Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2024

"Piaţa sistemelor de aer condiţionat - în continuă dezvoltare"

Companii /

"Piaţa sistemelor de aer condiţionat - în continuă dezvoltare"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Piaţa sistemelor de aer condiţionat este într-o continuă dezvoltare, evoluţia pozitivă datorându-se atât investiţiilor crescute în proiecte din segmentul comercial şi industrial, cât şi comportamentului consumatorilor rezidenţiali, ne-a spus Daniel Vasile, Managing Director Daikin România, în cadrul unui interviu.

    (Interviu cu Daniel Vasile, Managing Director Daikin România)

    Reporter: Cum a evoluat piaţa sistemelor de aer condiţionat în ultima vreme?

    Daniel Vasile: Piaţa sistemelor de aer condiţionat este într-o continuă dezvoltare, evoluţia pozitivă datorându-se atât investiţiilor crescute în proiecte din segmentul comercial şi industrial, cât şi comportamentului consumatorilor rezidenţiali. De asemenea, un factor important care influenţează dinamica vânzărilor este climatul exterior. Temperaturile ridicate de anul trecut au contribuit, încă din luna mai, la creşterea explozivă a cererii de echipamente din segmentul rezidenţial.

    Reporter: Cum este împărţită piaţa, din punct de vedere al ofertei şi al jucătorilor?

    Daniel Vasile: Oferta este foarte diversă, clienţii au la dispoziţie o gamă foarte variată de produse, preţuri şi servicii, oferite de mai multe tipuri de companii. Pe această piaţă găsim atât companii specializate, care pot oferi permanent o gamă foarte complexă de produse şi servicii, dar şi companii generaliste, cum ar fi hypermarketurile sau magazinele care au oferte sezoniere.

    Pe de altă parte, şi cererea consumatorilor este din ce în ce mai diversă, de aceea Daikin are în portofoliu soluţii de climatizare pentru orice spaţiu şi pentru toate tipurile de aplicaţii HVAC-R (Încălzire, Ventilaţie, Aer Condiţionat şi Refrigerare).

    Reporter: Care sunt tendinţele din piaţă?

    Daniel Vasile: Asemeni altor domenii, inovaţia se aplică şi în domeniul climatizării. Apar produse din ce în ce mai performante, care sporesc confortul clienţilor prin intermediul unor tehnologii care fac utilizarea mult mai facilă. De asemenea, se urmăreşte atingerea unui grad cât mai înalt al eficienţei şi diminuarea costurilor cu energia. Daikin a stabilit trenduri în domeniu, prin lansarea, în premieră, de tehnologii care folosesc exclusiv agentul frigorific R32 şi ne bucurăm că acestea au fost recent îmbrăţişate de mai mulţi producători, deoarece sunt mai eficiente şi, totodată, au un efect de trei ori mai mic asupra încălzirii globale, în comparaţie cu vechile tehnologii.

    Reporter: Cum s-au educat consumatorii în ultimii ani?

    Daniel Vasile: Consumatorii au început să înţeleagă importanţa investiţiei în produse de calitate şi au devenit mai atenţi la economiile pe termen lung. Cu toate că ponderea produselor low cost rămâne ridicată, consumatorii români încep să realizeze că pot exista diferenţe uriaşe între produse în ceea ce priveşte consumul de energie şi mai ales confortul. În acest sens, au realizat că nu îşi permit să cumpere lucruri ieftine pentru că, în final, ajung să plătească mai mult. De asemenea, clienţii sunt din ce în ce mai exigenţi în ceea ce priveşte calitatea serviciilor pre şi post vânzare care însoţesc produsele. Un alt aspect îmbucurător este acela că aparatele de aer condiţionat nu mai sunt privite doar ca produse sezoniere, ci consumatorii le utilizează şi pentru încălzire pe parcursul sezonului rece.

    Totodată, am observat că şi clienţii rezidenţiali români au început să se gândească mult mai devreme la achiziţionarea unui aparat de aer condiţionat şi îşi programează din timp vizita în showroom-urile partenerilor, astfel încât să nu mai fie luaţi prin surprindere atunci când vin valurile de căldură.

