Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 7 / 2024

RAMONA IACOB, REGUS:"Vrem să deschidem un centru de afaceri în afara Capitalei, din 2016"

Companii /

"Vrem să deschidem un centru de afaceri în afara Capitalei, din 2016"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Piaţa soluţiilor de lucru flexibile (spaţii de birouri care pot fi închiriate şi pentru perioade scurte de timp) înregistrează o evoluţie favorabilă, trendul fiind pozitiv atât pe plan local, cât şi la nivel internaţional, consideră Ramona Iacob, country manager Regus în România.

    Potrivit domniei sale, flexibilitatea modului de lucru devine tot mai atractivă pentru companii, start-up-uri sau tineri antreprenori care au înţeles că activitatea lor se rezumă la mobilitate şi eficienţă maximă, atât în timpul liber, cât şi în timpul petrecut în mediul profesional.

    Reporter: Cum a evoluat cererea pentru spaţiile de lucru flexibile, în primul semestru faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut?

    Ramona Iacob: Evoluţia este una favorabilă, iar trendul este pozitiv, atât pe plan local, cât şi la nivel global. Flexibilitatea modului de lucru devine de un real interes şi sunt din ce în ce mai multe companii, start-up-uri şi tineri antreprenori care înţeleg că, în secolul nostru, totul se rezumă la mobilitate şi eficientizare maximă, atât a timpului liber, cât şi a timpului petrecut într-un mediu profesional.

    Reporter: Care sunt direcţiile de acţiune pe care le-aţi adoptat în acest an în vederea dezvoltării activităţii companiei?

    Ramona Iacob: Din luna ianuarie 2015 am deschis o nouă locaţie pe bulevardul Tudor Vladimirescu nr. 22 în clădirea Green Gate, unde am îmbinat, într-un mediu primitor, atât soluţii de lucru fixe (clasicele birouri), cât şi soluţii flexibile, precum business lounge la parterul clădirii, zonă de co-working, săli de şedinţă şi birouri de zi.

    Reporter: Ce schimbări aţi observat în comportamentul clienţilor români?

    Ramona Iacob: Marea majoritate a clienţilor noştri este alcătuită din companii româneşti, care au devenit din ce în ce mai deschise la soluţii de lucru care să le ajute să îşi maximizeze productivitatea. Ne bucură faptul că întâlnim şi foarte multe start-up-uri interesate de spaţiile de lucru flexibile, ceea ce reprezintă un semn pozitiv pentru piaţa în care activăm, dar şi pentru economia ţării.

    Reporter: Care este gradul de ocupare a spaţiilor de birouri Regus în acest moment şi ce estimări aveţi în acest sens pentru sfârşitul lui 2015?

    Ramona Iacob: La nivel global, grupul Regus înregistrează un grad de ocupare de 82-83% a spaţiilor de birouri pe care le deţine. Evident că pentru România ne dorim ca această cifră să fie îmbunătăţită până la sfârşitul anului.

    Reporter: În ce stadiu se află proiectele pentru deschiderea unor noi centre de afaceri Regus în oraşe precum Cluj, Timişoara sau Iaşi?

    Ramona Iacob: Am demarat discuţiile în acest sens şi suntem într-un stadiu avansat pentru ca, începând de anul viitor, să deschidem un nou centru de afaceri în afara Bucureştiului.

    Reporter: Cum credeţi că va influenţa noul Cod Fiscal segmentul de piaţă pe care activaţi?

    Ramona Iacob: Din punctul meu de vedere, acest act legislativ reprezintă o schimbare pozitivă. A venit momentul ca şi în România să încercăm să gândim înfiinţarea de companii noi într-un mediu de business şi un climat profesional, cum sunt spaţiile de birouri dedicate pentru astfel de activităţi şi să încercăm să renunţăm la zona rezidenţială (locuinţele de bloc) pentru înfiinţarea sediilor de firme şi a punctelor de lucru. Acum avem soluţii flexibile de lucru, precum spaţiile oferite de Regus, care sunt eficiente din mai multe puncte de vedere, dacă ne gândim la costuri, administrare, imagine profesională sau un mediu profesional unde companiile pot să îşi desfăşoare activitatea. Astfel, lucrurile de bază, precum redirecţionarea corespondenţei sau primirea apelurilor telefonice, de care are nevoie orice companie nou-înfiinţată sau în curs de înfiinţare, nu vor mai fi un impediment aşa de mare cum sunt astăzi într-o locuinţă de bloc. Vom vedea, cel mai probabil, că se va înregistra o creştere a cererilor de găzduire a sediilor sau punctelor de lucru, dar şi o creştere pe zona birourilor flexibile, de soluţii part time sau de co-working.

