Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

"Tinerii care caută un spaţiu multifuncţional - un segment important al IKEA"

Amenajări /

"Tinerii care caută un spaţiu multifuncţional - un segment important al IKEA"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Tinerii care se mută în casă nouă şi au nevoie de un spaţiu personal şi multifuncţional reprezintă un segment important de clienţi pentru IKEA, după cum ne-a spus Daniela Stoican, PR Manager în cadrul companiei.

    Domnia sa ne-a precizat, în cadrul unui interviu, că soluţiile de depozitare sunt esenţiale în amenajarea unui spaţiu de dimensiuni reduse: "Locuinţele sunt din ce în ce mai mici, aşa că am început să concepem piese de mobilier pe mai multe dimensiuni: mai înguste, mai mici şi uşor de stivuit, care valorizează spaţiul pe orizontală şi pe verticală".

    Printre altele, Daniela Stoican ne-a explicat şi cum poate fi amenajat eficient un astfel de spaţiu.

    Reporter: Care sunt tendinţele din acest an pe piaţa mobilei?

    Daniela Stoican: Anul acesta, colecţiile speciale IKEA au un design inovator, forme care se potrivesc în orice tip de spaţiu şi au culori calde, pastelate. Încercăm să dezvoltăm produse modulare, care să răspundă unor nevoi dintre cele mai diverse.

    Lemnul este, în continuare, un element important pentru noi, iar anul acesta texturile naturale ale lemnului au revenit în tendinţe. Am evitat să adăugăm culoare obiectelor de lemn, deoarece acesta este un material autentic, care îmbătrâneşte frumos.

    Reporter: Cu ce şi-a îmbunătăţit Ikea produsele, în ultima perioadă?

    Daniela Stoican: Gama de produse IKEA este actualizată constant, în funcţie de nevoile consumatorilor. Pe lângă colecţiile permanente, lansăm anual şi colecţii tematice, în care designerii noştri testează materiale, detalii şi concepte grafice. În anul 2013, am lansat colecţia Trendig, care este inspirată din designul scandinav şi designul chinez. Pentru acest an, plănuim să lansăm o colecţie inspirată de designul Rusiei rurale.

    Colecţiile IKEA PS sunt o altă metodă prin care experimentăm. Designerii IKEA, care în mod normal trebuie să conceapă produsele începând de la eticheta de preţ, ţinând cont de materiale, de liniile de producţie existente şi de posibilităţile de inovaţie, de transportarea produselor în pachete plate - toate lucrurile care înseamnă Conceptul IKEA -, pot să-şi dea frâu liber imaginaţiei şi să compună produse care să iasă în evidenţă prin designul unic. Aceste produse cu design deosebit se găsesc în magazin sub numele de IKEA Post-Scriptum: "mai avem ceva în plus de spus despre design". Astfel, produse care sunt reprezentative pentru declaraţia IKEA asupra design-ului devin accesibile celor mai mulţi oameni, tocmai pentru că respectă întru totul regulile Conceptului IKEA.

    Anul acesta, pentru colecţia IKEA PS, am selectat tineri designeri din toată lumea şi i-am provocat să conceapă o linie de produse gândită pentru tineri ca ei.

    O altă noutate pentru anul în curs este schimbarea gamei de bucătării. Gama METOD are un design nou, funcţional şi este mult mai flexibilă. Cu o abordare modulară, gama de bucătării METOD permite acum soluţii individualizate, pentru o mai bună utilizare a spaţiului şi o funcţionalitate sporită pentru toate activităţile care au loc într-o bucătărie, indiferent de mărimea sau forma acesteia. Nivelul preţurilor este, ca întotdeauna, cel mai accesibil de pe piaţă.

    Reporter: Care este raportul cerere-ofertă?

    Daniela Stoican: Gama IKEA este identică în toată lumea, iar adaptarea la particularităţile pieţelor locale ţine mai mult de modul de prezentare, având în vedere faptul că nu avem foarte multe produse care diferă de la o ţară la alta.

    Dorim să oferim soluţii pentru o viaţă de zi cu zi mai bună acasă. De aceea, în fiecare an, facem mii de vizite în casele clienţilor noştri, pentru a afla mai multe despre visurile şi nevoile lor. Acesta este punctul de plecare pentru fiecare produs pe care îl creăm.

