Vânzările de sisteme de acoperiş Ruukki au crescut într-un ritm accentuat în prima parte a anului, valorile fiind mai mult decât duble comparativ cu anul precedent.
Zoltan Szoke, business unit manager Ruukki România şi Bulgaria, segmentul de acoperişuri, ne-a declarat: "Începutul optimist al acestui an ne-a determinat să revizuim prognozele pentru restul anului. Astfel, sperăm la o triplare a veniturilor din comercializarea de învelitori metalice, comparativ cu anul precedent. Dacă luăm în calcul atât indicatorii macroeconomici, cât şi ciclicitatea industriei noastre avem un motiv în plus să ne atingem targetul: luna august este de asemenea una aglomerată, numărul comenzilor fiind unul covârşitor în zone precum Moldova sau Maramureş."
Ca urmare, managerii companiei şi-au propus pentru acest an un avans al cifrei de afaceri de cel puţin 10%.
În această perioadă nu au existat modificări semnificative de preţ. Compania dispune şi de avantajul de a fi în acelaşi timp şi producător de oţel, nu doar profilator. "Controlul costurilor este unul mai facil pentru noi, mai ales dacă adăugăm şi faptul că avem localizată în România una dintre cele mai moderne fabrici din grup", subliniază domnul Szoke.
Ruukki a fost mai mult prezentă pe segmentul mediu de preţ în piaţa de învelitori, dar si pe segmentul premium. Anul acesta compania a inovat cu precădere pentru segmentul premium din această piaţă.
Ruukki distribuie în orice zonă a ţării, reţeaua de distribuţie reprezentând unul dintre atuurile importante în activitatea companiei. Ruukki are peste 150 de distribuitori la nivel naţional care au contribuit decisiv la evoluţiile vânzărilor companiei.
Zoltan Szoke subliniază faptul că au existat schimbări în ceea ce priveşte comportamentul de consum al clienţilor, dar consumul nu a dispărut. De exemplu, a scăzut considerabil numărul clienţilor pentru învelitori utilizate în cadrul unor construcţii noi, dar în egală măsură a crescut numărul persoanelor dornice să demareze proiecte ample de renovare care au presupus de cele mai multe ori şi o înlocuire a acoperişului. Astfel, ponderea renovărilor este de aproximativ 75%, iar cea a lucrărilor noi de 25% şi procentul se afla în crestere.
Anul acesta, Ruukki a lansat învelitorile Adamante, produse adaptate caselor cu arhitectură mediteraneană. Consumatorii autohtoni au manifestat de-a lungul timpului o atracţie deosebită pentru acest tip de case. Fie că au fost în vacanţe în ţări ca Grecia, Spania, Italia, fie că au stat o perioadă mai mare de timp acolo, în momentul în care au revenit în ţară şi-au dorit să utilizeze o parte din elementele plăcute ale caselor de acolo în propriile proiecte de edificare a unor imobile.
"Noi am propus un model de ţiglă metalică, de zece ori mai uşor decât varianta ceramică şi uşor de montat pe cadre mai fragile. În acest fel, învelitorile Adamante pot fi utilizate pentru un număr cât mai mare de case construite în România", menţionează domnul Szoke.
Ruukki este şi singura companie care poate oferi o garanţie reală de 50 de ani pentru sistemele de acoperiş, compania având o experienţă mai mare de jumătate de secol în producţia de învelitori metalice. Garanţia foarte extinsă a atras atenţia consumatorilor şi a reprezentat un argument forte în procesul de vânzare.
În plus, compania a lansat şi culori inspirate din tendinţele de design în modă la nivel internaţional, roşu rubiniu şi violet ametist, două nuanţe care completează un portofoliu extrem de amplu de culori pentru acoperiş. Dat fiind faptul că în cele mai multe cazuri femeile sunt cele care aleg modelul acoperişului, portofoliul de culori are o importanţă deosebită.
A fost lansat şi un alt profil foarte bine primit de arhitecţi, denumit Ruukki Classic Premium, care aminteşte de modelul acoperişului francez, dar care în plus prezintă o suprafaţă embosată cu un aspect foarte atrăgător şi care din punct de vedere tehnic îmbunătăţeşte plaineitatea şi rezistenţa în timp.