Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

MAI IEFTIN, MAI BUNSemne ale unui "război al preţurilor"

F.A. Materiale /

Semne ale unui "război al preţurilor"

Concurenţa pe piaţa învelitorilor s-a intensificat în 2008, iar în paralel a avut loc o ieftinire a oţelului pe piaţa internaţională, fapt ce a dus la erodarea preţului pe piaţa ţiglei metalice profilată în panouri mari, afirmă Dan Mircescu, directorul general al "Final Distribution". Ţigla Gerard, fiind un produs "atipic" (ţiglă metalică profilată în panouri mici şi acoperită cu piatră naturală), şi-a păstrat preţul de-a lungul anului 2008, relatează domnul Mircescu.

Domnia sa explică modul în care societatea s-a adaptat la schimbările de pe piaţă: "Deşi preţurile de listă nu au suferit diminuări semnificative suntem mai flexibili în acordarea discounturilor. În plus, încercăm să diversificăm gama de produse pentru a oferi posibilitatea distribuitorilor de a obţine vânzări mai mari şi încercăm să abordăm cât mai multe canale pentru a atrage mai mulţi colaboratori".

Promoţii de primăvară

Laura Mistodinis, directorul executiv de la "Coilprofil", relatează că la începutul lui 2008 a existat o creştere a preţurilor datorită scumpirii materiei prime pe parcursul anului trecut. În acest an "am scăzut lista de preţuri cu 15%", în concordanţă cu scăderea cererii pe piaţă, numărul mare de competitori şi o uşoară scădere a preţului materiei prime, menţionează doamna Mistodinis.

Domnia sa precizează că, pentru stimularea vânzărilor, a fost iniţiată o promoţie în perioada martie - aprilie, prin care preţul pentru Metigla culoarea roşu vişiniu este mai mic cu 25%.

Scăderi ale preţurilor în primele luni ale anului semnalează şi Elena Nicoles-cu, directorul de marketing al "Metalklass": "Preţurile au fost oarecum constante anul trecut, dar am remarcat de la începutul acestui an scăderi şi de 20-25% ale preţurilor, factorii fiind multipli: stocurile mari de materie primă, scăderea nivelului lichidităţilor, cerere redusă, impactul psihologic al crizei, precum şi scăderea preţului la materia primă". Vânzările societăţii sunt susţinute prin "comunicarea cu clientul, precum şi prin oferirea unui raport calitate-preţ onest, punând foarte mult accentul pe calitate", precizează doamna Nicolescu.

Anul trecut preţul oţelului a fost des-tul de ridicat, deşi preţul petrolului a scăzut, apreciază Nicola Bocaciu, directorul general "Plannja". În acest an, domnul Bocaciu se aşteaptă ca preţul să se stabilească în funcţie de politica oţelăriilor de reglare a producţiei astfel încât să nu fie supraofertă, situaţie ce le-ar permite să controleze preţurile. "Oricum, începutul de an aparţine cumpărătorilor. Deja se vede pe piaţă începutul războiului de preţuri cauzat şi de faptul că în majoritatea lor producătorii au stocuri de materie primă de care trebuie să scape", conchide domnul Bocaciu. "Plannja" se aşteaptă să vândă în 2009 de 5,5 milioane de euro, în contextul lărgirii gamei de produse, având în vedere şi unele profile industriale,

Deoarece "Seliron" a avut o producţie în ascensiune, cu comenzi considerabile, societatea şi-a permis o constanţă şi în preţuri, "ceea ce încercăm să menţinem şi în anul 2009, însă trebuie să ţinem cont şi de fluctuaţiile cursului valutar, care pot influenţa preţul", relatează Elena Calinciuc, directorul general "Seliron". Pentru realizarea acestui deziderat şi susţinerea vânzărilor, "căutăm să luăm măsuri pentru identificarea unor nişe de piaţă pentru a ne menţine trendul ascendent cu care am fost obişnuiţi în ultimii 5 ani, însă va fi foarte greu pentru că fiecare agent economic va încerca tot ce e posibil să se menţină în piaţă: solicitarea plăţilor cu scadenţe la 75-90 zile, achiziţionarea unor cantităţi mici de produse şi alte tertipuri care vor genera efectul de bumerang ce va produce pagube şi va pune la încercare calităţile managerilor", subliniază doamna Calinciuc.

