Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2024

PIAŢA TERMO-FONO HIDROIZOLAŢIILORCreşte cererea pentru produse de calitate

F.A. Materiale /

Creşte cererea pentru produse de calitate

Scumpirea surselor primare de energie creşte importanţa termoizolaţiei

La nivel naţional, piaţa construcţiilor creşte cu aproximativ 30% în fiecare an. În cazul sistemelor de termoizo-laţie, creşterea este chiar mai mare, de peste 35%, afirmă Lavinia Ciurtin, marketing manager Divizia Adezivi, "Henkel România". Această creştere este determinată de schimbarea mentalităţii, de creşterea nivelului de trai, de creşterea gradului de educare a beneficiarilor şi constructorilor. Astfel, din ce în ce mai mulţi beneficiari conştientizează importanţa termoizolaţiei ca factor generator de confort şi economii.

Companiile producătoare de adezivi pentru placări ceramice au realizat că cererea este mare pentru astfel de produse şi, ţinând cont de faptul că tehnologia de producţie este similară, şi-au diversificat gama şi cu adezivi pentru polistiren. În momentul de faţă, spune Lavinia Ciurtin, există pe piaţă o ofertă variată, de la companii care oferă sisteme complete la unele care oferă doar părţi din sisteme (de ex. numai adezivi sau numai tencuială decorativă).

Piaţa termoizolaţiilor din ţara noastră este încă în formare, folosindu-se cu predilecţie produse mai puţin sofisticate, consideră Răzvan Ştefănescu, director general "Saint-Gobain Isover Romania" SRL. Domnia sa remarcă, însă, o sporire a interesului acordat dimensionării corecte a stratului de izolaţie în vederea obţinerii unui consum minim de carburanţi (urmare a scumpirii generalizate a petrolului, gazelor, etc), cât şi atingerii unui grad optim de confort acustic.

Horea Cosma, sales manager la "Rock-wool Romania", consideră că spectaculoasa creştere pe segmentul construcţiilor din ultimii ani a condus către o cerere mai mare decât oferta iar acest lucru s-a simţit ca şi o criză pe piaţa izolaţiilor în special pe segmentul proiectelor nerezidenţiale (mall-uri, parcuri logistice, centre de retail) începând cu sfârşitul anului 2006 până spre sfârşitul lui 2007. Această criză, spune Horea Cosma, a determinat constructorii să caute soluţii şi în altă parte, acestea venind din ţările asiatice (China, Thailanda), în detrimentul calităţii produselor şi al conformităţii cu standardele comunitare. Anul trecut "Rockwool" a investit peste 700 de milioane de euro în fabrici noi şi în creşterea capacităţii celor existente, astfel putem spune că anul acesta nu s-a confruntat cu probleme de capacitate, susţine Horea Cosma.

Mircea Popescu, director general al "Hirsch Porozell", caracterizează piaţa prin cerere crescută, marcată şi de faptul că a crescut grosimea stratului izolator cu 20% (de la o medie de 6 cm anul trecut la o medie de 7,2 cm anul acesta). În acelaşi timp oferta s-a diversificat, iar în acest moment sunt peste 60 de producători de polistiren expandat. În piaţă sunt oferite peste 20 de sisteme termoizolante pe baza de polistiren expandat. Totodată, preţul polistirenului expandat a scăzut cu 20% (comparaţie iulie 2007/iulie 2008), subliniază Mircea Popescu.

În ultimii ani piaţa finisajelor în cons-trucţii a evoluat crescător în mod special datorită potenţialului de consum enorm dar şi deschiderii pieţei odată cu intrarea în comunitatea europeană. Mai mult, Tiberiu Andrioaiei, director al Diviziei Deko Professional "Policolor" spune că se pune accentul din ce în ce mai mult pe reducerea consumului de energie convenţională, fapt care atrage după sine dezvoltarea pieţei de termosisteme.

