Producătorul de prefabricate "Prefab" Călăraşi şi-a propus pentru acest an să realizeze venituri de 94 milioane lei, cu 10% mai mari decât cele din anul precedent.
Domnul Marian Petre Miluţ, preşedintele Consiliului de Administraţie al "Prefab Călăraşi ne-a declarat că pentru 2011 societatea are un plan complex de investiţii în tehnologii de fabricaţie, potrivit căruia urmează să fie instalat un sistem de cântărire continuă a greutăţii litrice a slamului deşeu la fabrica BCA, să fie finalizat stendul de 1200 tone forţă pentru realizarea prefabricatelor (cel mai mare stend din România), să fie achiziţionate tipare metalice pentru creşterea capacităţii de producţie la stâlpi electrici centrifugaţi din beton şi să fie construită o nouă staţie de combustibil.
În plus, pe parcursul anului 2011, "Prefab" va accesa fonduri europene pentru lansarea proiectului construcţiei unei staţii de cogenerare prin care se va furniza în sistemul naţional energetic energie electrică rezultată prin recuperarea aburului de la producţia de BCA. Acest proiect este în etapa de studiu de fezabilitate şi stabilire a proiectantului.
Societatea produce şi comercializează BCA, prefabricate tipizate şi netipizate, tuburi prefabricate din beton tehnologie PREMO si Sentab, beton marfă, agregate şi balast, structuri metalice complexe (Atelierul Mecanic), precum şi tâmplărie din lemn şi PVC.
În ultimii trei ani în structura clienţilor societăţii a crescut ponderea celor din Muntenia de la 29% în 2008 la 41% în 2010. Aceştia sunt urmaţi de Moldova cu o pondere de 32%, Dobrogea 24% şi Oltenia 3%.
Pentru a realiza cifra de afaceri pe care şi-au propus-o managerii "Prefab" vor încerca să aplice diverse strategii de marketing pentru păstrarea clienţilor existenţi în portofoliul societăţii, să dezvolte reţeaua de distribuţiela BCA, să crească numărul de puncte de lucru proprii în zonele de impact comercial (Bucureşti, Constanţa, Piteşti, Craiova, Braşov). În acelaşi timp, managerii "Prefab" şi-au propus să dezvolte nivelul de pregătire a personalului angajat (prin training, cursuri practice, etc), să dezvolte parteneriate comerciale cu mari antreprenori din ţară şi străinătate dar şi să crească vânzările în Bulgaria şi Republica Moldova şi să lanseze noi pieţe în Serbia şi Muntenegru.
În ceea ce priveşte produsele noi, domnul Miluţ precizează că în categoria Prefabricate Netipizate se pot defini toate proiectele industriale şi/sau comerciale având structura prefabricată din beton. Astfel, fiecare proiect câştigat înseamnă implementarea în fabricaţie a noi produse prefabricate netipizate. De exemplu, societatea produce grinzi precomprimate având lungimea între 18 şi 30 m, grinzi postcomprimate, panouri prefabricate pentru construcţii civile şi industriale tristrat (având termoizolaţia fixată între cele două straturi de beton armat) care reduc cu până la 30% costul construcţiei la roşu, etc.
Aceeaşi analiză de genul produse tipizate/netipizate este valabilă şi pentru Atelierul mecanic care poate produce atât produse standardizate, cât şi structuri metalice per proiect care intră în categoria de produse noi implementate în fabricaţie.
În cazul altor tipuri de produse comercializate, cele standardizate, se poate vorbi doar de upgrade tehnic şi tehnologic, cum ar fi betonul marfă care are un standard de produs strict sau stâlpii centrifugaţi din beton pentru reţele electrice care au chiar regim restrictiv de produs şi necesită avize speciale de la SC Electrica SA.
De asemenea, domnul Miluţ face o referinţă specială la tubulatura din beton pentru canalizări şi apa de tip Premo şi Sentab, care este o soluţie economică mai ieftină şi mai sigură decât cea a tubulaturii din plastic utilizată pe scară largă în dezvoltarea de reţele de apă şi canalizare deşi plasticul este un produs obţinut din petrol. , afirmă domnul Miluţ.