Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

ALEXANDRU OANCEA, DIRECTOR MARKETING:"Vânzări în creştere la VEKA România"

Companii /

"Vânzări în creştere la VEKA România"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Prima jumătate a acestui an a adus un trend pozitiv pentru afacerile VEKA România, comparativ cu perioada similară din 2014. Alexandru Oancea, director marketing în cadrul companiei, ne-a declarat că începutul de an a însemnat o apreciere a vânzărilor Veka România şi că speră ca tendinţa să se menţină până la finalul anului.

    Reporter: Cum au mers vânzările VEKA România în prima jumătate a acestui an comparativ cu perioada similară din 2014?

    Alexandru Oancea: Comparativ cu 2014, prima jumătate a acestui an a înregistrat un trend pozitiv pentru afacerile VEKA România. Începutul de an a însemnat o apreciere a vânzărilor, tendinţă care sperăm să se menţină până la finalul lui 2015. Apreciem această tendinţă atât din perspectiva rezultatelor obţinute în primul semestru, cât şi datorită faptului că ne apropiem şi de vârful de sezon pentru piaţa construcţiilor, anume intervalul august-octombrie, perioadă în care prognozăm creşteri ale vânzărilor mai mari decât în restul anului. De aceea, suntem optimişti şi încrezători într-o direcţie pozitivă a lucrurilor.

    Reporter: Ce estimări aveţi asupra vânzărilor pentru întreg anul 2015?

    Alexandru Oancea: La începutul acestui an, vorbeam despre creşterile pe care VEKA România le-a înregistrat în 2014, comparativ cu anul precedent, deşi tendinţa generală a pieţei locale de tâmplărie termoizolantă a fost una de scădere. Pentru 2015, ne-am propus să continuăm trendul de creştere şi depunem toate eforturile necesare pentru atingerea acestei ţinte. Avem speranţe că o vom îndeplini, cu atât mai mult cu cât discutăm despre un debut ascendent în 2015 şi despre semnalele pozitive pe care le avem din piaţă, atât din sectorul imobiliar, cât şi din segmentul construcţiilor în sistem privat.

    Reporter: Cum a evoluat piaţa de tâmplărie termoizolantă în primul semestru faţă de perioada similară a anului trecut, ca volum şi ca valoare?

    Alexandru Oancea: Primul semestru al lui 2015 a însemnat o foarte uşoară scădere a valorii întregii pieţe de tâmplărie termoizolantă. În ceea ce priveşte volumul, am putea vorbi mai degrabă de o consolidare a pieţei, întrucât nu am constatat schimbări semnificative şi notabile.

    Reporter: Cum va încheia piaţa noastră de tâmplărie acest an?

    Alexandru Oancea: Este încă timpuriu să vorbim despre ce se va întâmpla în 2015, mai ales pentru că activăm pe o piaţă caracterizată de sezonalitate, lucru ce ne împiedică să emitem estimări ferme cu privire la evoluţia acestui an.

    Există estimări favorabile, în special din zona noilor proiecte imobiliare din Bucureşti şi de la nivel naţional. Astfel, aşteptăm şi ne dorim să vedem modificări pe piaţa construcţiilor - mai multe investiţii, mai multe proiecte derulate pe termen mediu şi lung.

    Şi segmentul reabilitărilor este foarte probabil să poată influenţa evoluţia pieţei. Există deja multe proiecte de reabilitări în stadiul de pre-contractare şi va fi interesant să urmărim dacă, în final, eficienţa energetică va reuşi să surclaseze alegerea celui mai mic preţ de achiziţie în licitaţiile publice.

    Totuşi, nu vom nega că ne dorim să vedem modificări pe piaţa construcţiilor - mai multă implicare, mai multe investiţii, mai multe proiecte derulate pe termen mediu şi lung. Sperăm ca anul 2015 să însemne o revenire a pieţei la valoarea finalului de an 2013 şi, de ce nu, să crească volumul vânzărilor atât la nivel local, cât şi internaţional.

    Reporter: Noile programe operaţionale cu fonduri europene destinate eficienţei energetice în perioada 2014-2020 au fost aprobate. Ce impact estimaţi că vor avea asupra vânzărilor companiei?

