In primul trimestru al acestui an, piata adezivilor pentru constructii a inregistrat o crestere mica, de circa 1-2%, care totusi reprezinta un semnal optimist pentru intregul an. Acest rezultat a fost influentat in primul rand de dezvoltarea retelelor de bricolaj, care si-au extins spatiile de vanzare si au reusit sa atraga clienti dispusi sa investeasca in lucrari de renovare. "Rezultatele primului trimestru au fost aproape de asteptarile noastre". ne-a declarat Razvan Bobe, directorul de cercetare-dezvoltare al companiei Baumix.
Pretul reprezinta inca principalul diferentiator, mai ales la nivel de magazine de bricolaj, lucru care uneori influenteaza calitatea materialelelor. Aceasta in contextul in care costul materiilor prime ar putea creste cu pana la 15%, fapt ce ar putea atrage o majorare a preturilor produselor cu 7% la nivelul intregului an. "Vom face efoturi pentru a acoperi o parte din crestere prin eficientizarea activitatii in procesul de fabricatie si distributie", a mai precizat domnul Bobe.
Dezvoltarea vanzarilor este dependenta de evolutia investitiilor in infrastructura, dar si de cresterea ritmului de implementare a programelor guvernamentale de reabilitare termica si Prima Casa.
Din pacate, programele guvernamentale de reabilitare termica nu au avut inca impactul asteptat, iar faptul ca pretul este principalul diferentiator limiteaza accesul producatorilor la proiecte. De asemenea, piata este influentata negativ de inghetarea proiectelor imobiliare, care ar putea genera volum, mai spune reprezentantul Baumix.
Strategia de dezvoltare a companiei vizeaza pozitionarea ca specialist pe segmentul de fatade in urma investitiilor in cercetare si dezvoltare, respectiv prin investitii in consilierea clientilor.
"Mizam pentru dezvoltarea afacerii pe cresterea vanzarilor de chituri de rosturi, adezivi de inalta performanta, hidroizolatii si tencuiala decorativa pe baza de marmura", a mai spus Razvan Bobe.