Lafarge România: Fondurile europene ar putea aduce o uşoară creştere pe piaţa cimentului
Dacă România va fi capabilă să atragă mai multe fonduri europene pentru lucrările mari de infrastructură, industria cimentului va avea o rată superioară de creştere anul acesta, probabil în jur de 2% - 3%, ne-a declarat Sonia Artinian, Country CEO Lafarge România.
Cel de-al doilea segment care influenţează afacerile cu ciment este piaţa construcţiilor rezidenţiale. "Şi aici avem câteva semnale pozitive, cu programul ce poate deveni , pentru că asta ar da probabil un impuls pozitiv pieţei, deşi nu imediat. De asemenea, PIB-ul estimat pentru 2013 este superior celui de anul trecut, ceea ce ne dă, din nou, un suflu optimist la început de an", apreciază doamna Artinian.
Evoluţia Lafarge în 2012 a urmat trendul pieţei. Deşi rezultatele financiare auditate ale companiei nu erau încă disponibile la începutul lunii februarie, din estimările Lafarge, piaţa a înregistrat în 2012 o creştere de 1%-2% faţă de 2011. Nivelul producţiei de ciment al companiei a fost similar cu cel din anul precedent.
"A fost un an dificil (n.r. 2012), în special pe segmentul construcţiilor rezidenţiale, dar, ţinând cont de criza economică ce ne-a afectat pe toţi în anii precedenţi, estimările noastre au fost oricum prudente şi conservatoare", consideră doamna Artinian.
Costurile energetice sunt ţinute sub control prin utilizarea combustibililor alternativi
Ca strategie pe termen lung, Lafarge va continua să se concentreze pe utilizarea combustibililor alternativi, cu obiectivul ambiţios de a atinge o rată de substituţie de 50% până în 2020 în toate fabricile de ciment ale Grupului. "Vom continua să investim în gestionarea deşeurilor ca parte a angajamentului nostru de a clădi oraşe mai bune", a mai declarat doamna Artinian.
În ultimii câţiva ani, Lafarge s-a confruntat cu o serie de creşteri importante de costuri cu energia şi materiile prime. Pentru a-şi menţine competitivitatea şi a reduce presiunea pe clienţi şi parteneri, compania a absorbit în mare parte creşterile de costuri, deşi volumul de producţie a fost în scădere. Cu toate acestea, schimbările recente de fiscalitate, care au generat o creştere substanţială a taxelor pentru companie, alături de costurile mai mari cu energia, nu mai permit susţinerea aceastei strategii şi pe parcursul lui 2013, afirmă doamna Artinian.
Pentru a-şi menţine competitivitatea şi a veni în sprijinul clienţilor, Lafarge se va concentra în 2013 pe utilizarea combustibililor alternativi şi identificarea celor mai bune soluţii de plată, mai spune doamna Artinian.
Strategia Lafarge pentru 2013 mai prevede abordarea magazinelor de bricolaj şi continuarea investiţiilor în cercetare - dezvoltare.