Ruukki este unicul producător de panouri frigorifice agrementate conform noilor normative europene
În ultimii ani România a căpătat o importanţă deosebită în strategia internaţională a marilor jucători din industria alimentară, fiind considerată ţara cu cea mai dinamică dezvoltare a comerţului modern. Conform analiştilor de la Oxford Economics, creşterea medie anuală a pieţei de retail global va atinge pragul de 5% până în 2020, iar cel mai rapid ritm de creştere îi va reveni României.
Astfel, retailul alimentar modern va ajunge la o valoare de 26 miliarde de euro, adică un plus de aproape două treimi faţă de nivelul actual de 16 miliarde de euro. Toate aceste cifre optimiste au dat un elan puternic reţelelor prezente în România, fiind programate să se deschidă până la sfârşitul acestui an în jur de 150 de magazine de tip hypermarket, supermarket sau magazine alimentare cu format mai redus.
Pe de altă parte, dezvoltarea acestor tipuri de magazine va stimula şi activitatea din unităţile de prelucrare a produselor alimentare, precum şi investiţiile în depozite.
În momentul de faţă în România există un singur producător de panouri frigorifice termoizolante agrementate de către Uniunea Europeană. Ruukki România produce în fabrica din Bolentin Deal panouri termoizolante adaptate fiecărui segment din industria de prelucrare a produselor alimentare. De-a lungul anilor compania a dezvoltat o gamă de produse speciale, destinate spaţiilor de depozitare la rece şi a livrat panouri şi soluţii pentru zeci de retaileri şi distribuitori din Europa.
Printre altele, în România compania a livrat panourile şi pentru noul depozit Delhaize, Mega Image. Contractată de antreprenorul Arxikon, Ruukki a livrat panouri în valoare de aproximativ 1 milion euro pentru unul dintre cele mai mari depozite frigorifice din România.
Compania produce şi un tip nou de panou destinat industriei alimentare, care în sistem cu structura metalică şi acoperişul conduce la economii masive de energie. Recent, companiile din Finlanda, ţara de origine a Ruukki, au semnat un acord referitor la eficientizarea consumului de resurse în domeniul retail-ului, prin care se obligă să reducă consumul de energie cu 65 GW pe oră până în 2016. Ruukki a fost contractată pentru a propune şi a implementa un nou concept în construcţia de magazine alimentare.
"Am realizat pentru Kesko, cel mai mare proprietar imobiliar din Finlanda, un lanţ de magazine alimentare pentru o reţea locală. Trebuia să respectăm cele mai stricte normative de eficienţă energetică din Europa, iar eficienţa energetică obţinută de noi a fost cu o treime mai performantă decât cea indicată în noile normative" a declarat Marian Pîrvu, Business Manager Ruukki în ţările Europei Centrale şi de Est.
Panourile produse în fabrica Ruukki se încadrează în clasele superioare de rezistenţă la foc, E şi EI.
Toate panourile Ruukki România sunt agrementate şi poartă marcajul CE, care atestă alinierea la standardele unice de calitate în Uniunea Europeană.