Pe piaţa utilajelor pentru construcţii nu s-au înregistrat în primele luni ale acestui an creşteri ale cifrelor de afaceri, dar nici scăderi.
Astfel, cifra de afaceri a "Protruck" a stagnat în primul trimestru al acestui an la aproximativ 5,5 milioane euro. Domnul Cătălin Ghiţă, director general "Protruck", afirmă: "Este cunoscut faptul că acest trimestru este cel mai slab pentru piaţa în care activăm, cea a vehiculelor şi utilajelor pentru construcţii, fiind perioadă de iarnă. De asemenea, nu este un trimestru de referinţă pentru performanţele şi estimările anului 2011." Protruck este distribuitor autorizat al vehiculelor comerciale Iveco şi al utilajelor pentru construcţii New Holland Construction Equipment.
La fel, "Case Utilaje Construcţii" are pe primul trimestru, comparativ cu perioda similară a anului trecut o cifră de afaceri asemănătoare.
Odată cu criza vor trece şi ofertele speciale
Preţurile de la producător s-au mărit dat fiind faptul că situaţia economică din Europa a cunoscut o îmbunătăţire. Compania "Case Utilaje Construcţii" a încercat să menţină un preţ comparativ cu cel al anului 2010, chiar dacă aceasta a însemnat scăderea marjei comerciale, ne-a spus domnul Dan Dochia, director de vânzări la "Case Utilaje Construcţii".
În cazul "Protruck", politica de preţ este stabilită împreună cu producătorii vehiculelor Iveco şi utilajelor pentru construcţii New Holland pe care le comercializează. Domnul Cătălin Ghiţă, director general "Protruck", ne-a declarat: "În general, în perioadă de criză, preţul este rege din motive evidente. Însă, perioada de criză este trecătoare şi trebuie să anticipezi şi să te adaptezi. Noi nu am realizat modificări semnificative la nivelul politicii de preţ, care este un element strategic de poziţionare pe piaţă, ci am încercat să venim în întâmpinarea nevoilor specifice ale clienţilor cu oferte speciale pe tipuri de produse. Ofertele speciale, prin definiţie, au o perioadă limitată de timp, care ne permite apoi să revenim la poziţionarea de bază a produselor şi la implementarea strategiei stabilite pe termen mediu şi lung."
Doamna Michaela Dumitru Baccanti, director de vânzări al "Injectoforaj", reprezentant exclusiv în România al Comacchio Italia, ne-a spus că societatea sa a păstrat preţul utilajelor din 2010 deoarece piaţa forajelor (execuţie) a micşorat preţurile pe metru/forat iar clienţii care investesc în utilaje nu pot suporta nici o mărire de preţ faţă de 2010 la achiziţionarea unui utilaj, a consumabilelor sau a pieselor de schimb.
Nou în acest an
Anul aceasta "Case Utilaje Construcţii" a venit cu o serie de noutăţi şi anume: lansare noi serii T de buldoexcavatoare, noile modele de mini-încărcătoare multifuncţionale, noile modele de excavatoare pe şenile, WX-dotate cu motoare Tier IV. Totodată, începând din anul acesta firma a devenit importatorul principal în România al firmei Teltomat, unul din principalii producători de vârf pentru staţiile de mixture asfaltice semi-mobile şi staţionare, afirmă domnul Dan Dochia, director de vânzări la "Case Utilaje Construcţii".
Atât Iveco, cât şi New Holland continuă să îmbunătăţească produsele existente la nivel de motorizări şi alte funcţionalităţi, însă, în primul trimestru al acestui an nu au fost lansări de astfel de produse îmbunătăţite. "La nivel de companie, deşi nu mai este o noutate, "Protruck" oferă clienţilor săi soluţii personalizate şi complete, fiind un mare avantaj că furnizăm atât vehicule Iveco pentru construcţii, apreciate pentru robusteţea lor, cât şi utilaje New Holland", subliniază domnul Cătălin Ghiţă, director general "Protruck".
Planuri pentru 2011
Strategia de dezvoltare a companiei "Case Utilaje Construcţii" pentru 2011 se bazează pe creşterea calităţii serviciilor oferite. "În acest sens, anul acesta avem în vedere deschiderea oficială a noului sediu din Afumaţi, o investiţie de circa 3,5 milioane euro ce oferă facilităţi superioare pentru vânzarea şi service-ul pentru utilajele de construcţii CASE, dar şi pentru restul brandurilor comercializate, deschiderea unui nou birou de vânzări în zona centrală şi de vest, maturizarea echipei de vânzări actuale", ne-a declarat domnul Dan Dochia, director de vânzări la "Case Utilaje Construcţii".
Managerii "Injectoforaj" intenţionează ca în acest an să suplimenteze numărul personalului de vânzare calificat direct pe produs, instruit direct de producător şi să instituie un serviciu de consultanţă de specialitate în domeniul execuţiei.
Atenţia şi resursele "Protruck" se vor concentra şi în intervalul următor pe principalele activităţi ale companiei reprezentate de vânzarea de vehicule comerciale Iveco, vehicule rulate şi utilaje pentru construcţii New Holland, precum şi de serviciile post vânzare: service şi piese de schimb, în vederea consolidării lor şi readucerii companiei pe profit.