NOEMI RITEA, MANAGER GENERAL VELUX ROMÂNIA:"Grupul VELUX sărbătoreşte 75 de ani de lumină naturală şi aer proaspăt"
Companii / 05 aprilie 2016
Grupul VELUX, care produce şi comercializează ferestre de mansardă, aniversează, în acest an, 75 de ani de existenţă.
Noemi Ritea, manager general al VELUX România, ne-a declarat, în cadrul unui interviu: "Anul 2016 este pentru noi anul în care sărbătorim lumina naturală şi aerul proaspăt. Am rafinat această idee în toţi cei 75 de ani de inovaţii şi de muncă dedicată. Astăzi, oferim o gamă largă de produse şi soluţii care să contribuie la calitatea vieţii, pentru persoanele care trăiesc şi lucrează în clădiri şi pentru copiii care învaţă în şcoli. În 1941, Villum Kann Rasmussen a venit cu ideea de a transforma podurile întunecate în spaţii locuibile de calitate, cu lumină naturală şi aer proaspăt".
Domnia sa ne-a vorbit, cu amabilitate, despre evoluţia grupului şi despre gama de produse din portofoliul său.
VELUX produce şi comercializează ferestre de mansardă pentru locuinţe din întreaga lume
Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei la nivel internaţional, în cei 75 de ani de existenţă a Grupului?
Noemi Ritea: Anul 2016 este pentru noi anul în care sărbătorim lumina naturală şi aerul proaspăt. Am rafinat această idee în toţi cei 75 de ani de inovaţii şi de muncă dedicată. Astăzi, oferim o gamă largă de produse şi soluţii care să contribuie la calitatea vieţii, pentru persoanele care trăiesc şi lucrează în clădiri şi pentru copiii care învaţă în şcoli. În 1941, Villum Kann Rasmussen a venit cu ideea de a transforma podurile întunecate în spaţii locuibile de calitate, cu lumină naturală şi aer proaspăt. Ceea ce a început ca un proiect de renovare de şcoală din Danemarca a crescut într-un grup internaţional. Noi activăm la nivel global - având companii de vânzare şi producţie în mai bine de 40 de ţări, în care lucrează aproximativ 10 000 de angajaţi din toată lumea. Grupul VELUX este deţinut de compania VKR Holding A/S, o companie deţinută/patronată în totalitate de către fundaţii (fundaţia VELUX şi fundaţia VILLUM) şi familie. Dintotdeauna, misiunea noastră a fost să ajutăm oamenii şi comunitatea şi pot să afirm că suntem mândri să contribuim la dezvoltarea comunitară printr-o gamă variată de proiecte, activităţi, donaţii. Aşadar, o parte din profitul Grupului se întoarce în societate. Conform ultimului nostru raport de responsabilitate socială publicat, în anul 2015, cele două fundaţii, fundaţia VILLUM şi fundaţia VELUX, au făcut un număr de 545 de donaţii, în valoare totală de aproape 111 milioane de euro, donaţii care au susţinut în special proiecte sociale, multe dintre aceste fonduri fiind primite de fundaţii din România. În anul 2016, sărbătorim împreună călătoria de 75 de ani a acestei idei remarcabile, pe care am construit compania noastră. Cuvântul cheie al evoluţiei noastre este inovaţia. Grupul VELUX a revoluţionat conceptul de fereastră de mansardă, iar ceea ce ne-a făcut cunoscuţi este abilitatea noastră de a dezvolta produse de înaltă calitate, care definesc mereu standardele industriei. 75 de ani de dezvoltare de produs ne-au consacrat ca fiind cel mai inovator brand de pe piaţă, care generează în permanenţă noi şi mai bune modalităţi de îndeplinire a viziunii actuale cu privire la locuirea sustenabilă.
