Piata blocurilor ceramice a scazut in 2013, cu aproximativ 5% fata de anul precedent. In 2014 piata ar putea stagna sau chiar inregistra o continuare in acelasi ritm a scaderii, pe fondul previzionarii unor majorari substantiale, atat a costurilor cu combustibilii si indeosebi cu gazele naturale, precum si cresterii redeventelor si impozitelor, ne-a precizat Liviu Stoleru, director general si presedinte al consiliului de administratie Cemacon.
Cu toate acestea, compania producatoare de blocuri ceramice a inregistrat o crestere cu 34% a cifrei de afaceri in primele 9 luni ale anului fata de aceeasi perioada a anului precedent. De asemenea, vanzarile cantitative au crescut cu 33%, iar profitabilitatea operationala a ajuns la 21%. "Pentru 2013, ne mentinem ca obiectiv atingerea unei cote de piata de 16% la nivel national", a declarat Liviu Stoleru.
Strategia Cemacon in 2013 a pornit de la premisa unei piete in usor declin, fapt ce a implicat identificarea unor elemente inovative si de diferentiere.
Piata s-a confruntat in 2013 cu un consum redus, in conditiile existentei unei supracapacitati de productie. Acest lucru a determinat automat scaderea preturilor de vanzare a produselor, ceea ce a afectat semnificativ stabilitatea afacerilor producatorilor.
Mai mult decat atat, a crescut riscul de neincasare de la clientii, confruntati la randul lor cu probleme financiare si chiar insolvente. In plus, s-au majorat costurile cu materiile prime si combustibilii, iar diferenta nu a putut fi transmisa mai departe in pret, prin urmare piata a scazut mai mult valoric decat ca volum.
O eventuala majorare a costurilor si in 2014 va avea un impact negativ asupra preturilor de vanzare ale produselor Cemacon, in contextul in care compania este determinata sa mentina calitatea produselor, subliniaza domnul Stoleru.