Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2024

FLORENTINA TOTTH:"Nevoia de eficienţă energetică a sporit vânzările Schneider Electric România"

Companii /

"Nevoia de eficienţă energetică a sporit vânzările Schneider Electric România"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Vânzările Schneider Electric în România au crescut în perioada crizei, pe fondul unei preocupări tot mai mari a companiilor şi populaţiei pentru reducerea consumului de energie, ne-a declarat, într-un interviu, Florentina Totth, directorul pentru România şi Republica Moldova al Schneider Electric. O casă a viitorului trebuie să consume mai puţină energie decât produce, asigurându-le, în acelaşi timp, locatarilor un nivel maxim de confort, consideră doamna Totth, care ne-a spus că, în viziunea sa, din garajul unei "case a viitorului" nu trebuie să lipsească automobilul electric. Deşi România stă bine la capitolul energiei din surse regenerabile, mai are mult de lucru în celelalte direcţii, printre care eficienţa energetică a clădirilor. În opinia directorului pentru România şi Republica Moldova al Schneider Electric, sunt necesare iniţiative legislative şi programe care să faciliteze investiţiile în soluţii de eficienţă energetică pentru clădirile rezidenţiale, unde bugetele sunt mai reduse.

    "Companiile şi populaţia au fost tot mai preocupate, pe timp de criză, de reducerea consumului de energie"

    Reporter: Cum caracterizaţi cererea din partea companiilor pentru eficientizare energetică? Dar din partea persoanelor fizice?

    Florentina Totth: Cererea pentru soluţii de eficientizare energetică a crescut constant în ultimii ani, atât din partea companiilor, cât şi în sectorul rezidenţial. Pe de o parte, companiile au fost nevoite, în contexul crizei economice, să caute soluţii pentru reducerea costurilor, iar optimizarea consumului de energie reprezintă o metodă inteligentă şi avantajoasă pentru a atinge acest tip de obiectiv.

    În acelaşi timp, există şi pe piaţa din România o tendinţă de consolidare a politicilor de responsabilitate socială ale marilor companii, acestea incluzând obiective ambiţioase de reducere a impactului asupra mediului înconjurător, iar eficienţa energetică poate contribui la acest lucru.

    Reporter: Ce produse pentru eficientizare energetică oferă Schneider Electric?

    Florentina Totth: Schneider Electric oferă echipamente şi soluţii pentru cinci pieţe finale: energie şi infrastructură, industrie, clădiri comerciale, centre de date şi rezidenţial. Oferta companiei în zona de eficienţă energetică şi management al energiei este variată - cuprinzând de la senzori de prezenţă şi variatoare de intensitate luminoasă la soluţii complexe care permit reducerea cu până la 30% a consumului de energie, iar această ofertă este extinsă constant pentru a răspunde nevoilor clienţilor din toate aceste pieţe.

    Pentru clădirile comerciale şi rezidenţiale, Schneider Electric oferă soluţii bazate pe standardul internaţional KNX, care combină toate funcţiile clădirii într-un singur sistem inteligent. Cel mai recent lansată soluţie de acest tip dedicată sectorului rezidenţial este preconfigurată pentru a transforma locuinţele în case inteligente, aplicabilă apartamentelor cu 3-4 camere şi caselor cu maximum 4 camere. Aceasta permite managementul de la distanţă al consumului de energie dintr-o locuinţă, prin intermediul unei aplicaţii instalate pe smartphone sau tabletă, precum şi setarea de scenarii pentru programarea consumului de energie în funcţie de anumite situaţii zilnice.

    Reporter: Cum au mers vânzările de produse pentru eficientizare energetică, anul trecut?

    Florentina Totth: Vânzările Schneider Electric au crescut constant, inclusiv în zona de eficienţă energetică, iar acest trend ascendent a fost înregistrat şi în 2013.

    Reporter: Cum arată casa viitorului, din punctul de vedere al tehnologiilor de ultimă oră?

    Florentina Totth: Din punctul meu de vedere, o casă a viitorului trebuie să consume mai puţină energie decât produce, asigurându-le, în acelaşi timp, locatarilor un nivel maxim de confort.

