Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2024

REPREZENTANŢII CFR SA:"Aducerea infrastructurii feroviare la nivel european - condiţionată de dezvoltarea întregii economii"

Companii /

"Aducerea infrastructurii feroviare la nivel european - condiţionată de dezvoltarea întregii economii"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    CFR Infrastructură a prevăzut, pentru acest an, un buget de inves­tiţii de 99,4 milioane lei pentru Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), 2,38 miliarde lei penrtu Fondul de Coeziune (FC) şi 2,5 milioane lei pentru Mecanis­mul pentru Interconectarea Europei (CEF), după cum ne-au transmis reprezentaţii companiei de stat.

    Proiectele de investiţii aflate în implementare sunt:

    - Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov - Simeria, componentă a Coridorului Pan European IV, pentru a asigura circulaţia trenurilor cu o viteză de 160 km/h, tronsonul Coşlariu - Sighişoara - faza II;

    - Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov - Simeria, componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h - tronsonul Simeria - Coşlariu - faza II;

    - Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră - Curtici - Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan- European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2: Km 614 - Gurasada şi Tronsonul 3: Gurasada-Simeria (141 km);

    - Sistemul de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite şi a frânelor strânse;

    - Lucrările de reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - SRCF Timişoara, SRCF Cluj, SRCF Bucureşti, SRCF Craiova;

    - Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti;

    - Studiul de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei CF Caransebeş - Drobeta Turnu Severin - Craiova;

    - Studiul de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei CF Craiova - Calafat;

    - Reabilitare linie CF secţiunea Braşov - Sighişoara: subsecţiunea 1 Braşov - Apaţa şi 3 Caţa - Sighişoara;

    - Reabilitarea liniei CF Braşov - Sighişoara, subsecţiunea 2 Apaţa - Caţa;

    - Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea secţiunii feroviare Predeal - Braşov;

    - Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa.

    Sursele de finanţare sunt asigurate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), Mecanismul pentru Interconectarea Europei/Connecting Europe Facility (MIE/CEF) şi Bugetul de Stat, conform reprezentanţilor CFR SA.

    Aceştia subliniază că toate finanţările pentru CFR SA se realizează în conformitate cu Master Planul General de Transport (MPGT) al Ro­mâniei. Acesta este un instrument strategic acceptat la toate nivelele decizionale şi va fi folosit pentru planificarea intervenţiilor majore, proiecte şi alte acţiuni, ce sunt semnificative pentru obiectivele de transport la scară naţională. MPGT oferă informaţii despre investiţiile programate de CFR SA, prioritizarea, valoarea şi eşalonarea lor până în anul 2030.

    Proiectele pe termen mediu şi lung sunt cele aflate în procedură de achiziţie.

    Contractele de finanţare aflate în derulare pentru proiecte POIM sunt:

    - Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov - Simeria, componentă a Coridorului Pan-European IV, pentru asigurarea circulaţiei trenurilor cu o viteză de 160 km/h, tronsonul Coşlariu - Sighişoara (faza a II-a);

    - Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov - Simeria, componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, tronsonul Simeria - Coşlariu (faza a II-a);

    - Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră - Curtici - Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan- European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2 - Km 614-Gurasada şi Tronsonul 3 - Gurasada-Simeria (141 km);

    - Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică situate pe secţia de circulaţie Ilia-Lugoj (7 locaţii);

    - Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică situate pe secţia de circulaţie Siculeni - Adjud;

    - Sistemul de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite şi a frânelor strânse;

    - Lucrări de reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - SRCF Timişoara - Lot 3, SRCF Iaşi, SRCF Bucureşti, SRCF Braşov, SRCF Cluj;

    - Modernizarea staţiilor CF Sfântu Gheorghe şi Târgu Mureş;

    - Centralizarea electronică în staţia CF Videle;

    - Lucrările de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre, km 152+149 şi km 165+817, SRCF Constanţa;

    - Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti;

    - Reactualizarea studiului de fezabilitate pentru electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor;

    - Studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Frontieră;

    Contractele de finanţare aflate în derulare pentru proiecte CEF sunt:

    - Studiul de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei CF Caransebeş - Drobeta Turnu Severin - Craiova;

    - Studiul de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei CF Craiova - Calafat;

    - Reabilitarea liniei CF secţiunea Braşov - Sighişoara, subsecţiunea 1 Braşov - Apaţa şi 3 Caţa - Sighişoara;

    - Reabilitarea liniei CF Braşov - Sighişoara, subsecţiunea 2 Apaţa - Caţa;

    - Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea secţiunii feroviare Predeal - Braşov;

    - Studiul de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa.

    Proiecte pentru care se pregătesc cereri de finanţare:

    - Lucrările de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - SRCF Craiova;

    - Studiul de fezabilitate pentru modernizarea/reabilitarea a 47 de staţii CF din România;

    - Studiul de fezabilitate pentru lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - etapa a II-a.

    "CNCF CFR SA doreşte o absorbţie cât mai mare a fondurilor europene pentru dezvoltarea infrastructurii prin utilizarea în integralitate a fondurilor alocate anual de la bugetul de stat pentru proiectele cu finanţare externă nerambursabilă", ne-au declarat sursele citate.

    Acestea au adăugat: "În MPGT se regăsesc informaţii privind stadiul actual şi ţintele de dezvoltare a infrastructurii din România, dar şi des­pre investiţiile programate de CFR SA, prioritizarea, valoarea şi eşalonarea lor până în 2030".

    Trebuie luat în considerare faptul că aducerea infrastructurii feroviare la nivel european este condiţionată de dezvoltarea întregii economii româneşti, deoarece exploatarea liniilor devine avantajoasă atunci când se transportă cantităţi importante de marfă, subliniază sursele citate, apreciind că dezvoltarea infrastructurii feroviare este dependentă de alocarea bugetară şi politica de investiţii a statului.

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Materiale

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Legea

    Internaţional