Piata de tamplarie termoizolanta va ajunge anul acesta la 350-400 milioane de euro. In comparatie, piata de profil insuma in anul 2008 un miliard de euro, a precizat domnul Valentin Petrescu, presedintele Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT).
Numarul de societati din domeniul tamplariei termoizolante, precum si numarul de salariati au scazut cu 45% in intervalul 2008-2011. Cifra de afaceri s-a redus in acelasi interval cu 65%.
Daca firmele mici din domeniu au flexibilitate in fata schimbarilor din piata, iar firmele mari "sunt tinute artificial in viata de banci si furnizori", in schimb cele medii se afla in cea mai dificila situatie, deoarece nu le sustine nimeni, considera domnul Petrescu.
In vederea cresterii performantei energetice a cladirilor si stimularii pietei de tamplarie termoizolanta, PPTT propune un program cu o valoare de aproximativ 500 milioane euro, prin care statul sa acorde cumparatorilor de tamplarie termoizolanta o subventie reprezentand 50% din costul de achizitie. In prima faza beneficiarul ar achita in totalitate produsul, urmand sa ii fie rambursata jumatate din suma de la stat, in cursul anului viitor. Costurile pentru bugetul de stat ar fi minime in contextul in care s-ar obtine taxe si impozite suplimentare importante in urma derularii programului, sustine domnul Valentin Petrescu.