Am plecat de la un singur model de fereastră şi am ajuns la modele variate pentru funcţiuni variate. Avem ferestre cu operare de sus sau de jos, ferestre cu miez de lemn tratat termic, acoperit cu poliuretan, ferestre pentru privelişte, ferestre inteligente comandate cu tableta de control, ferestre şi rulouri care funcţionează pe bază de celule solare. Am dezvoltat şi rulouri decorative şi parasolare, rolete exterioare, produse de montaj, soluţii automatizate inteligente, tunele solare, ferestre pentru acoperiş terasă. Toate soluţiile noastre contribuie la asigurarea unui climat interior sănătos şi sustenabil.
Reporter: Cum sărbătoriţi acest eveniment aniversar al companiei VKR Holding?
Noemi Ritea: Pentru a marca acest moment aniversar am iniţiat mai multe activităţi. De exemplu, încă din anul 2015, Grupul împreună cu organizaţiile Little Sun şi Plan International a demarat un concurs de design pentru lampa solară Little Sun, cu scopul de a îmbunătăţi condiţiile de viaţă din zonele izolate de pe glob, unde nu există electricitate. În cadrul acestui concurs internaţional, studenţii de la facultăţile sau secţiile de design au fost invitaţi să aducă lumină în zonele izolate din Africa prin proiectarea unei lămpi solare Little Sun, într-o ediţie specială. Deşi am avut participanţi şi din România, competiţia a fost câştigată de doi studenţi din Argentina, iar după designul lor câştigător, Grupul VELUX a fabricat şi donat până acum 14.500 de lămpi care se încarcă de la soare. În acest moment, suntem bucuroşi să spunem că lămpile au ajuns în comunităţi aflate în zone îndepărtate din Senegal, Zimbabwe şi Zambia. Un alt proiect care a fost lansat la începutul acestui an constă în donaţia a şase ferestre de mansardă cluburilor sportive din Europa. Orice sportiv din România care face parte şi se bucură de activităţile unui club sportiv are acum ocazia să transforme clubul într-unul mai luminos, mai confortabil şi mai sănătos - fără niciun cost. Donaţia nu este destinată sălilor de sport, ci clădirii sau spaţiului în care se întrunesc membrii clubului pentru activităţi variate: zile de naştere, sărbătorirea victoriei, etc. Înscrierile se termină în data de 15 august 2016, deci îi aşteptăm pe cei interesaţi să ne contacteze.
De asemenea, aş aminti faptul că Fundaţiile acordă cu ocazia acestei aniversări donaţii în valoare de 10 milioane de euro pentru angajaţii (sau familiile acestora), care întâmpină probleme medicale deosebite, grave.
Fiind aniversarea VKR Holding, vom sărbători evenimentul intern, dar şi la nivel global, deoarece toate companiile vor aniversa cei 75 de ani de existenţă exact în aceeaşi zi, pe data de 1 aprilie.
Reporter: De câţi ani sunteţi prezenţi pe piaţa locală?
Noemi Ritea: Suntem prezenţi în România din anul 1997, fiind primul producător care a intrat pe piaţă. Putem spune că am creat şi format această piaţă. Este un proces dinamic şi continuu, deoarece mansardele nu fac parte din arhitectura noastră tradiţională, iar la noi podurile nu au fost utilizate atât de mult ca în alte locuri ale lumii.
Reporter: Ce tipuri de servicii oferă compania (montaj, transport etc.)?
Noemi Ritea: Din punctul nostru de vedere, cumpărarea unei ferestre de mansardă reprezintă un prim pas în călătoria clientului alături de noi, iar noi îl asigurăm că suntem aici pentru a-i oferi cea mai performantă gamă de produse şi accesorii, oricare ar fi forma acoperişului său, dar şi consultanţa necesară, în toate etapele proiectului, pe toată durata de viaţă a ferestrelor VELUX. Directorii zonali şi inginerii service pot oferi consultanţă direct la locaţia proiectului clientului. Mesajul pe care vreau să-l transmitem este că îl asigurăm pe client că se poate baza pe produs şi pe noi, iar noi vom fi pe această piaţă oferindu-i produse pentru modernizarea ferestrei sau piese de schimb şi peste 10 ani sau peste 20 de ani.
