DRAGOŞ IRIMESCU, DEPACO:"Vrem să deschidem o nouă fabrică de ţiglă metalică, în următorii doi ani"
Companii / 05 noiembrie 2015
"Estimăm că piaţa de sisteme de învelitori va avansa cu 5-10%, în 2015"
Compania Depaco, producător local de ţiglă metalică şi accesorii pentru acoperişuri, are în plan să deschidă o nouă fabrică, în următorii doi ani, pe lângă cele două unităţi existente în judeţele Dolj şi Prahova, potrivit lui Dragoş Irimescu, directorul general al firmei.
Domnia sa ne-a declarat că societatea pe care o conduce are proiecte pentru modernizarea unităţilor existente, precum şi pentru optimizarea fluxurilor.
"Prin cele două unităţi de producţie pe care le avem, respectiv cea din Băicoi (judeţul Prahova) şi cea din Podari (judeţul Dolj), deţinem ,în prezent, cea mai mare capacitate de producţie de ţiglă metalică şi accesorii din ţară", ne-a spus Dragoş Irimescu, precizând: "Deşi avem capacitatea să deservim întreaga ţară, mai avem în plan o nouă fabrică în următorii doi ani".
În perioada următoare, Depaco îşi propune consolidarea prezenţei pe segmentul rezidenţial, prin diversificarea portofoliului de produse şi prin îmbunătăţirea serviciilor. În plus, compania urmăreşte, pe termen mediu, să dezvolte afacerile şi pe segmentul industrial.
Dragoş Irimescu apreciază: "Recent, am lansat pe piaţă un nou produs - Wetterbest Gladiator - şi, astfel, din informaţiile pe care le avem, am devenit singurul producător autohton de patru profiluri distincte de ţiglă metalică. De asemenea, în prima parte a anului ,am lansat sistemul de acoperiş din panouri fălţuite Wetterbest Click, recomandat pentru învelirea structurilor de acoperiş cu o pantă de cel puţin 14 grade".
Compania va continua să investească în produse noi, în special dacă există cerere pentru sistemele premium de învelitori, potrivit sursei citate. Directorul general al Depaco susţine că planul de investiţii al companiei este asigurat dintr-un mix de resurse proprii, fonduri europene şi credite bancare.
În primele opt luni din 2015, Depaco a obţinut o cifră de afaceri de circa 70 milioane de lei, în creştere cu 30% faţă de perioada similară a anului anterior.
În 2014, compania a avut afaceri de 82 de milioane de lei, iar la finalul lui 2015 speră să depăşească pragul de 100 de milioane de lei, după cum ne-a spus domnul Irimescu, subliniind că, în acest moment, cele mai multe cereri pentru produsele Depaco vin din regiunile aflate în apropierea celor două fabrici ale companiei.
Dragoş Irimescu susţine că venirea crizei financiare în 2008 nu a afectat compania, întrucât activitatea Depaco era la început. "Fiind şi o afacere antreprenorială românească, probabil a fost mai uşor pentru noi decât pentru companiile multinaţionale să ne adaptăm contextului dificil".
În ceea ce priveşte piaţa de sisteme de învelitori, Dragoş Irimescu estimează că sectorul va avansa cu 5-10% în acest an.
"Rămâne de văzut care va fi evoluţia pe principalele segmente de produse. În ceea ce ne priveşte, în primul semestru, am înregistrat creşteri de 20-30% pe toate categoriile de produse, însă nu cred că ritmul se va păstra şi în a doua parte a anului", consideră domnul Irimescu, menţionând: "Legat de preţuri, acestea sunt la un nivel minim, de supravieţuire. Fenomenul nu este benefic nici pentru clienţi, deşi aşa pare la o primă vedere. Alegând strict în funcţie de preţ, clienţii vor cumpăra, inevitabil, produse de calitate îndoielnică, ce vor necesita reparaţii costisitoare la scurt timp după instalare".
Dragoş Irimescu apreciază că piaţa acoperişurilor din ţara noastră este un domeniu interesant şi dinamic, în care 60% dintre produse sunt fabricate de firme cu capital românesc. "Cu siguranţă, avem câte ceva de învăţat de la fiecare dintre jucătorii mari de pe piaţă şi chiar le urmărim cu atenţie mişcările", ne-a mai spus domnul Irimescu.
Directorul Depaco susţine că, deocamdată, compania se concentrează pe piaţa locală, însă consideră că exporturile, în special în ţări din Uniunea Europeană, reprezintă o oportunitate pe care doreşte să o valorifice în viitor.
Depaco a lansat, în acest an, sistemul de acoperişuri Wetterbest Gladiator, în cadrul fabricii de la Băicoi. Noua linie de producţie face parte dintr-un program de investiţii de peste 1,5 milioane de euro în perioada 2015-2016. Compania şi-a propus să livreze, până la finalul anului viitor, peste 200.000 de metri pătraţi de sisteme Wetterbest Gladiator prin intermediul reţelei naţionale de parteneri distribuitori. Brandul Wetterbest deţine o cotă de piaţă de aproximativ 17%, potrivit datelor companiei. Fabrica Depaco de la Băicoi, judeţul Prahova, este alcătuită din 30 de linii automate şi patru hale de producţie, precum şi o linie de fabricaţie de accesorii pentru drenaj.