În primele şase luni ale acestui an "Lindab România" s-a concentrat pe lansarea şi promovarea gamei de tablă plană fălţuită. În prezent, această gamă conţine cinci produse diferite, care pot răspunde diverselor nevoi din piaţă. Strategia s-a dovedit a fi una câştigătoare, având în vedere că s-a obţinut o creştere de 65% pe segment, faţă de întreg anul 2010.
Cele mai recent lansate produse sunt panourile de tablă plană prefălţuită SRP Click, o soluţie potrivită atât clădirilor tradiţionale, cât şi celor cu aspect modern. SRP Click de la Lindab este recomandat pentru acoperişuri cu o pantă de minimum 14 grade şi se potriveşte majorităţii formelor de învelitoare, fiind perfecte şi în cazul suprafeţelor simple.
Atât în 2010, cât şi anul acesta, societatea s-a confruntat cu scumpirea materiei prime, respectiv a minereului de fier cu 80-90% faţă de preţurile din trimestrul IV din 2009. Iar acest lucru s-a reflectat desigur în scumpirea ţiglelor metalice.
Preturile de bază ale produselor Lindab au crescut anul trecut cu 15-25%, iar În 2011 au înregistrat o stagnare la acest nivel. În acelaşi timp, compania a implementat numeroase campanii promoţionale pe produsele cele mai solicitate din portofoliul său.
În prima jumătate a anului 2011, "Lindab România" a avut o evoluţie bună pe toate cele trei divizii - Profile, Ventilaţii, Buildings, ne-a declarat Andrei Sulyok, director general al companiei. "Ne-am concentrat pe consolidarea relaţiei cu partenerii noştri, cu arhitecţii şi proiectanţii şi am investit în apropierea de clienţi, o strategie care s-a dovedit a fi cea corectă", precizează domnul Sulyok.
Încă de la începutul crizei, din 2008, managerii societăţii au luat toate măsurile necesare pentru a trece cu bine peste această perioadă. Ca urmare, compania şi-a menţinut profitabilitatea în tot acest timp.
Domnul Sulyok declară: "În continuare, investim în permanenţă în reţeaua noastră naţională de distribuitori şi în relaţia cu partenerii noştri de afaceri. În acest sens, în 2010 am făcut un pas înainte în ceea ce priveşte distribuţia prin înfiinţarea de centre regionale Lindab, iniţiativă continuată şi în 2011. Astfel, în luna iulie 2011, reţeaua număra 20 centre Lindab Regional."
De asemenea, compania a lansat programul "Academia Lindab", un proiect complex de instruire profesională, dedicat partenerilor, în care a investit 150.000 euro şi care s-a bucurat de mare succes în rândurile colaboratorilor săi.
Andrei Sulyok menţionează că a acordat o atenţie deosebită activităţilor de marketing, de promovare a produselor din portofoliu şi susţinere a vânzărilor.
Anul trecut "Lindab România" a realizat o cifră de afaceri, pe toate cele trei divizii, de 94,7 milioane lei, iar capacitatea de producţie pe cele nouă linii de producţie a fost de 5.638.547 ml. Fiind o companie listată la Bursa din Stockholm, oficialii săi nu pot oferi cifre referitoare la anul în curs.
Lindab a dezvoltat de-a lungul timpului o reţea puternică de distribuţie la nivel naţional, care include în prezent 200 de parteneri.