    Pentru realizarea acestui obiectiv, sunt esenţiale trei componente. Prima constă într-un sistem de management inteligent al consumului de energie, bazat pe standardul KNX, la care sunt conectaţi toţi consumatorii de energie din locuinţă. Utilizatorul poate, astfel, să-i controleze de la distanţă, prin intermediul aplicaţiei instalate pe smartphone sau pe tabletă (spre exemplu, poate opri televizorul, dacă l-a uitat deschis când a plecat de acasă), sau să seteze scenarii (spre exemplu, setarea unei temperaturi mai mari la centrala de încălzire la ora 18:00, cu o oră înainte ca primul membru al familiei să se întoarcă acasă).

    O altă componentă a casei viitorului este cea de producţie a energiei din surse regenerabile. O astfel de casă poate avea panouri solare, Schneider Electric oferind echipamentele necesare utilizării energiei solare generate (invertoare, convertoare, etc.), precum şi soluţii de conectare a instalaţiei solare la reţeaua electrică.

    De asemenea, din garajul unei case a viitorului nu trebuie să lipsească automobilul electric, bineînţeles, alături de o bornă de încărcare electrică EVlink, oferită de Schneider Electric.

    Reporter: Ce produse noi pregătiţi pentru acest an?

    Florentina Totth: Anul acesta, pregătim lansări de produse pe mai multe dintre pieţele cărora ne adresăm. Nu vă pot da exemple concrete, pentru a nu diminua surprizele pregătite pentru clienţii noştri, însă pot preciza că aceste lansări vizează în special domeniile IT&C şi industrial.

    Reporter: Ce rezultate aţi înregistrat, anul trecut, în ţara noastră?

    Florentina Totth: Politica Schneider Electric, companie listată la Bursa de la Paris, este de a nu face publice rezultatele financiare obţinute de fiecare subsidiară în parte, ci doar pe cele la nivel de grup. Astfel, grupul Schneider Electric a înregistrat, anul trecut, vânzări în valoare de aproximativ 24 miliarde de euro. Vânzările din România ale Schneider Electric au crescut anul trecut, compania majorându-şi afacerile constant, de la an la an.

    Reporter: Care sunt principalii competitori pe piaţa din România?

    Florentina Totth: Avem competitori pe fiecare dintre pieţele cărora ne adresăm. Avantajul competitiv al Schneider Electric este acela că oferă soluţii integrate pentru fiecare dintre cele cinci pieţe, care pot ajuta utilizatorii să obţină economii considerabile de energie şi bani, să beneficieze de un nivel de confort optim şi să-şi reducă impactul asupra mediului înconjurător. Partea consultativă şi educaţională în ceea ce priveşte aceste soluţii este prioritară pentru compania noastră.

    Reporter: Care este strategia de dezvoltare a companiei?

    Florentina Totth: Misiunea Schneider Electric este aceea de a ajuta organizaţiile şi populaţia să-şi rezolve problemele legate de energie şi să profite la maximum de resursele lor energetice, iar strategia de dezvoltare a companiei se înscrie în această abordare. Ne propunem să oferim în continuare servicii de înaltă calitate şi soluţii inovatoare pentru a răspunde nevoilor clienţilor noştri, precum şi să ne continuăm parteneriatele puternice dezvoltate pe piaţa din România.

    O altă direcţie în care este concentrată strategia noastră de dezvoltare o reprezintă investiţiile în oameni. Schneider Electric are, în prezent, 260 de angajaţi în România şi în Republica Moldova, extinzându-şi constant echipa în ultimii ani, în special de la deschiderea primului centru de suport clienţi în Bucureşti, în 2011. Planurile noastre pentru 2014 includ recrutări atât în centrele de suport clienţi, cât şi în cadrul altor departamente ale companiei.

    Reporter: Cum a fost compania afectată de declinul pieţei construcţiilor, în perioada de criză?

    Florentina Totth: Vânzările Schneider Electric în România au crescut în perioada crizei, iar acest lucru se datorează faptului că atât companiile, cât şi populaţia au devenit mai preocupate de costurile pe care le gestionează, în condiţiile scăderii veniturilor şi au început să conştientizeze astfel şi necesitatea reducerii consumului de energie. În aceste condiţii, implementarea unor soluţii de optimizare a consumului de energie a reprezentat o metodă simplă şi eficientă de diminuare a costurilor pentru companii. În acelaşi timp, şi populaţia a devenit mai preocupată de reducerea facturilor la electricitate, orientându-se către produse şi soluţii care să le asigure economii de energie şi bani.

