Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

"Casa e4 din cărămidă de la Wienerberger", gata la finalul lui iunie

Materiale /

"Casa e4 din cărămidă de la Wienerberger", gata la finalul lui iunie
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Lucrările de construcţie la "Casa e4 din cărămidă de la Wienerberger", care presupune un consum de energie aproape de zero, ar urma să fie gata la finalul lunii iunie, după cum ne-au spus reprezentanţii companiei.

    Fiind ridicată lângă Bucureşti, în Paradisul Verde din Corbeanca, locuinţa, care înseamnă o investiţie estimată la 167.000 de euro cu toate taxele incluse, are o suprafaţă construită de 314 mp, fiind prevăzută cu parter, etaj şi mansardă.

    Acest proiect a fost demarat la jumătatea lunii iunie din 2014 şi are la bază sistemul complet de zidărie ceramică Porotherm (cărămidă Porotherm 38 STh, mortar termoizolant Porotherm TM, buiandrugi Porotherm). Referitor la avantajele utilizării acestuia, Corneliu Fecioru, membru în Consiliul de Administraţie, Vânzări şi Marketing la Wienerberger Sisteme de Cărămizi, susţine: "Utilizarea sistemului complet de zidărie ceramică în construcţia «Casei e4 din cărămidă de la Wienerberger» oferă avantajul izolaţiei termice ridicate, al masei termice specifice materialelor ceramice, dar şi reducerea considerabilă a punţilor termice. Toate aceste calităţi oferă un confort ridicat, atât prin menţinerea unei temperaturi constante pe timpul anului, cât şi prin calitatea aerului. În plus, sistemul complet de zidărie ceramică oferă rapiditate în execuţie şi costuri reduse la manoperă".

    Potrivit domniei sale, planşeul ceramic montat la "Casa e4" este compus din grinzi precomprimate în înveliş ceramic Porotherm şi blocuri ceramice pentru planşeu, această soluţie având o capacitate portantă mare, eficientizând consumul de beton şi armătură şi oferind un timp de execuţie cu până la 30% mai rapid faţă de produsele clasice de beton armat.

    Izolarea fundaţiei şi a plăcii de parter, precum şi izolarea acoperişului şi instalaţiile au fost extrem de importante. "«Casa e4» este încălzită şi răcită cu ajutorul unei pompe de căldură. De asemenea, pe timp de iarnă, pompa de căldură va produce apă caldă menajeră, în timp ce vara mizăm pe două panouri solare. În vederea reducerii consumului de CO2, vom instala 12 panouri fotovoltaice cu ajutorul cărora vom produce aproximativ 3 KWh", ne-au precizat reprezentanţii Wienerberger, care subliniază că acest concept - "e4" - înseamnă eficienţă energetică, economie, reducerea impactului asupra mediului, emoţie şi sănătate.

    Pentru termoizolarea Casei e4 din cărămidă de la Wienerberger a fost ales sistemul de termoizolare exterioară REDArt de la ROCKWOOL, compus din plăci de vată bazaltică Frontrock Max E şi mortare.

    O altă componentă importantă a costrucţiei este dată de acoperiş. Luând în calcul calitatea, funcţionalitatea, estetica şi preţul materialelor, alegerea produselor Twist de la Tondach a fost una naturală, pentru a obţine un acoperiş de durată.

    Filosofia sistemului constructiv trebuie să fie în strânsă legătură cu cel energetic, aşa că pentru sistemul de instalaţii a fost ales sistemul de instalaţii de la Bavaria EcoSystems, care optimizează consumurile energetice, le completează pe cele constructive, astfel încât să se ajungă la o casă cu consum energetic aproape de zero.

    Performanţele energetice ale "Casei e4" vor fi monitorizate timp de doi ani de la data mutării familiei în casa nouă, cu ajutorul unor senzori speciali integraţi în locuinţă.