    Alexandru Oancea: Până acum, programul de reabilitare termică a locuinţelor a avut preponderent în vedere oferta celui mai mic preţ. Pentru VEKA, furnizor exclusiv de profiluri de clasa A şi lider în ceea ce priveşte calitatea soluţiilor pe care le oferă, a fost o adevărată provocare să ofere, deopotrivă, soluţii din gama premium, cât şi soluţii care să răspundă cerinţei principale de licitaţie. Cu toate acestea, suntem încrezători că experienţele europene în domeniu vor fi evaluate şi apreciate în concordanţă cu noile valenţe ale programelor naţionale de reabilitare. Avem, astfel, încrederea că şi soluţiile tehnice de clasa A vor putea fi competitive şi în România.

    Reporter: Ce tendinţe se manifestă pe piaţă?

    Alexandru Oancea: La începutul acestui an, VEKA a comandat un studiu naţional privind preferinţele şi comportamentul persoanelor fizice referitoare la achiziţia de tâmplărie termoizolantă. Rezultatele acestui studiu ne-au indicat o tendinţă generală de cumpărare (54,6%) ce se îndreaptă către tâmplăria termoizolantă PVC, aceasta putând răspunde cerinţelor tot mai mari ale clienţilor care vizează, în special, capacitatea de izolare termică şi fonică, dar şi durata de viaţă ridicată a produselor. Pe locurile secunde în menţiunile beneficiarilor sunt aluminiul (21,3%) şi lemnul sau lemnul stratificat (19,2%).

    Mai mult, în alegerea produsului şi a producătorului de tâmplărie, respondenţii au numit în topul primelor trei cele mai importante criterii de selecţie mărcile de furnizori folosite la confecţionarea ferestrelor, respectiv marca de profiluri şi cea de feronerie. Alături de acestea, respondenţii au mai amintit şi termenele de garanţie oferite, dar şi profesionalismul personalului.

    Reporter: Care sunt principalele probleme cu care vă confruntaţi în piaţă şi ce măsuri veţi lua pentru a le contracara?

    Alexandru Oancea: Pe de o parte, discutăm despre o neîncredere a consumatorului în situaţia politică, economică şi socială actuală. Această neîncredere a condus, inevitabil, la ezitarea de a face investiţii. Pe de altă parte, consumatorii care, totuşi, au decis să-şi achiziţioneze tâmplărie termoizolantă au optat pentru produse mai ieftine, dar inferioare din punct de vedere calitativ. Deci lipsa de informare constituie în continuare un obstacol pentru noi, pe care ne străduim, treptat, să-l eliminăm prin informarea continuă a utilizatorilor finali asupra principalelor aspecte ce trebuie considerate în cadrul procesului de achiziţie de tâmplărie termoizolantă.

    Reporter: Cât de mare este piaţa "neagră" a tâmplăriei termoizolante?

    Alexandru Oancea: Probabil unul dintre cele mai îngrijorătoare aspecte relevate de studiul naţional despre care vorbeam anterior este acceptul beneficiarilor de a achiziţiona tâmplărie termoizolantă fără factură fiscală, 13,7% dintre respondenţi fiind parţial sau total de acord cu această practică "la negru". Toate acestea nu fac decât să conducă piaţa pe un segment gri, în care soluţiile tehnice au o performanţă scăzută, origine incertă şi nu beneficiază de servicii de garanţie. Acest lucru duce, în final, la creşterea gradului de nemulţumire a clienţilor finali faţă de produsul achiziţionat.

    La VEKA, vom rămâne în continuare activi în lupta pentru descurajarea comerţului de tâmplărie termoizolantă "la negru". În plus, sperăm ca noile demersuri ale statului să contribuie în sens pozitiv pentru a proteja legal cumpărătorul din punct de vedere al serviciilor de garanţie.

    Reporter: În ce regiuni ale ţării există cea mai mare cerere?

    Alexandru Oancea: Desigur, în Bucureşti am înregistrat cea mai mare cerere, pe un loc secund situându-se exporturile de tâmplărie termoizolantă realizată de către partenerii VEKA locali.

    Reporter: Ce importanţă are România în afacerile grupului şi care sunt planurile de dezvoltare după preluarea Gealan?