    Produsele IKEA trebuie să fie o combinaţie între formă, funcţionalitate, design, calitate, sustenabilitate şi preţ accesibil. Dezvoltatorii de produs şi designerii IKEA trebuie să găsească combinaţia ideală între aceste elemente atunci când încep procesul de creaţie. Este o provocare ce ne pune de fiecare dată imaginaţia la încercare.

    Reporter: Cum au evoluat preţurile în domeniul mobilei?

    Daniela Stoican: Nu putem vorbi despre toată piaţa, dar ne bucurăm să putem spune că în acest an financiar (1 septembrie 2013 - 31 august 2014) am reuşit să menţinem preţurile produselor din gama IKEA la acelaşi nivel de anul trecut şi am reuşit chiar să scădem preţurile câtorva produse din catalog. În fiecare an, o dată cu lansarea Catalogului IKEA, facem o promisiune tuturor consumatorilor, înscrisă pe copertă: Preţurile menţionate în Catalog includ TVA, sunt maxime şi sunt valabile un an de zile, de la 1 septembrie 2013 până la 25 august 2014.

    Reporter: Ce buget alocă o familie pentru mobilarea locuinţei?

    Daniela Stoican: Fiecare client în parte alege să aloce un buget în funcţie de posibilităţile sale. Gama IKEA este concepută pentru cei mai mulţi oameni şi oferă soluţii pentru toate gusturile, nevoile şi buzunarele.

    Reporter: Cum s-au educat consumatorii, în aceşti ani de criză?

    Daniela Stoican: Noi suntem cei care ne aflăm într-un proces constant de învăţare, pentru că ne-am propus să fim de partea consumatorilor, să le cunoaştem şi să le înţelegem din ce în ce mai bine nevoile şi dorinţele din viaţa de zi cu zi de acasă. Ştim că sunt tot mai atenţi atunci când îşi fac lista de cumpărături şi că nu vor să facă niciun compromis în privinţa calităţii, designului sau a serviciilor primite. De aceea, odată cu instalarea contextului economic dificil, ne-am concentrat pe oferirea celui mai bun raport calitate-preţ, atât în privinţa produselor, cât şi a serviciilor noastre.

    Anul acesta, ne concentrăm pe ce contează cel mai mult acasă - timpul petrecut împreună. Studiile din toată lumea arată că oamenii sunt tot mai stresaţi de faptul că nu mai au timp pentru ei, pentru casă şi pentru cei dragi, că nu mai au timp să preţuiască bucuriile simple. Tocmai de aceea, dorim să le oferim soluţii accesibile şi ingenioase pentru momentele petrecute împreună cu cei dragi.

    Reporter: Ce buget trebuie să aibă un cumpărător pentru amenajarea unei garsoniere, astfel încât singura cameră pe care o are să poată fi utilizată atât ca dormitor, cât şi ca sufragerie?

    Daniela Stoican: La Magazinul IKEA oferim soluţii flexibile pentru orice tip de spaţiu. Avem o gamă variată de canapele extensibile şi soluţii de depozitare care pot răspunde unor astfel de nevoi, iar preţurile sunt foarte accesibile. Astfel, bugetul pentru o cameră variază. Un segment important pentru noi este alcătuit din tinerii care se mută de acasă şi au nevoie de un spaţiu personal şi multifuncţional.

    Reporter: Care este raportul cerere/ofertă în acest domeniu?

    Daniela Stoican: Nu avem date concrete în privinţa României, însă, în luna ianuarie 2014, agenţia YouGov a realizat un sondaj de opinie pentru IKEA Group. Sondajul se adresa tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 60 de ani, care locuiesc în oraşe din Suedia, Marea Britanie, Franţa, Statele Unite, Polonia, Japonia, China şi Qatar. Din fiecare ţară, au răspuns 1000 de persoane (cu excepţia Quatar-ului, unde au fost înregistrate 500 de răspunsuri).

    Interesant pentru acest subiect este faptul că 50% dintre respondenţi au nevoie să folosească fiecare centimetru din spaţiul pe care îl au la dispoziţie, 17% trăiesc în mai puţin de 30 mp, 59% vieţuiesc într-o garsonieră sau apartament, 49% stau în chirie, iar 29% s-au mutat cel puţin de două ori în ultimii trei ani.