    Realizarea acestui concept de locuinţă vine în contextul în care, începând cu anul 2020, toate casele nou construite pe teritoriul Uniunii Europene trebuie să aibă un consum de energie aproape de zero.

    O singură Casa e4 a mai fost realizată până acum, în Austria. În prezent, se mai află în construcţie astfel de locuinţe în Belgia şi Marea Britanie, compania urmărind să extindă proiectul şi în ţări precum Bulgaria, Germania şi Ungaria.

    Veniturile Grupului Wienerberger - cu 5% mai mari, în primul trimestru din 2015 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut

    Grupul Wienerberger a realizat venituri de 613 milioane euro, în primul trimestru al acestui an, cu 5% mai mult faţă de perioada similară din 2014. Conform datelor companiei, aceasta a avut o creştere de 21% a EBITDA, până la 34 milioane euro.

    Heimo Scheuch, CEO Wienerberger AG, a declarat: "Această performanţă operaţională reprezintă rezultatul direct al orientării activităţii pe produse de înaltă calitate şi soluţii complete, servicii inovatoare şi expertiză în toate ariile de activitate ale grupului Wienerberger. Optimizarea continuă şi măsurile de eficientizare au reprezentat un suport suplimentar. (...) Chiar şi fără un suflu pozitiv din piaţă, am îmbunătăţit cu succes veniturile şi câştigurile pe baza eforturilor noastre interne.

    Rezultatele Wienerberger AG pe sectoare

    Pe sectoare, Divizia Europeană de Materiale Ceramice pentru Construcţii a înregistrat un start bun cu volume satisfăcătoare, în ciuda unei ierni grele comparativ cu anii precedenţi şi o dezvoltare diferită pe regiuni, au anunţat reprezentanţii companiei. Preţurile medii au rămas constante pentru toate produsele din grup. Consolidarea iniţială a Tondach Gleinstätten a avut un efect pozitiv asupra veniturilor Diviziei, însă indicatorul EBITDA a fost puternic influenţat de contribuţia aşteptată a veniturilor negative ale Tondach Gleinstätten, cauzate de sezonalitate.

    Potrivit datelor publicate de Wienerberger, pe această divizie veniturile au crescut cu 4%, la 332 milioane euro, cu EBITDA operaţional în scădere de la 23 milioane euro la 22 milioane euro, pentru aceeaşi perioadă de raportare. Având în vedere dezvoltarea lentă a pieţei, atenţia, în primele trei luni, s-a concentrat pe optimizarea structurilor de cost şi a proceselor interne.

    Divizia Europeană de Ţevi şi Pavaje a înregistrat o creştere, atât a veniturilor, cât şi a profiturilor, în primele trei luni ale anului. Astfel, veniturile au crescut cu 3%, până la aproximativ 224 milioane euro, iar EBITDA a crescut cu 25%, până la 15 milioane euro. Pipelife, expertul în ţevi din plastic, a înregistrat o dezvoltare puternică în principalele pieţe europene, generând o creştere organică, în primul trimestru al anului. Redresarea aşteptată în proiectele internaţionale a condus, de asemenea, la o contribuţie substanţial mai mare a veniturilor.

    "Activitatea Steinzeug-Keramo, producătorul de sisteme de ţevi ceramice pentru ape pluviale, a fost influenţată negativ de startul întârziat cauzat de condiţiile meteo, iar compania, după cum era de aşteptat, nu a reuşit să repete rezultatele foarte bune din anul anterior", anunţă reprezentanţii grupului.

    Semmelrock, specialistul în pavaje din beton, a avut o evoluţie bună, însă fără să repete rezultatele bune din primul trimestru al anului 2014.

    Veniturile Diviziei America de Nord au crescut cu 19%, până la 54 milioane euro, iar EBITDA operaţional a crescut cu mai mult de 2,6 milioane euro, până la 1,1 milioane euro. Similar cu anul precedent, vremea severă a încetinit din nou revenirea construcţiilor de case uni-familiale şi duplexuri, în primul trimestru, şi a condus la înregistrarea de volume stabile de cărămidă. Divizia SUA de ţevi din plastic a beneficiat de o activitate intensificată în proiectele internaţionale de ţevi armate cu fibre. Creşterea veniturilor şi a profiturilor a fost susţinută pozitiv de efectele valutare şi de eficienţa costurilor.

