în 2022, iar America de Nord - a doua
Piaţa imobiliară globală va creşte anul acesta, ajungând la 3.976,18 miliarde de dolari, de la 3.880 de miliarde de dolari în 2022, pe fondul unui avans anual compus (CAGR) de 7,6%, conform unei analize Research & Markets. Aceasta anticipează că piaţa imobiliară mondială este aşteptată să atingă 5.209,84 miliarde de dolari în 2027, respectiv 6.130 de miliarde de dolari în 2030, în baza unei creşteri anuale compuse de 5,2%.
Creşterea pieţei imobiliare va fi susţinută în continuare de expansiunea economică stabilă prognozată în multe ţări dezvoltate şi în curs de dezvoltare, iar redresarea preţurilor mărfurilor va sprijini în continuare expansiunea acestui domeniu. În plus, pieţele emergente vor continua să crească mai rapid decât cele dezvoltate în perioada amintită.
Totodată, creşterea populaţiei va susţine cererea de locuinţe, dar şi dobânzile scăzute şi stimulentele guvernamentale. În schimb, piaţa imobiliară mondială poate fi afectată de instabilitatea economică şi politică din unele regiuni, conform sursei citate.
Principalele companii de pe piaţa imobiliară includ Mitsui Fudosan Co. Ltd., Daito Trust Construction Co. Ltd., Brookfield Asset Management, American Tower Corp., Sun Hung Kai Properties Ltd., CapitaLand Ltd., Realogy Holdings Corp., Xiamen C&D, Simon Property Group Inc. şi Berkshire Hathaway Inc.
Research & Markets: Generaţia Z va cheltui mai mult decât oricare altă generaţie pe servicii de închiriere a locuinţelor
Conform Research & Markets, Generaţia Z (născută între mijlocul anilor 1990 şi începutul anilor 2000) este următoarea generaţie de chiriaşi după mileniali, iar aşteptările arată că aceasta va cheltui mai mult decât oricare altă generaţie pe servicii de închiriere a locuinţelor, de-a lungul vieţii. Generaţia Z este foarte dependentă de tehnologie şi se bazează mai mult pe internet şi reţelele sociale pentru a lua decizii de cumpărare şi pe cele legate de stilul de viaţă.
Întrucât generaţia Z a experimentat tehnologia toată viaţa, campaniile de închiriere şi marketing pentru segmentul imobiliar ar trebui să includă utilizarea tehnologiei, domeniu în care această generaţie este cea mai activă, notează analiza, menţionând că este vorba despre aplicaţii, reţelele de socializare sau orice altă sursă de internet.
Generaţia Z reprezintă aproape un sfert din populaţia SUA şi, prin urmare, piaţa locală a serviciilor de închiriere imobiliară este aşteptată să crească în continuare.
Conform Research & Markets, Asia-Pacific a fost cea mai mare regiune de pe piaţa imobiliară în 2022, iar America de Nord - a doua.
Tendinţe pe piaţa imobiliară
Pe piaţa imobiliară globală este utilizată tot mai mult tehnologia, notează Research & Markets, făcând referire la tehnologii precum realitatea virtuală, big data şi inteligenţa artificială care îmbunătăţesc experienţa de cumpărare şi vânzare pentru clienţi.
O altă tendinţă este expansiunea clădirilor durabile şi ecologice, deoarece consumatorii conştienţi de mediu caută să-şi reducă amprenta de carbon.
În plus, există un interes din ce în ce mai mare pentru spaţiile de co-living şi co-working, în care oamenii împart spaţiile de locuit sau de lucru pentru a reduce costurile şi a extinde colaborarea.
În cele din urmă, pe piaţa imobiliară globală se observă, de asemenea, de o schimbare către urbanizare, pe măsură ce tot mai mulţi oameni se mută în oraşe pentru oportunităţi mai bune de angajare şi calitate a vieţii.