    Reporter: Care sunt principalele probleme cu care vă confruntaţi pe piaţa din România?

    Florentina Totth: Nu aş vrea să le numesc probleme, ci mai degrabă provocări, deoarece aceste aspecte pot fi soluţionate printr-o bună colaborare între autorităţile şi organizaţiile implicate. Iar aceste provocări se referă în special la atingerea obiectivelor impuse de Uniunea Europeană. Deşi România stă bine la capitolul energiei din surse regenerabile, depăşindu-şi obiectivul în ceea ce priveşte ponderea energiei produse din astfel de surse, mai are mult de lucru în celelalte direcţii. Una dintre provocări este eficienţa energetică a clădirilor.

    O directivă UE prevede că, în statele membre, din 2021, toate clădirile noi trebuie să se încadreze în categoria "aproape zero energie", iar România este departe de a atinge acest obiectiv. De aceea, pentru a îmbunătăţi performanţele energetice ale clădirilor, în special în sectorul rezidenţial, unde bugetele sunt mai reduse, credem că sunt necesare iniţiative legislative şi programe care să faciliteze investiţiile în soluţii de eficienţă energetică.

    De asemenea, o altă directivă UE vizează reducerea cu 20% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2020. În acest context, este esenţială dezvoltarea pieţei de autovehicule electrice şi, ţinând cont de faptul că atât modele de automobile electrice ale producătorilor auto, cât şi soluţiile de încărcare a acestora (oferite de Schneider Electric) sunt disponibile pe piaţă, prioritară ar trebui să fie stimularea cererii - prin facilitarea achiziţionării de astfel de automobile, investiţii în infrastructura de încărcare electrică etc.

    O altă provocare din domeniul energiei este infrastructura de distribuţie a energiei electrice. Reţeaua electrică este eficientă doar în proporţie de 30%. De asemenea, instalaţiile prezintă un grad ridicat de uzură şi sunt echipate cu produse din anii "60. De aceea, considerăm că sunt esenţiale investiţiile în infrastructura energetică, pentru a putea corespunde normelor europene, dar şi cerinţelor din ce în ce mai complexe de integrare a energiei regenerabile, care presupun o comunicare în dublu sens şi un management eficient al energiei.

    Reporter: Ce aşteptări aveţi de la autorităţile române, în ceea ce priveşte încurajarea mediului de afaceri?

    Florentina Totth: Schneider Electric este o companie care nu are aşteptări de la terţi, fie că vorbim de autorităţi sau de alte organizaţii, ci care îşi propune să facă tot ceea ce depinde de ea pentru a-şi îndeplini misiunea şi a-şi atinge obiectivele.

    Referindu-ne, însă, la încurajarea mediului de afaceri local, credem că este importantă asigurarea unei stabilităţi legislative care să ofere predictabilitate şi să ajute companiile şi antreprenorii să dezvolte şi să implementeze planuri de afaceri pe termen lung, cu beneficii pentru economia locală.

    Reporter: Cum vă aşteptaţi să vă afecteze faptul că 2014 este an electoral?

    Florentina Totth: Activitatea Schneider Electric în România nu va fi afectată de alegerile din acest an. Noi ne vom desfăşura activitatea ca şi până acum, oferind clienţilor noştri cele mai eficiente şi inovative soluţii şi servicii, perfect adaptate nevoilor lor specifice.

    Un alt aspect important pe care vom continua să ne concentrăm în relaţia cu clienţii noştri este cel educaţional, foarte important din punctul nostru de vedere, în special când vorbim de tehnologii noi, sofisticate. Acestea sunt extrem de utile, cu condiţia ca publicul căruia se adresează să le înţeleagă, să fie conştient de beneficiile pe care acestea le aduc. Astfel, partea consultativă are o pondere importantă în activitatea companiei noastre.

    Un alt mod prin care oferim accesul gratuit la educaţie este reprezentat de platforma online Energy University by Schneider Electric. Toţi cei interesaţi de educaţie in domeniul eficienţei energetice sau al centrelor de date, pot urma aceste cursuri în mod gratuit, în funcţie de propriul program şi aria de interes.

    Reporter: Vă mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Proiecte

    Amenajări

    Smart City

    Materiale

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Perspective

    Companii

    Internaţional