    Wienerberger ţinteşte EBITDA de 350 milioane euro, în 2015

    "Rezultatele solide din primul trimestru ne oferă un anumit grad de optimism. (...) Prin urmare, suntem încrezători că ne vom îndeplini obiectivul de a genera la nivel de grup un EBITDA de 350 milioane Euro în 2015", subliniază Heimo Scheuch, adăugând: "Vom continua să ne concentrăm pe extinderea prezenţei noastre şi pe creşterea organică, mai presus de toate, prin produse premium şi sisteme conţinând soluţii inovatoare complete în toate grupele de produse. Vom continua, de asemenea, programele noastre de optimizare şi eficientizare în toate domeniile companiei".

    Wienerberger aşteaptă un mediu de piaţă stabil spre uşor pozitiv în Europa, care ar trebui să conducă la o creştere moderată de volume pentru Divizia Europeană de Materiale Ceramice pentru Construcţii. O creştere este de asemenea estimată pentru SUA şi, sprijinită de dolarul american mai puternic, ar trebui să conducă la o îmbunătăţire a rezultatelor pentru Divizia America de Nord. O evoluţie stabilă pe principalele pieţe din Europa şi nivelul bun de comenzi pe proiectele internaţionale au o influenţă favorabilă asupra afacerilor de ţevi de plastic. Cu toate acestea, în al doilea trimestru din 2015 se aşteaptă o scădere a granulelor de plastic pe piaţa de materii prime.

    Wienerberger va avea în vedere noi oportunităţi, prin integrarea consolidată a Tondach Gleinstätten, cel mai important producător de ţigle ceramice din Europa Centrală şi de Est.

    Orientarea strategică rămâne pe disciplina financiară şi pe generarea de fluxuri importante de numerar, care vor fi utilizate în principal pentru creştere organică, o politică de investiţii moderată, precum şi pentru reducerea datoriei şi dividende.

    Afacerile Wienerberger în ţara noastră au înregistrat, anul trecut, o evoluţie pozitivă, peste media pieţei, compania bazându-se pe acoperirea cererii la nivel naţional, pe reţeaua de distribuţie şi pe portofoliul de produse, ne-a spus Corneliu Fecioru.

    Wienerberger Sisteme de Cărămizi deţine trei unităţi de producţie la nivel local, fiind cele mai moderne unităţi de acest tip din ţară. Fabricile sunt localizate în Gura Ocniţei - Dâmboviţa, Sibiu şi Tritenii de Jos - Cluj.

    Compania a intrat pe piaţa din România în anul 1998 şi este unul dintre cei mai mari investitori din domeniul producţiei de materiale de construcţii.

    Wienerberger are o structură stabilă de aproximativ 210 angajaţi, care activează în producţie, în cele trei fabrici din România, în vânzări, prin echipa care acoperă întreaga ţară, precum şi prin echipa de suport de la biroul din Bucureşti, care integrează departamentele de Logistică, Marketing, Financiar, Dezvoltare Produs, IT, Achiziţii.

    Wienerberger AG deţine poziţia de lider pe piaţa de ţiglă ceramică din Europa, prin brandurile Koramic şi Tondach, şi este numărul unu pe segmentul de pavele de beton din Europa Centrală şi de Est, prin brandul Semmelrock.

    Compania reprezintă şi unul dintre cei mai importanţi producători de sisteme de ţevi, prin companiile Pipelife, unul dintre liderii mondiali în producţia de sisteme de ţevi de plastic, şi Steinzeug Keramo, cel mai mare producător european de ţevi ceramice.

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Smart City

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Consilier

    Companii

    Internaţional