    Reporter: Ce soluţii promovaţi pentru amenajarea unui spaţiu de dimensiuni reduse?

    Daniela Stoican: Designerii IKEA se gândesc constant la nevoile consumatorilor şi la stilul de viaţă al acestora. În ultimii ani, având în vedere tendinţa globală de urbanizare, spaţiile de locuit încep să se restrângă. Toate produsele IKEA sunt extrem de funcţionale şi permit găsirea unor soluţii de amenajare inteligente.

    Soluţiile de depozitare sunt esenţiale în amenajarea unui spaţiu de dimensiuni reduse, iar gama IKEA oferă o mulţime de astfel de idei. Sistemele de depozitare PAX sunt printre cele mai populare în magazinul nostru din Bucureşti.

    Noua gamă de bucătării METOD este mai flexibilă şi modulară, permiţând amenajarea spaţiului în diferite moduri. Astfel, ne putem asigura că nu este irosit niciun centimetru din spaţiul preţios al bucătăriei.

    Reporter: Ce trenduri există în acest sens?

    Daniela Stoican: La baza designului IKEA se află estetica scandinavă şi funcţionalitatea produselor, iar noi urmărim cu atenţie preferinţele şi nevoile consumatorilor.

    De exemplu, urmărim cu foarte mare interes evoluţia spaţiului de locuit din mediul urban. Locuinţele sunt din ce în ce mai mici, aşa că am început să concepem piese de mobilier pe mai multe dimensiuni: mai înguste, mai mici şi uşor de stivuit, care valorizează spaţiul pe orizontală şi pe verticală.

    Ne interesează toate aspectele vieţii consumatorilor noştri. Ustensilele de bucătărie sunt din ce în ce mai funcţionale şi adresate nevoii de a mânca sănătos şi de a găti în casă.

    Reporter: Mulţumesc!

    În bucătării, poate fi utilizată întreaga înălţime a pereţilor

    "Pentru bucătării, recomandăm utilizarea întregii înălţimi a camerei, în vederea utilizării fiecărui centimetru. Pentru a răspunde acestei nevoi, am conceput bucătăriile METOD. În spaţiile goale pot fi depozitate farfuriile mari sau tăvile care nu încap în dulapurile de bucătărie. Bucăţica de pe blatul de lucru rămasă goală poate fi folosită pentru accesoriile mai mici sau ca suprafaţă de răcire a tăvilor şi a bolurilor cu mâncare aburindă.

    O bucătărie completă METOD cu uşi şi fronturi HAGANÄS din furnir de mesteacăn şi sertare MAXIMERA cu amortizor poate costa 3,747 lei".

    Chiuvete înguste şi dulapuri mici pentru camera de baie

    "Într-o baie mică, am găsit soluţii de depozitare care permit utilizarea spaţiului pe verticală, precum dulapul de sortare a rufelor LILLCNGEN.

    Pentru economisirea spaţiului, la magazinul IKEA există o mulţime de soluţii simple: un stativ reglabil de uscare a rufelor, montat la duş sau deasupra căzii, care poate fi ridicat atunci când nu mai este nevoie de el, chiuvete înguste şi dulapuri mici, dar încăpătoare, cârlige pentru prosoape şi cutii de sortare".

    Filmele, proiectate pe biblioteca din sufragerie, pe un ecran ce se poate rula

    "Într-o sufragerie de dimensiuni reduse, canapeaua ar putea fi înlocuită cu două şezlonguri care permit o mobilitate a spaţiului. Filmele pot fi proiectate chiar pe bibliotecă, prin instalarea unui ecran de proiecţie care se poate rula. Mesele extensibile sunt ideale pentru sufrageriile de dimensiuni reduse".

    Dressing-ul, amenajat în dormitor

    "În apartamentele de dimensiuni reduse, dressing-ul este, de cele mai multe ori, prezent în dormitor. Cu ajutorul gamei PAX din magazinul IKEA, poate fi încorporat un dressing în dormitor astfel încât să salvăm spaţiu. Masa suplimentară MALM a fost, de asemenea, concepută pentru astfel de spaţii. Poate fi folosită deasupra patului, dar

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Smart City

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Consilier

    Companii

    Internaţional