Concurenţă puternică pe fondul creşterii semnificative a cererii

Principala caracteristică ce a dominat piaţa pe segmentul materialelor pentru hidroizolaţii în ultimul an a fost concurenţa puternică manifestată pe fondul unei creşteri semnificative a cererii, susţine Radu Avramescu, director de vânzări materiale de construcţie la "Kralex". În acest context, principalii jucători pe piaţă şi-au canalizat eforturile către asigurarea calităţii produselor prin diverse certificări şi agrementări interne sau internaţionale. Totodată, oferta a fost diversificată atât ca şi produse, cât şi ca facilităţi de plată sau reduceri de preţ.

Prima parte a anului curent este caracterizată de Marian Şerban, director general adj. la "Swisspor", prin continuarea creşterii cererii, stoparea inflaţiei de ofertanţi care s-a instalat în 2007, nivelul relativ constant al preţurilor în prima parte a anului cu perspectiva certă de majorare în termen foarte scurt sub presiunea creşterii costurilor (materii prime, energie, servicii).

Piaţa sistemelor de izolare înregistrează o creştere continuă, creştere a cererii la un nivel calitativ tot mai mare. "Se cer tot mai mult produse de calitate şi întreg sistemul de izolaţii", afirmă ing.ec Abram Arpad, director general "Bauder" Cluj Napoca . Domnia sa este de părere că cererea pentru acest an păstrează trendul de creştere calitativă şi cantitativă.

În acelaşi timp, Dorin Spătaru, administrator "Selena România", apreciază că evoluţia pieţei produselor şi sistemelor de izolare a fost ascendentă, urmând trendul anilor trecuţi, dar totuşi cu o uşoară atenuare a ritmului de creştere în ultimele luni. Principalii jucători pe fiecare segment şi-au consolidat poziţiile iar tendinţa de creştere a preţurilor a fost evidentă, în contextul evoluţiilor înregistrate pe plan internaţional.

Gabriel Voicu, director de vânzări de la "Topanel", susţine că piaţa panourilor termoizolante a înregistrat creşteri semnificative în ultimii ani. Domnia sa estimează o creştere de 30% pentru anul în curs şi o diminuare la 25% a ritmului de creştere în 2009.

Eduard Popişteanu, marketing manager la "Atlas Corporation", remarcă o creştere a cererii pe termosistem cu XPS în detrimentul termosistemului cu EPS. Domnia sa crede că acest lucru se datorează, în special, proprietăţilor superioare ale XPS (randament mult mai bun, rezistenţa mecanică superioară, impermeabilitate, facilităţi de montaj). "Din punct de vedere al preţului, lupta se duce în a convinge beneficiarii de valoarea adăugată, de calitatea superioară pentru care într-adevăr trebuie să plătească mai mult", afirmă domnul Popişteanu şi dă următorul exemplu: la aceeaşi grosime a polistirenului ( EPS/XPS) diferenţa de preţ este de 1-2 euro în favoarea EPS, dar incomparabil ca performanţă termică ( 3 cm XPS aproximativ egal cu 5 cm EPS şi rezultă în acest caz o diferenţă de preţ mai mică de 1 euro).

Bianka Dobre, director de marketing la "Final Distribution" crede că cererea este în creştere, dar este încă foarte mult loc pe piaţă, piaţă ce trebuie educată întâi în acest sens. Oferta este încă destul de restrânsă şi cuprinde în special produsele ordinare, cum ar fi membranele cu crampoane - de protecţie a hidroizolaţiei.

Cererea de panouri termoizolante are un trend crescător, afirmă Costel Maghear, director marketing la "Dialust 2000". În acelaşi timp, subliniază domnia sa, creşte şi se diversifică oferta de produse fono-termo izolante pentru obiective industrial agrare sau socio-culturale care satisface piaţa autohtonă, reducând substanţial dependenţa de import.

