Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2024

PIAŢAMai nou, mai bun, mai eficient

F.A. Materiale /

Mai nou, mai bun, mai eficient

Una dintre pieţele cele mai dinamice şi care dă cel mai vizibil semne de revenire după criza economică, sectorul termo- hidroizolaţiilor, se remarcă şi prin multitudinea noutăţilor pe care firmele se întrec să le pună în vânzare.

Noutăţile cu care vine pe piaţă compania Austrotherm în anul 2011 sunt Austrotherm Uniplatte şi Austrotherm EPS AF-PLUS. Austrotherm Uniplatte reprezintă plăci din polistiren extrudat, acoperite cu un mortar modificat de răşină sintetică şi armate cu plasă din fibră de sticlă pe ambele feţe. Datorită excepţionalei rezistenţe la apă, la îngheţ şi la presiune şi a gradului înalt de izolare termică, plăcile Austrotherm Uniplatte sunt ideale pentru multiple aplicaţii: placări de pereţi şi pardoseli în camere umede sau uscate, execuţia de căzi de baie încastrate, rafturi, trepte, bazine de apă, cuve, placări circulare, pereţi despărţitori pentru duşuri sau toalete, izolarea ţevilor de scurgere, izolarea pardoselilor de lemn. Pentru reducerea la minim a costurilor de întreţinere, termoizolaţia corectă este mai mult decât suficientă. Aceasta se poate realiza perfect cu ajutorul plăcilor de polistiren Austrotherm EPS grafitat, care conferă un randament mai mare cu circa 20% faţă de cele convenţionale, indiferent de zona termoizolată, atât pentru casele cu consum scăzut de energie, cât şi pentru casele pasive.

BASF a dezvoltat şi lansat pe piaţă numeroase produse care contribuie la economisirea energiei şi a resurselor, dar şi la eliminarea emisiilor de gaze cu efect de seră. Printre acestea se numără produse din polistiren şi poliuretan care sunt utilizate în producerea de spume izolante pentru clădiri. Materialele inteligente, cu schimbare de fază (PCM), care sunt încorporate în tencuială sau în panourile de gips carton, pot fi utilizate ca o alternativă pentru sistemele de aer condiţionat, contribuind la reducerea costurilor de întreţinere şi economisirea energiei. În plus, pigmenţii negri din învelişul acoperişurilor, care absorb foarte puţine radiaţii solare infraroşii, previn încălzirea suprafeţelor de culoare închisă.

Eforturile diviziei BASF de cercetare - dezvoltare sunt îndreptate permanent atât către îmbunătăţirea perfor­manţelor produselor actuale cât şi către crearea de produse care să răspundă cerinţelor actuale (dezvoltare durabilă, protecţia mediului, eficienţa energetică etc).

Specialiştii "Baumix" se concentrează în continuare pe oferirea de soluţii performante din punct de vedere al costurilor şi eficienţei în termoizolare, una dintre soluţiile incluse în sistemul Baumix Thermys - de izolare termică a clădirilor - fiind tencuiala decorativă cu marmură TDM90, care aduce beneficii importante atât constructorilor, cât şi beneficiarilor printr-un raport preţ-calitate optim şi un aspect autentic şi natural.

"Suntem singurul producător român de tencuială decorativă în stare uscată, colorată în masă iar în 2011 vom mai lansa două produse destinate finisăriii pereţilor exteriori. Baumix oferă clienţilor săi o garanţie de 10 ani pentru sistemul Thermys.", subliniază domnul Răzvan Bobe, director Cercetare - Dezvoltare la Baumix.

Începând cu gama de hidroizolaţii bazată pe membrane bituminoase elastoplastomerice, "Arcon" a lărgit portofoliul de produse şi sisteme de hidroizolaţii cu o nouă membrană de poduri din gama Plasto şi a introdus noi produse în gamele cu flexibilitate la rece la -10 şi -15 grade Celsius.

În premieră, domnul Sorin Cristea, sales manager "Arcon", anunţă că a fost lansată şi linia de finisaje, vopsele lavabile şi tencuieli decorative ARCO produse în noua fabrică a companiei.

Şi în ceea ce priveşte polistirenul expandat au fost introduse produse inovative şi aici domnul Sorin Cristea se referă la polistirenul expandat pentru faţade cu îmbinare feder-nut, care poate fi achiziţionat în această perioadă la acelaşi preţ cu produsele standard. Acest produs realizează o izolare mult îmbunătăţită a faţadei, eliminând pierderile de căldură cauzate de punţile termice şi stabilizează faţada fără dibluiri suplimentare.

"Europlastic" promovează termoizolaţiile cu spumă poliuretanică printr-o ofertă diversificată, izolare fără îmbinări ce poate fi folosită atât în construcţii noi, cât şi pentru reabilitarea celor vechi, rezistentă la temperaturi cuprinse între -50 grade Celsius şi peste 100 grade Celsius, rezistentă la acţiunea mucegaiului şi a umidităţii, densitate de peste două ori mai mare ca la polistiren, implicit o mai bună izolare, reducerea costurilor consumului de energie cu 50%.

În domeniul hidroizolaţiilor, firma şi-a diver­sificat oferta de variante pentru hidroizolaţiile pe bază de polimeri lichizi. Europolul este singurul sistem cu apli­care continuă, fără lipituri şi îmbinări, are un sistem ultra- rapid de aplicare (1000 mp/ zi), pro­prietăţi de imper­meabilitate şi etanşare de 100%, rezistenţă la in­temperii, apă, ză­padă, la şocuri termice (-60 grade Celsius, +190 grade Celsius), se poate aplica pe orice tip de suprafaţă şi cu o garanţie de 20 de ani, susţine Marcel Ionescu, director general al "Euro­plastic".

Începând din acest an, "Real Invest" SRL este producător al produsului aKtivTHERM - izolaţie termică de ultimă generaţie bazată pe tehnologii inovative de la compania 3MTM . "Acest produs este singurul glet termoizolant sub formă de pastă gata preparat, ce funcţionează pe baze diferite decât alte materiale de izolaţie termică cunoscute: polistiren sau fibre minerale", susţine Florin Popovici, director general "Real Invest".

Având în vedere cererea în creştere pentru izolaţii pentru exterior, începând cu anul 2011, firma este importator direct al unui produs nou pe piaţa termoizolaţiilor din România, şi anume: aKtivTHERM- exterior - vopsea termoizolantă pe bază de microsfere ceramice.

În continuare, Rockwool face tot posibilul să îşi fidelizeze clienţii şi să îşi mărească portofoliul şi cota de piaţă oferind servicii şi produse la cel mai înalt nivel. Având o politică orientată în mare parte câtre nevoile clientului, începând din acest an, Rockwool, va încerca să ofere soluţii complete de izolare termică atât la nivel de produse, cât şi la nivel de servicii. Produsele Rockwool vor fi, de asemenea, în permanenţă ajustate în concordanţă cu cerinţele pieţei locale de izolaţii din România, a declarat domnul Dorian Filip Marin, director de marketing Rockwool România şi Bulgaria.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Smart City

Materiale

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Perspective

Companii

Internaţional