    Reporter: Ce buget alocă oamenii pentru achiziţionarea şi montajul sistemelor de aer condiţionat?

    Daniel Vasile: În funcţie de confortul pe care clienţii îl doresc, soluţiile Daikin din gama rezidenţială pornesc de la aproximativ 2.000 de lei cu tot cu montaj şi pot ajunge la câteva mii de euro pentru soluţii foarte complexe.

    Reporter: Care sunt criteriile ce primează în momentul achiziţionării unor astfel de produse?

    Daniel Vasile: Pentru mulţi dintre clienţii Daikin, cele mai importante sunt performanţele energetice ale sistemului şi gradul de confort pe care acesta îl poate oferi. De exemplu, mulţi clienţi sunt foarte sensibili la fluxul de aer generat de aerul condiţionat şi, de aceea, echipamentele noastre cu "ochi inteligent" sunt foarte apreciate, întrucât detectează prezenţa oamenilor în încăpere şi direcţionează fluxul de aer astfel încât aceştia să nu fie deranjaţi.

    Pentru alţi clienţi un plus îl reprezintă soluţiile mobile prin care controlează şi monitorizează aerul condiţionat, folosind aplicaţiile noastre de pe smartphone, oricând şi de oriunde.

    Este foarte clar, însă, că, în zilele noastre, clienţii nu sunt satisfăcuţi doar de un set de caracteristici ale produsului, ci este decisivă experienţa pe care o au cu produsele şi cu brandul în general. Decizia de achiziţie se ia în funcţie de evaluarea pe care clientul o face cu privire la serviciile de consultanţă şi informaţiile pe care le primeşte în faza de documentare, nivelul de profesionalism al specialiştilor cu care interacţionează, serviciile de montaj şi, nu în ultimul rând, experienţa şi confortul în timpul utilizării, aşa-zisa analiză post vânzare.

    Reporter: Ce perspective are sectorul?

    Daniel Vasile: Conform analizelor noastre, rata de penetrare în oraşele mari este în jurul valorii de 35%, iar dacă analizăm întreg teritoriul României, aceasta este sub 20%, ceea ce înseamnă că aproximativ una din cinci locuinţe are un aparat de aer condiţionat. În condiţiile de temperatură din România, acest procent mic ne indică faptul că sunt încă foarte multe locuinţe care nu beneficiază de un confort sănătos.

    Mai mult, o mare parte a echipamentelor existente pe piaţă deja şi-au atins sau depăşit durata de viaţă şi sunt aparate cu eficienţă scazută, non-inverter. Astfel, există un potential mare pe piaţa înlocuirilor cu aparate moderne, care consumă mult mai puţină energie şi oferă un confort mult mai mare.

    Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei?

    Daniel Vasile: Prezentă pe piaţa din România din 1994, Daikin a fost în permanenţă un brand recunoscut şi apreciat de către clienţi şi specialişti pentru soluţiile inovatoare pe care le oferă. În anii anteriori, Daikin punea accent pe furnizarea echipamentelor şi soluţiilor complexe industriale şi comerciale, însă, în ultima perioadă ne-am îndreptat atenţia foarte mult şi asupra segmentului rezidenţial, situaţia fiind acum oarecum echilibrată. Acesta a fost rezultatul eforturilor noastre de promovare a brandului şi către clienţii rezidenţiali, precum şi al diversificării portofoliului de produse, astfel încât să acoperim o arie cât mai largă a consumatorilor finali. De altfel, în prezent, portofoliul Daikin cuprinde atât produse din categoria high end şi profesional, cu caracteristici unice în industrie, cât şi produse din gama economică, dar care asigură confortul şi calitatea Daikin.

    Reporter: Cu ce rezultate financiare aţi încheiat anul trecut şi ce estimări aveţi pentru anul în curs?

    Daniel Vasile: În anul financiar 2016 (încheiat la 31 martie 2017), Daikin şi-a menţinut ritmul de creştere accelerată, atingând o cifră de afaceri de 24,3 milioane euro, cu 26% mai mult decât în anul financiar precedent. Pentru anul în curs ne propunem consolidarea poziţiei şi ne vom concentra pe oferirea de experienţe unice pentru toate categoriile de clienţi, astfel încât să fim cel mai dorit partener.

