Grupul Carpatcement consideră că fundaţia pentru edificarea unui model de business solid, performant şi sustenabil constă în oferirea unui maxim de beneficii clienţilor săi, în condiţii de eficienţă tehnologică şi de profitabilitate, alături de reducerea impactului asupra mediului înconjurător şi de construirea unor relaţii durabile cu mediul academic, ştiinţific şi comunităţile locale.
În acest sens, cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică sunt promovate în toate companiile Grupului HeidelbergCement la nivel mondial, iar subsidiara din România nu face excepţie.
Grupul îşi concentrează atenţia pe tehnologii inovatoare pentru a creşte eficienţa proceselor tehnologice şi pentru a dezvolta produse şi servicii cu o orientare puternică spre client, spre cerinţele şi aşteptările sale, transferând astfel cele mai bune practici deprinse din experienţa sa internaţională şi în special cea europeană.
Comunicarea acestor valori, precum şi a faptului că, asociat operaţiunii de vânzare, clientul poate beneficia de suport tehnic operativ şi consistent reprezintă aspecte cheie în derularea activităţii grupului.
Eficienţa suportului tehnic oferit de Carpatcement este rezultatul unui program naţional de comunicare, iniţiat tocmai pentru a putea sprijini clienţii în perioada de tranziţie de la betonul produs în conformitate cu normele naţionale la acelaşi produs, însă în conformitate cu reglementările europene . Astfel, pe lângă literatura tehnică obişnuită de vânzări, disponibilă pe www.heidelbergcement.ro sau la stand, Carpatcement organizează întâlniri de tip "masă rotundă", la care sunt invitate personalităţi ştiinţifice şi academice direct implicate în activitatea de cercetare teoretică şi experimentală a cimenturilor sale.
Comunicarea liberă a unor aspecte deosebite, de mare interes, întâlnite în practică, precum şi discuţiile deschise ce au loc în cadrul acestor evenimente comunică invitaţilor faptul că grupul Carpatcement este dedicat alcătuirii echilibrate a portofoliului de produse şi dezvoltării unei relaţii de parteneriat tehnic durabil cu clienţii săi.
Compania pregăteşte şi alte canale de comunicare astfel încât, în completarea întâlnirilor "face-to-face" pe care reprezentanţii comerciali şi consilierii tehnici le au cu personalul clienţilor săi, informaţia să fie disponibilă imediat, în scris, 24 de ore din 24 şi oriunde în ţară.
În acest sens se pregăteşte realizarea unui newsletter lunar, deschiderea unui forum precum şi a unui blog tehnic. Apariţia unui canal dedicat pe Youtube şi a unor pagini pe reţelele de socializare vor completa oferta de servicii tehnice gratuite asigurate de către Departamentul de Consultanţă Tehnică al producătorului de ciment.
Comunicarea transparentă, publică, prin forum şi blog va conduce la creşterea încrederii utilizatorilor direcţi în produsele comercializate sub brand-ul CARPATCEMENTŸ: aspectele tehnice din domeniul cimentului şi betonului vor fi prezentate într-un mod cât mai clar şi simplu, evitând folosirea în exces a terminologiei specifice, strict tehnice.
Astfel, în România, cuvântul "ciment" are toate şansele să fie sinonim cu "carpatcement".
Pentru a îmbunătăţi gradul de înţelegere a portofoliului de produse al companiei, urmărind aplicabilitatea finală a cimenturilor şi a filerului de calcar, în secţiunea special dedicată comunicării tehnice (infoTECHNIK) de pe www.heidelbergcement.ro vor fi publicate diferite studii, fotografii şi filme tehnice
Secţiunea se află într-un continuu proces de actualizare, iar filmele ce vor fi publicate aici vor expune metode moderne de testare, analize de performanţă, precum şi rezultate (studii de caz) care prezintă succesele obţinute cu cimenturile CARPATCEMENTŸ în diferite aplicaţii.
O noutate absolută o va reprezenta publicarea unor recomandări tehnice generale, din surse independente şi de prestigiu, asupra modului de utilizare a diferitelor tipuri de cimenturi în betoane, respectiv prezentarea mai explicită a reglementărilor tehnice în vigoare, dar şi şi de perspectivă cu trimitere către etapa de proiectare (calcul structural).
Pas cu pas, compania se apropie de organizarea primei "Concrete Academy" din România, concept apărut pentru prima dată la subsidiara HeidelbergCement din Polonia şi care va reuni sub acelaşi acoperiş reprezentanţii tehnici ai clienţilor, specialişti renumiţi din România şi din străinatate - în scopul discutării deschise şi practice a inovaţiilor din domeniul betonului în Europa. Acest eveniment este cu atât mai necesar cu cât pe cuprinsul anului 2014 standardul european de beton EN 206-1 va fi revizuit.
În activitatea de comunicare tehnică a Carpatcement se regăsesc o serie de elemente de performanţă şi noutate absolută în România, însă aceasta reprezintă doar una din laturile complexului proces de producere şi comercializare a cimentului.
Un alt aspect urmărit la nivelul grupului Carpatcement constă în îmbunătăţirea accesului la informaţia ce se asociază vânzării produselor. Astfel, transferul modern şi rapid al acesteia se poate face acum prin intermediul codurilor QR prezente pe toate stand-up bannerele Grupului Carpatcement precum şi, în perspectivă, pe ambalajele produselor sale.
În plus, grupul Carpatcement continuă să investească în domeniul dezvoltarii durabile, concept respectat şi promovat prin desfăşurarea activităţii curente în condiţii de sănătate şi securitate în muncă, de protecţie avansată a mediului înconjurător, dar şi de responsabilitate socială în comunităţile în care îşi desfăşoară activitatea.
HeidelbergCement este lider mondial pe piaţa de agregate şi un important jucător în domeniul cimentului, betonului şi altor activităţi conexe.
Cu un total al investiţiilor de peste 450 milioane euro, HeidelbergCement este unul dintre cei mai importanţi investitori germani din România. În ţara noastră, Grupul este prezent în producţia de ciment, betoane şi agregate prin companiile Carpatcement Holding, Carpat Beton, respectiv Carpat Agregate. Toate cele trei companii folosesc tehnologii inovative şi au ca obiectiv major promovarea unor standarde înalte de calitate.
Prin companiile sale, Grupul pune la dispoziţia clientilor săi materiale de construcţie la un standard de calitate recunoscut la nivel internaţional. Grupul acoperă gamă completă de cerinţe ale clienţilor, de la consultanţă în domeniul de aplicare până la oferirea de soluţii eficiente de finalizare a proiectelor.