    Reporter: Cum caracterizaţi evoluţia pieţei de birouri din Bucureşti, în primul semestru faţă de primele şase luni din 2014? Ce aşteptări aveţi privind această piaţă pe termen scurt şi mediu?

    Ramona Iacob: Disponibilitatea spaţiilor de birouri în Bucureşti, mai ales pe zona clădirilor de clasă A era, la finalul celui de-al doilea trimestru din 2015, de circa 13%, fapt ce arată un interes ridicat în acest sector al pieţei imobiliare. Comparând 2015 cu 2014, în acest an vom vedea o creştere cu 22% a nivelului închirierilor pe segmentul spaţiilor de birouri.

    Reporter: Ce cifră de afaceri şi ce profit a înregistrat anul trecut grupul Regus?

    Ramona Iacob: Profitul operaţional declarat de Regus pentru anul 2014 este de 104,3 milioane de lire sterline, respectiv 148,4 milioane de euro. În plus, grupul a înregistrat o creştere cu 24% a reţelei de centre de afaceri, ajungând în prezent la 2.300 de locaţii în 850 de oraşe din 106 ţări.

    Reporter: Mulţumesc!

    Furnizorul de spaţii de lucru flexibile Regus şi-a extins reţeaua locală, în luna februarie, printr-un centru de afaceri în cadrul complexului Hermes Business Park din Pipera, investiţia fiind de aproximativ 900.000 de lire sterline (circa 1,2 milioane euro). Ramona Iacob apreciază că tot mai mulţi români se aliniază trendului global şi renunţă treptat la programul de lucru fix, desfăşurat într-un birou clasic. "Extinderea Regus pe plan local prin deschiderea centrului de afaceri Hermes Bucureşti reprezintă expresia faptului că românii aleg să se orienteze în număr cât mai mare către soluţii de lucru flexibile, fie că vorbim de companii mari sau de start-up-uri", consideră doamna Iacob, subliniind că locaţia din Pipera dispune de un business lounge la parterul clădirii, de 125 de puncte de lucru şi două săli de conferinţe. Deschiderea centrului Hermes Bucureşti a însemnat a cincea locaţie Regus din ţară, iar cea de-a şasea a fost deschisă în luna iunie în cadrul clădirii de birouri Green Gate.

    Un studiu realizat de Regus arată că aproximativ 48% dintre oamenii din zona de business lucrează în mare parte a timpului din afara spaţiului biroului principal, iar un număr tot mai mare de oameni, la nivel global, aleg să lucreze în afara spaţiului clasic de birou pentru cel puţin câteva ore din timpul de lucru. Potrivit sondajului, realizat pe un eşantion de 22.000 de oameni de afaceri din peste 100 de ţări, 70% dintre cei intervievaţi au observat o creştere semnificativă în perioada ultimilor 5 ani în ceea ce priveşte numărul angajaţilor cu necesităţi de lucru flexibil. Doar 34% dintre respondenţi spun că lucrul la domiciliu este o alternativă productivă pentru munca în afară biroului, conform sursei menţionate, care mai precizează: "Cea mai mare parte a respondenţilor identifică dimineaţa ca fiind perioada care le oferă cel mai înalt nivel de concentrare, iar 34% dintre cei intervievaţi consideră că un mediu de lucru profesionist le oferă posibilitatea de a se concentra între două şi trei ore fără întreruperi".

    Respondenţii studiului Regus au identificat ca principali inamici ai productivităţii blocajele în trafic (56%) pentru a ajunge sau a pleca de la birou şi pentru a merge la diverse întâlniri, erorile de ordin informatic (43%) şi zonele alternative de lucru, cum ar fi cafenelele supraaglomerate.

    Studiile arată că, deşi există multe opţiuni ce pot fi folosite ca alternative de lucru pentru munca la birou, 53% dintre oamenii de afaceri intervievaţi consideră centrele de afaceri ca fiind mediile ce oferă cea mai mare productivitate, conform sursei citate. Fondat în Bruxelles, Belgia, în 1989, grupul Regus are sediul în Luxemburg şi este listat la Bursa din Londra.

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Proiecte

    Amenajări

    Materiale

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Perspective

    Internaţional