    Reporter: Ce produse noi a lansat compania în acest an?

    Daniel Vasile: Elementul de noutate este dat în continuare de gama Bluevolution, lansată în 2016, din aceasta făcând parte echipamentele care folosesc exclusiv agentul frigorific R32. Pe lângă îmbunătăţirile evidente la nivelul soluţiilor de filtrare şi al eficienţei echipamentelor, noua tehnologie este recunoscută pentru impactul de trei ori mai mic asupra încălzirii globale. Gama include unităţi până la clasa A+++ pentru o eficienţă energetică maximă în modurile de încălzire şi răcire, toate modelele fiind optimizate pentru eficienţă energetică sezonieră.

    Aşadar, şi în acest an vorbim de o consolidare a gamei Bluevolution, prin adăugarea unui nou echipament din gama Confort, care face trecerea către zona echipamentelor orientate spre buget, precum şi a unor unităţi interioare, una de pardoseală şi una necarcasată, conectabile atât la sisteme tip pereche, cât şi la cele tip Multi.

    Noutatea absolută a acestui an pentru segmentul de produse rezidenţial vine tot din gama Bluevolution şi este reprezentată de sistemul Multi Hibrid, un sistem complet, care asigură răcirea, încălzirea şi prepararea apei calde menajere, fiind uşor de instalat şi controlat prin intermediul unei aplicaţii online.

    De altfel, toate sistemele din această gamă le oferă posibilitatea clienţilor să controleze şi să monitorizeze unităţile de aer condiţionat direct de pe telefon sau tabletă, de oriunde s-ar afla. În plus, unităţile integrează cele mai inovatoare tehnologii din domeniul climatizării, cum este funcţia "Ochi inteligent", care dectează prezenţa persoanelor în încăpere şi direcţionează fluxul de aer, astfel încât confortul acestora să fie maxim.

    Reporter: Care sunt planurile investiţionale şi ce buget aţi alocat în acest sens?

    Daniel Vasile: Avem în plan investiţii multiple, fiecare dintre acestea urmărind misiunea noastră, aceea de a oferi în permanenţă cele mai avansate tehnologii şi soluţii pentru a atinge un nivel absolut al eficienţei şi confortului. Ne propunem să le oferim clienţilor noştri experienţe unice şi relevante, depăşind cele mai exigente aşteptări, de aceea vom continua expansiunea reţelei de showroom-uri şi perfecţionarea partenerilor şi dis-tribuitorilor noştri în cadrul unor evenimente dedicate. Ne vom axa în continuare pe promovarea echipamentelor cu impact redus asupra mediului, cu acţiuni specifice dedicate tuturor categoriilor de clienţi. Printre acestea se regăseşte şi campania de responsabilitate socială "Plantăm aer!", lansată în această vară, în cadrul căreia vom planta câte un copac pentru fiecare unitate split vândută.

    Reporter: Care sunt principalele provocări cu care se confruntă companiile de profil din ţara noastră şi ce soluţii vedeţi pentru depăşirea acestor obstacole?

    Daniel Vasile: Dacă ne gândim la segmentul rezidenţial, principala provocare este percepţia pe care încă mulţi dintre clienţi o au despre aerul condiţionat. Sunt clienţi care au înţeles că un aparat de aer condiţionat de calitate contribuie decisiv la confortul şi sănătatea întregii familii, dar sunt şi clienţi care încă îl consideră un echipament opţional sau chiar dăunator din cauza unor experienţe anterioare nefericite.

    Dar misiunea noastră este de a asigura climatul perfect, de aceea invităm clienţii în showroom-urile partenerilor noştri «Home Confort Expert» din întreaga ţară, pentru a experimenta ceva diferit, şi anume confortul Daikin.

    Reporter: Mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Proiecte

    Amenajări

    Smart City

    Materiale

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Perspective

    Companii

    Internaţional