Scumpirea surselor primare de energie creşte importanţa termoizolaţiei

Costurile în continuă creştere ale agentului termic şi gazelor naturale generează tendinţa de a izola performant structurile pentru nu plăti mult ca şi costuri de întreţinere, afirmă Radu Ştefănescu, managing partner "Ecocel". Ca urmare, domnia sa crede că trendul ascendent al pieţei se va menţine şi în a doua parte a anului.

Silviu Ghinea, director general "Geocelpro", este de părere că în ultimii ani se observă o creştere a cererii de produse utilizate la sistemele de izolare datorită conştientizării necesităţii reducerii costurilor cu energia, a directivelor europene şi din pricina campaniilor de educare ce privesc eficientizarea şi reducerea consumului de energie şi protecţia mediului. "Pe ultimul an putem spune că atât cererea, cât şi oferta au fost în creştere, preţurile având de asemenea o uşoară tendinţă ascendentă", afirmă Silviu Ghinea.

Laurenţiu Monea, director vânzări "Isomat", este de aceeaşi părere că tendinţa este de creştere atât ca cerere, cât şi ca ofertă, dar apreciază că preţurile s-au menţinut la nivelul anului 2007.

Indiferent de domeniul la care fac trimitere, izolaţiile compun sintagma calităţii, a confortului, deci răspund unor cerinţe tot mai clar şi puternic exprimate de consumator în ultima vreme. Corespunzător, oferta a crescut, totuşi exis-tă nişe sau chiar segmente de piaţă încă insuficient explorate. Din păcate nici preţurile nu au stat pe loc, evoluţia lor fiind cea specifică relaţiei cerere - ofertă, în ultima vreme cele trei elemente (cerere - ofertă - preţ) fiind afectate semnificativ de creşterea preţurilor la sursele primare de energie, afirmă Sorin Stan, director de vânzări, departamentul Tehnica Instalaţiilor Sanitare şi Termice la "Rehau".

Şi Victor Moisescu, director general "Woodcote" este de acord că piaţa materialelor izolante este în creştere datorită schimbărilor generate de scumpirea energiei.

Pe piaţa izolaţiilor, cererea şi oferta sunt în continuă creştere pentru că devine stringentă nevoia de reducere a cheltuielilor pentru utilităţi. În plus, prevederile legale impun reabilitarea termică a clădirilor, subliniază Mihai Nichita, administrator "Sinaqua".

Cererea este mare, condiţiile comunitare impuse sunt stricte. Din păcate, răs-punsul factorilor responsabili cu gestionarea proiectelor unionale, a pro-gramelor de implementare şi alocarea de fonduri comunitare întârzie foarte mult proiectele de reabilitare termică, mai spune Mihai Nichita.

Planuri de viitor ale companiilor

"Atlas Corporation" Bucureşti

Planurile de viitor "Atlas Corporation" au în vedere extinderea facilităţilor de producţie, precum şi eficientizarea liniilor de producţie, ne-a declarat Eduard Popişteanu, marketing manager.

"Bauder" Cluj Napoca

Compania "Bauder" Cluj Napoca îşi va dezvolta în continuare reţeaua de dis-tribuţie din România şi va deschide noi depozite în ţară (Timişoara, Bucureşti). De asemenea, compania mamă intenţionează să construiască o nouă unitate de producţie în Germania, ne spune Abram Arpad, directorul general al companiei.

"Dialust 2000" Bucureşti

În semestrul II 2008, compania "Dialust" şi-a propus extinderea capacităţii de producţie prin construirea unei noi hale industriale de circa 2000 mp estimând o creştere a cifrei de afaceri de 15-20% pentru anul viitor, ne-a spus Costel Maghear, director de marketing.

Compania şi-a diversificat portofoliul de produse şi servicii prin divizia de montaj panouri termoizolante, profile zincate ambutisate, accesorii de finisare, ţiglă metalică şi sisteme pluviale, precum şi construirea caselor de vacanţă pe structură metalică anvelopate cu panouri termoizolante.

