Cumparatorii de materiale chimice pentru constructii au inceput sa ia in calcul raportul calitate-pret la achizitionarea unui produs si nu doar ultimul dintre criterii, arata o analiza realizata de Sika Romania.
Procentul romanilor care nu mai cumpara exclusiv in functie de pret a crescut treptat in ultimii ani. Astfel, in urma cu trei ani, 50% dintre clientii magazinelor de bricolaj erau atrasi doar de cele mai ieftine produse, iar in acest moment ponderea acestora a ajuns la aproximativ 30%.
Dintre acestia, o parte sunt mesteri calificati care au experienta unor lucrari deja efectuate si care inteleg calitatile produselor. De asemenea, din aceasta categorie mai fac parte consumatorii finali care, fie iau decizia de achizitie in functie de recomandarea mesterilor, fie se informeaza foarte bine inainte de achizitie sau direct la raft.
"Odata cu situatia economica dificila, romanii au devenit mai precauti in privinta cheltuielilor pe care le fac si se informeaza sau cer sfaturi consultantilor din magazine si mesterilor pentru a se asigura ca fac cea mai buna alegere. In plus, acestia au invatat ca un produs ieftin nu garanteaza calitatea si nici durata de viata mai lunga a lucrarii", a declarat Petrisor Grindeanu, Business Unit Manager Distribution al Sika Romania.