În ceea ce priveşte traseul clientului, încercăm să simplificăm pentru el lucrurile cât mai mult. Avem o linie gratuită pentru a-l ajuta în decizia asupra produselor VELUX. Suntem activi pe canalele de social media unde postăm filme de montaj, filme despre cum se fabrică şi se testează produsele în centrul nostru de testări din Danemarca sau noutăţi. Ne dorim să fim cât mai deschişi şi mai transparenţi. Deviza noastră este să oferim consultanţă clienţilor în toate etapele construcţiei, astfel încât să primească sfaturi autorizate direct de la specialistul în ferestre de mansardă, pentru a avea la final un client mulţumit, fericit cu alegerea făcută, care se bucură pe deplin de mansarda lui.
Pentru achiziţionarea produselor, clienţii trebuie să se adreseze distribuitorilor autorizaţi, iar produsele sunt livrate din Braşov, la sediul distribuitorului. Pe de altă parte, oferim clienţilor suport pentru montaj prin intermediul montatorilor noştri parteneri. Aceştia oferă garanţie pentru montaj de până la 5 ani şi sunt în permanentă legătură cu noi, cu noutăţile legate de montaj, cu produsele noi. Distribuitorii şi montatorii pot fi contactaţi prin intermediul site-ului nostru velux.ro.
Reporter: Ce produse noi a lansat VELUX în ultima perioadă?
Noemi Ritea: Ultimii doi ani au fost notabili din punctul de vedere al produselor noi pe care le-am lansat pe piaţă. În 2014, am lansat în România noua generaţie de ferestre de mansardă VELUX, iar în 2015, noua colecţie de materiale şi culori pentru rulourile VELUX. Este foarte important de precizat că astfel de lansări se produc la intervale mari de timp, cam o dată la 10-12 ani în cazul ferestrelor, şi la 7-8 ani în cazul rulourilor. Noua generaţie de ferestre VELUX a fost creată pentru a răspunde atât idealurilor variate în amenajare, cât şi tuturor bugetelor.
Cele şapte modele diferite de ferestre din noua generaţie sunt cuprinse în trei categorii de produse - Standard, Standard Plus şi Premium - fiind cea mai bogată gamă de produse oferite de VELUX în cei 75 de ani de istorie. Având un design nou, îmbunătăţit, ferestrele din noua generaţie au un aspect modern şi elegant. Faţă de ferestrele din generaţia anterioară, suprafaţa vitrată este cu până la 10% mai mare, permiţând accesul suplimentar al luminii naturale şi al soarelui în interior. Ferestrele noi au un grad de izolare termică crescut datorită inovatorului sistem izolator ThermoTechnology, fapt care are ca rezultat un consum mai redus de energie şi costuri mai mici la încălzire. Calitatea produselor a rămas o constantă, evidenţiindu-se prin accentul pus pe detalii (ferestrele au mânere cu design elegant, fabricate din zinc sau aluminiu, ramele exterioare au colţurile rotunjite, aerodinamice, etc.). Acestea sunt doar câteva dintre caracteristicile produselor VELUX din noua generaţie.
Deoarece tendinţele în amenajare se schimbă permanent, noua colecţie de rulouri lansată în luna mai 2015 a venit în întâmpinarea acestora. Pentru selecţia culorilor, Grupul a lucrat împreună cu Trend Union, cea mai în vogă agenţie de design din Europa, cu putere de influenţă la nivel global. Rezultatul a fost o colecţie elegantă, clasică, dar totodată îndrăzneaţă şi modernă. Cele 100 de culori şi materiale din colecţie, exclusiv selectate de Trend Union se adaptează diferitelor stiluri de viaţă şi design interior. Conform previziunilor în tendinţe, vrem să asigurăm clienţii că fiecare material din noua colecţie VELUX va fi la modă pentru câţiva ani. În plus faţă de culori şi materiale, colecţia a implicat şi lansarea unui produs nou - jaluzelele romane. Noutatea absolută în ceea ce priveşte rulourile este reprezentată de colecţia de rulouri opace denumită Star Wars & VELUX Galactic Night Collection, rezultată în urma parteneriatului pe care Grupul VELUX îl are cu Compania Disney. Ne bucurăm că am putut lansa în România aceste rulouri opace cu modele din seria Star Wars exact în ziua lansări filmului "The Force Awakens" în România.