"Ecocel" Bucureşti

Portofoliul "Ecocel" de produse este într-o continuă creştere şi Radu Ştefănescu, managing partner, estimează că până la sfârşitul anului vor mai apărea încă trei - patru produse noi pentru piaţa românească.

Faptul că în cadrul companiei "Ecomodule" sunt promovate exclusiv produse ecologice nu este neapărat un avantaj competitiv pentru că produsele de acest tip nu sunt cunoscute, lovindu-se astfel de anumite reţineri din partea beneficiarilor. "Din acest motiv - spune Radu Ştefănescu - am alocat o parte impotantă din resurse pentru a constitui un departament puternic de vânzări directe, consilierii noştri de vânzări interacţionând cu clienţii potenţiali, prezentându-le şi explicându-le avantajele sistemelor oferite de compania noastră."

"Final Distribution" Băicoi, Prahova

Intenţiile companiei pentru anul 2009 sunt de a pune un mai mare accent pe categoria de produse de protecţie a hidroizolaţiei. Produsele "Delta" sunt realizate de către "Dorken" Germania, companie a cărei experinţă pe piaţa europeană reprezintă o garanţie a calităţii. "În momentul de faţă ne axăm mult mai mult pe distribuţia materialelor pentru acoperişuri, distribuţie realizată în special prin reţeaua de distribuitori şi montatori de acoperişuri, pe protecţiile pentru hidroizolaţii. Începând cu anul următor vom targeta direct constructorii şi antreprenorii implicaţi în proiecte industriale", afirmă Bianka Dobre, director de marketing la "Final Distribution".

"Geocelpro" Bucureşti

Ca şi planuri de viitor, "Geocelpro" doreşte să îşi întărească poziţia pe piaţă prin mărirea capacităţilor de ordin logis-tic, dezvoltarea departamentului de vânzări, diversificarea şi intensificarea acţiunilor ce privesc suportul tehnic acordat clienţilor, organizarea de seminarii şi sesiuni de informări cu privire la produsele sale, potrivit directorului general Silviu Ghinea.

"Henkel România"

"Anul acesta ne-am propus ca pe segmentele de termoizolaţie şi hidroizolaţie să creştem mai mult decât piaţa şi credem că până la sfârşitul anului 2008 ne vom putea atinge obiectivele propuse", ne-a declarat Lavinia Ciurtin, marketing manager Divizia Adezivi, "Henkel România".

"Am dezvoltat şi vom continua să dezvoltăm programe şi promoţii atât pentru constructori, cât şi pentru consumatorii finali. Informarea publicului prin acţiuni specifice de marketing este una dintre principalele noastre priorităţi", mai subliniază Lavinia Ciurtin.

Anul trecut, "Henkel Romania" a inaugurat o nouă fabrică de adezivi la Câmpia Turzii, judeţul Cluj, iar anul acesta a fost inaugurată şi o linie manuală de producţie în noua unitate.

În ceea ce priveşte lansarea de noi produse, anul acesta a fost lansată o nouă gamă de hidroizolaţii bazate pe ciment. Un produs inovator care face parte din această gamă de hidroizolaţii este Ceresit CR 90. Acest produs are capacitatea de autosudare a fisurilor, rezultatul fiind o peliculă hidroizolantă, obţinută prin cristalizare, care etanşează componentele structurale şi elementele clădirilor.

"Hirsch Porozell"

În funcţie de volumele realizate, societatea va demara producţia şi în alte zone geografice ale ţării pentru o acoperire mai eficientă a teritoriului Româ-niei. Costul de transport este al doilea ca importanţă în preţul de vânzare a polistirenului expandat. De aceea este important locul în care se amplasează o unitate de producţie, afirmă Mircea Popescu, directorul general al companiei.

"Isomat Romania"

Planurile de viitor ale companiei "Isomat" în România vizează deschiderea unei fabrici de producţie lângă Bucureşti, la Jilava. O altă prioritate este creşterea numărului de distribuitori la nivel naţional. De asemenea, în fiecare an compania "Isomat" lansează cel puţin un produs nou în domeniu, ne spune Laurenţiu Monea, director de vânzări.

