Piaţa de înlocuire pentru anvelope de camioane a crescut cu aproximativ 24% în anul 2011
Principalele motoare ale creşterii economice din România au fost în 2011 segmentele industriei şi construcţiilor, iar acest lucru a contribuit la intensificarea transporturilor pe şantiere, a căror dinamică Arnaud Potiron, director comercial PL/GC/AG Tires Michelin România şi Balcani, se aşteaptă să se păstreze şi în 2012, împreună cu transportul regional şi internaţional. Domnia sa este de părere că şi segmentul premium (din care face parte şi Michelin) va continua să crească atât pentru anvelopele de camioane, cât şi pentru cele pentru autovehicule.
"Estimăm că piaţa segmentului anvelopelor de şantier va continua evoluţia pozitivă de anul trecut, pe fondul continuării lucrărilor de infrastructură", ne-a declarat Arnaud Potiron.
Segmentul anvelopelor destinate transportului regional şi internaţional va rămâne aproximativ la acelaşi nivel cu cel înregistrat în 2011, datorită moderării evoluţiei transportului versus evoluţia cunoscută în 2011, tendinţa remarcată de la finalul anului trecut şi continuată în primele luni ale acestui an.
În România, piaţa de înlocuire pentru anvelope de camioane a crescut cu aproximativ 24% în anul 2011, ajungând la aproximativ 315.000 unităţi, această creştere având la bază revigorarea activităţilor de transport de mărfuri din acest an. În aceeaşi perioadă, piata anvelopelor pentru camion a crescut cu până la 18%, segmentul anvelopelor de şantier a crescut cu 43%, segmentul urban - 100% si segmentul winter - 48%. Deşi creşterile pentru ultimele două segmente par importante, ca pondere în piaţă reprezintă ambele numai puţin peste 1%.
Michelin îşi continuă investiţiile şi susţine economia românească prin trei fabrici, proiecte pentru dezvoltarea turismului romanesc, exporturi şi peste 3.000 de locuri de muncă.
Arnaud Potiron ne-a declarat că: "Avem un angajament pe termen lung faţă de această ţară. Noi investim în toate zonele de afaceri: cheltuieli de capital în fabricile noastre, investiţii în reţeaua noastră de distribuţie şi cel mai important lucru - investiţia în dezvoltarea oamenilor noştri. Investiţia în oameni este prioritatea noastră. Fără să menţionăm investiţiile în cercetare care ne permit să aducem pe piaţă produse inovatoare care oferă cel mai bun echilibru al performanţelor: siguranţă, longevitate şi economie de combustibil. "