Reporter: În ce mod s-au educat cumpărătorii? Solicită aceştia produse mai bune din punct de vedere calitativ indiferent de preţ sau preţul a rămas prima coordonată?
Noemi Ritea: Ne bucură foarte mult să vedem că avem clienţi care se informează şi care sunt foarte atenţi la detalii, atunci când trebuie să aleagă ferestre de mansardă sau rulouri. De exemplu, oamenii înţeleg cât de importantă este lumina naturală pentru sănătatea lor şi starea lor de bine şi că un grup de ferestre transformă radical o încăpere, aduce natura în interior, iar efectul este unul copleşitor. Oamenii au devenit conştienţi că, pentru a obţine lumină naturală suficientă în mansarda lor, suprafaţa vitrată trebuie să reprezinte cel puţin 10% din totalul suprafeţei podelei, sau că ferestrele amplasate mai jos se manevrează uşor şi le asigură priveliştea în exterior, aşa cum ferestrele amplasate în partea de sus a acoperişului iluminează în profunzimea încăperilor, distribuind optim lumina. Aşadar, avem un client mai informat şi mai conştient. Există în continuare, ca în orice domeniu, şi acea categorie de clienţi orientaţi preponderent către preţ, iar noi, ca lideri de piaţă, încercăm să educăm piaţa să se orienteze către produsele de reală calitate. Investiţia în ferestre de mansardă este o investiţie pe termen lung: vorbim de produse cu o durată minimă de 25 de ani şi, de aceea, sfătuim clienţii să compare nu doar un preţ mai mic cu un preţ mai mare, ci şi ce primesc în schimb. Mă refer la beneficiile reale, la detaliile produsului. Preţul nu trebuie luat ca atare, ci în contextul a ceea ce primeşti în schimb, pentru banii respectivi, pentru beneficiile lui în viaţa reală.
Reporter: Ce profile preferă clienţii? Care sunt tendinţele de culoare, formă şi material?
Noemi Ritea: Întrebarea dumneavoastră mă bucură pentru că am observat mai multe tendinţe. În urmă cu câţiva ani, clienţii noştri alegeau preponderent ferestrele clasice din lemn lăcuit. Acum, clienţii se îndreaptă mai mult spre ferestrele cu miez de lemn tratat termic, acoperit cu un strat de poliuretan. Mă refer aici la modelul nostru GLU cu aspect alb, care, datorită compoziţiei sale, este unic pe piaţă. Nu întâmplător, acest model are un coeficient excelent de izolare termică şi durabilitate maximă, deoarece suprafaţa sa nu necesită curăţare sau revopsire, iar garanţia pe care noi o oferim clienţilor pentru acest model este de 15 ani, nu de 10 ani, cât este pentru modelele din lemn. Noi ne explicăm acest trend prin faptul că modelul GLU are şi un design modern şi se încadrează perfect în încăperi diferite, cu funcţionalităţi diferite: băi, bucătării, şcoli, spitale, birouri, camere de copii. Însă, ştim cu toţii că românii sunt mereu în tendinţe, iar cei care îşi amenajează mansarda aleg ferestrele noastre cu aspect alb care sunt potrivite stilului nordic, curat, minimalist, la care accesorizează rulourile noastre mai pale sau mai viu colorate, în funcţie de preferinţe. Alegând produsele VELUX, clienţii noştri pot fi siguri că au ales un produs calitativ, durabil, dar şi foarte modern, un produs în tendinţe, şi nu în ultimul rând un produs oferit de un brand puternic la un preţ accesibil pentru toate buzunarele. Toate aceste lucruri vin la pachet cu garanţia calităţii pe termen lung. La final, aş dori să mulţumesc tuturor clienţilor care au achiziţionat produsele noastre, iar celor care au de gând să-şi mansardeze casa sau să îşi construiască o casă nouă, îi invit să ne contacteze pentru a beneficia de serviciile noastre de consultanţă gratuită.
Reporter: Mulţumesc!