În luna martie a acestui an "Bramac" a anunţat trei noutăţi: două produse noi şi o creştere de preţ, spune Mircea Dumitru, directorul de vânzări-marketing al companiei. "Mărirea preţului a fost necesară pentru acoperirea inflaţiei şi pentru a ne alinia la preţurile materiilor prime cu care lucrăm. Nu este o creştere semnificativă de pre, ci este rezultatul contextului actual. Nu ne aşteptăm la creşteri de vânzări dramatice, dar nici la scăderi de acelaşi fel", precizează domnul Dumitru.

Domnia sa consideră că principala calitate a unei companii este adaptarea ei la piaţa în cadrul căreia activează şi îndeplinirea nevoilor şi aşteptărilor clienţilor săi. Societatea vrea să realizeze acest lucru prin creşterea împreună cu partenerii din toate regiunile şi adaptarea capacităţii de producţie la cerinţele pieţei: "Aşadar, prin completarea şi extinderea portofoliului de produse şi prin sprijinirea partenerilor noştri ne propunem să trecem cu bine peste această perioadă dificilă", subliniază domnul Dumitru.

La învelitori preţul practicat de "Siceram"a fost constant tot anul 2008, dar şi aici au fost făcute unele promoţii. La fel s-a făcut la produsele pentru zidărie începând cu luna octombrie, dar numai la anumite sortimente, precizează Nicolae Neag, directorul comercial "Siceram". Domnia sa apreciază că preţurile sunt, de regulă, influenţate de cererea de pe piaţă. Pentru a susţine vânzările în perioada de criză s-au făcut promoţii şi s-au mărit termenele de plată la unele produse şi pe anumite perioade. În plus, s-a făcut o restructurare a personalului la nivelul întregii unităţi, s-a oprit o secţie veche, iar producţia acesteia a fost preluată de celelalte secţii în aşa fel încât "să nu existe presiune pe costuri", completează domnul Neag.

Flexibilitate mai mare în relaţiile cu clienţii

Preţurile de desfacere au avut anul trecut o tendinţă de creştere în medie cu 5%, apreciază Cristina Ferenţiu, directorul economic al societăţii "Sisteme Pluviale". În 2009, "încercăm să oferim un preţ mai bun clienţilor prin discount- uri, având în vedere că şi furnizorii societăţii au adoptat o politică de ieftinire a materiilor prime şi a produselor de bază", mai spune doamna Ferenţiu. Domnia sa consideră că perioada de criză presupune "o mai mare flexibilitate cu clienţii în ceea ce priveşte condiţiile de vânzare şi livrare a mărfurilor, precum şi cele de plată, astfel menţinând clientul mulţumit şi pe perioada crizei".

Evoluţia preţurilor pentru membrane bituminoase folosite la acoperişurile tip terasă a fost condiţionată de fluctuaţiile preţului ţiţeiului la nivel mondial, însă "majorările din primăvara lui 2008 nu s-au regăsit în aceeaşi măsură în scăderea costurilor cu materiilor prime din toamnă şi din cauza reducerii consumului şi, implicit, a producţiei de bitum, care este un derivat rezultat din rafinarea petrolului", explică Sorin Cristea, director de vânzări la "Arcon". Domnia sa precizează că s-au operat reduceri de preţ la listele în euro, care sunt corespunzătoare reducerii preţului la materiile prime. Pentru sprijinirea vânzărilor, au fost operate pe lângă reduceri de preţuri şi lansări de noi produse şi sisteme, cel mai important fiind sistemul agrementat ARCO de termohidroizolare a teraselor, spune domnul Cristea.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Smart City

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Companii

Internaţional