"Kralex" Bucureşti

"Pentru segmentul materialelor hidroizo-lante produse de Ading Macedonia şi comercializate de Kralex în România avem în vedere îmbunătăţirea contactului cu distribuitorii şi firmele de construcţii şi diversificarea serviciilor post vânzare, asigurarea asistenţei tehnice permanente şi consilierea pentru diverse tehnologii de aplicare", afirmă Radu Avramescu, director de vânzări materiale de construcţie la "Kralex".

În acest an, compania doreşte să aducă noi produse din gama hidroizolaţiilor flexibile pe bază de ciment odată cu o gamă nouă de produse pentru reparaţia suprafeţelor din beton deteriorate pe care se doreşte aplicarea acestui tip de hidroizolaţie.

"Rehau Polymer" Ilfov

Cultura firmei "Rehau" este puternic marcată de inovare. "Acest lucru ne ajută enorm pentru că păstrarea avantajului competitiv, deci a poziţiei pe piaţă impun lansarea de noi produse care să răspundă cerinţelor pieţei în permanentă evoluţie şi care fac diferenţierea faţă de concurenţă", afirmă Sorin Stan, director vânzări, Departamentul Tehnica Instalaţiilor Sanitare şi Termice.

"Rockwool România"

Compania va continua dezvoltarea organizaţiei locale pentru a îmbunătăţi serviciile către partenerii săi şi pentru a se implica în promovarea soluţiilor calitative şi de eficientizare energetică a clădirilor, potrivit domnului Horea Cos-ma, sales manager la "Rockwool Romania".

"Saint-Gobain Isover" România

Pentru anul 2009 compania îşi propune să continue dezvoltarea portofoliului de produse pe ambele segmente de vată minerală, urmărind completarea gamei cu noi produse care să asigure un grad de confort termic şi acustic superior, ne-a declarat Gabriel Golumbeanu, brand & communication manager "Saint- Gobain Isover Romania" SRL.

"Selena România"

Planurile de viitor vizează întărirea poziţiei "Selena" de furnizor profesional de sisteme şi soluţii profesionale pentru etanşare, izolare şi montaj în domeniul amenajărilor şi finisajelor în construcţii. Dorin Spătaru, administrator "Selena România", ne-a declarat: "Vom introduce noi linii de produse şi noi tehnologii care vor înlocui produsele existente sau vor îmbunătăţi performanţele acestora şi vom asigura profesioniştilor soluţii complete de etanşare şi izolare în aplicaţiile pe care le realizează. De asemenea, intenţiile grupului "Selena" vizează şi dezvoltarea componentei de producţie în România".

"Sinaqua" Braşov

Mihai Nichita, administrator "Sinaqua", ne-a declarat că pentru viitor intenţionează să mărească reţeaua de franciză, să implementeze noi sisteme de izolaţie şi procedee mai evoluate.

"Swisspor" Ploieşti

Începând cu anul trecut, "Swisspor" şi-a propus concentrarea pe competenţele cheie. Marian Şerban, director general adj. al "Swisspor" Ploieşti afirmă: "Reducerea firească a cifrelor de afaceri a fost şi va fi treptat compensată prin creşterea volumului producţiei proprii: polistiren expandat, membrane şi masticuri bituminoase. Extinderea capacităţii de producţie urmează să fie realizată prin absorbţii profitabile sau continuarea proiectului investiţional, demarat la Turda. "

"Topanel" Bucureşti

În ţintele firmei "Topanel" propuse pe termen scurt se înscriu creşterea cifrei de afaceri până la 6 milioane euro şi ocuparea unei poziţii fruntaşe în topul distribuitorilor de policarbonat. "În acelaşi timp, vom demara o campanie de promovare a panourilor cu prindere ascunsă, datorită creşterii cererii pentru acest tip de produs", ne spune Gabriel Voicu, director de vânzări.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Materiale

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Legea

Internaţional