    Alexandru Oancea: Odată cu preluarea unui concurent foarte cunoscut şi având o poziţie bine definită pe piaţă, aşa cum este Gealan, grupul VEKA îşi consolidează în mod oficial poziţia de lider pe piaţa germană, în Europa şi în lume.

    În România, această achiziţie va avea un efect pozitiv asupra celor două companii. Preluarea presupune ca subsidiarele locale să beneficieze de expertiză bogată, cuprinzătoare şi profundă a ambelor companii în aria de extrudare, tehnologia profilelor şi dezvoltarea pieţei.

    Reporter: Urmează sau nu noi achiziţii?

    Alexandru Oancea: Este cu siguranţă prematur pentru o astfel de discuţie, cu atât mai mult având în vedere importanţa pe care o are recenta achiziţie a Gealan, prin care am accentuat, încă o dată, puterea şi însemnătatea noastră pentru industria europeană a ferestrelor.

    VEKA şi-a întărit poziţia concurenţială şi, prin îmbinarea expertizei noastre extensive în tehnologia profilelor, vom atinge un nou potenţial pe piaţă şi oportunităţi de afaceri. În acest mod, vom contribui şi la consolidarea pieţei de profil.

    Reporter: Care sunt produsele VEKA cel mai bine vândute în acest an?

    Alexandru Oancea: Pentru 2015, ne propunem să accentuăm cota de piaţă a gamei ultraperformante SOFTLINE 82, unul din cele mai mai bine vândute sisteme VEKA la nivel european. Este un sistem modern, actual, creat să răspundă, de pe acum, cerinţelor europene de eficienţă ce se preconizează pentru perioada ulterioară anului 2020. Sistemul hexagonal SOFTLINE 82, certificat pentru a fi folosit şi în construcţiile pasive, îndeplineşte standardele europene actuale de eficienţă energetică, valabile şi în România, şi este compatibil atât cu renovările, cât şi cu trendurile actuale de design arhitectural.

    Fiind vorba despre o soluţie actuală, adaptabilă atât proiectelor noi, cât şi reciclărilor eficiente, aceasta a cunoscut un trend crescător accelerat, devenind "vedetă" în ascensiune, atât în România, cât şi pe celelalte pieţe europene.

    În topul vânzărilor se situează, în continuare, şi pentacameralele VEKA, în mod deosebit SOFTLINE 70AD, sisteme adaptate perfect condiţiilor climatice din ţara noastră.

    Reporter: Ce produse şi oferte noi pregătiţi pentru perioada următoare?

    Alexandru Oancea: În perioada următoare, suntem decişi să continuăm procesul de inovaţie pentru a preîntâmpina viitoarele reglementări europene de izolare termică, în condiţii de eficienţă a procesului de producţie şi respectând exigenţele stilistice sau arhitecturale. În acest sens, pregătim noi repere constructive cu design specific, adaptate noului trend în domeniul designului, care câştigă teren şi în România.

    Reporter: Cum vedeţi construcţia de locuinţe noi în următorii ani?

    Alexandru Oancea: Avem semnale care ne indică o revenire a pieţei imobiliare şi o intrare a sa într-un trend pozitiv. Rămâne să vedem care va fi evoluţia lucrurilor, însă apreciem o deschidere a unor noi segmente în decursul acestui an.

    Reporter: Cât la sută din producţie estimaţi că veţi exporta în acest an şi care sunt ţările de destinaţie?

    Alexandru Oancea: Fiind furnizor de profiluri PVC, soluţiile VEKA ajung la partenerii noştri naţionali, producătorii de ferestre, aceştia gestionând mai departe vânzările şi exporturile către beneficiarii finali.

    În 2014, creşterea exporturilor de tâmplărie a contrabalansat scăderea abruptă a cererilor locale. Beneficiind de recunoaşterea internaţională a calităţii brandului VEKA, producătorii români parteneri activi pe pieţele de export au reuşit şi în acest an să-şi diversifice canalele de vânzare, accesând tot mai multe ţări UE şi non UE. Astfel, consolidându-şi exporturile de tâmplărie termoizolantă de clasa A, partenerii VEKA au reuşit să pătrundă şi pe pieţe non-tradiţionale - cu preponderenţă în zona nord-americană, dar şi în Orientul Mijlociu.

    Reporter: Vă mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Smart City

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Consilier

    Companii

    Internaţional