Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2024

SORIN PANĂ, URSA ROMÂNIA:"Sperăm că noul Cod Fiscal va aduce o creştere a investiţiilor şi a consumului în zona privată"

Materiale /

"Sperăm că noul Cod Fiscal va aduce o creştere a investiţiilor şi a consumului în zona privată"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Piaţa materialelor de izolaţie a scăzut în primele şase luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă din 2014, iar estimările sunt pesimiste pentru acest an, întrucât există puţine lucrări în derulare care să solicite o izolare corectă, consideră Sorin Pană, directorul comercial al URSA România.

    Domnia sa speră că noul Cod Fiscal va aduce o creştere a investiţiilor şi a consumului în zona privată, iar noile reglementări vor crea spaţiul necesar pentru multiplicarea lucrărilor de anvergură, implicit în creşterea investiţiilor în zona construcţiilor de locuinţe.

    "Piaţa de vată de sticlă ar putea înregistra o scădere în 2015, cu 8-12% faţă de anul trecut, când valoarea pieţei era de circa 15 milioane euro"

    Reporter: Cum caracterizaţi evoluţia pieţei materialelor de izolaţie în primele şase luni din 2015, comparativ cu anul trecut? Care sunt estimările dumneavoastră pentru a doua parte a anului?

    Sorin Pană: Piaţa materialelor de izolaţie a scăzut în primele şase luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă din 2014. Estimările noastre sunt pesimiste deoarece sunt puţine lucrări în derulare care să solicite o izolare corectă, iar piaţa nu este încă educată. Ne punem mari speranţe în demararea unor lucrări de renovare/recondiţionare a locuinţelor individuale, precum şi a clădirilor vechi. În acelaşi timp, dorim să continuăm campania noastră de educare a consumatorului final, astfel încât acesta să conştientizeze importanţa folosirii unei izolaţii de calitate, la grosimile necesare.

    Reporter: Cum credeţi că va influenţa noul Cod Fiscal segmentul de piaţă pe care activaţi?

    Sorin Pană: Sperăm că noul Cod Fiscal va aduce o creştere a investiţiilor şi a consumului în zona privată. Aceasta vine să susţină afirmaţia că ne dorim lansarea unor campanii de conştientizare a necesităţii de izolare a locuinţelor. De asemenea, sperăm că noile reglementări vor oferi mai mult spaţiu sectorului privat. Avem speranţa că acest spaţiu se va concretiza în lucrări de construcţii de anvergură, implicit în creşterea investiţiilor în zona construcţiilor de locuinţe şi nu numai.

    Reporter: Care sunt direcţiile de acţiune pe care le-aţi adoptat în acest an în vederea dezvoltării activităţii companiei?

    Sorin Pană: În acest an ne-am concentrat şi mai mult pe zona vânzărilor şi pe promovarea soluţiilor, încercând să ne diferenţiem la maximum faţă de concurenţii care utilizează doar materiale ieftine, pe baza lipsei de educaţie a pieţei. În ceea ce priveşte sectorul B2B am continuat să prezentăm produsele noastre către investitori şi companii mari din domeniul construcţiilor. De asemenea, avem produse care se adresează mai multor industrii şi am încercat să le promovăm prin mijloace directe. În plus, în mediul online desfăşurăm o campanie B2C, adresată consumatorilor finali, aceasta fiind axată pe educarea lor. Avem informaţii despre importanţa izolării locuinţei, la nivel european, economiile pe care le aduce o izolaţie corectă la bugetul familiei, recomandări pentru diferite aplicaţii, grosimi recomandate, caracteristici tehnice şi modul de montare a produselor noastre. De fapt, începând cu luna iunie a acestui an, ne-am alăturat campaniei EURIMA (Asociaţia Europeană a Producătorilor de Materiale Izolante) - "Dezlănţuiţi puterea izolaţiei". Această asociaţie a cerut liderilor Uniunii Europene să susţină renovarea clădirilor şi rolul central pe care izolaţia îl joacă în acest sens. Clădirile sunt responsabile pentru cea mai mare parte din consumul final de energie la nivelul Uniunii Europene (mai mult de 40% din consumul european de energie). În acelaşi timp, clădirile au un potenţial imens să devină poli importanţi în economia de energie. Se pot obţine economii importante şi reduceri de emisii semnificative mulţumită renovării clădirilor din punctul de vedere al eficienţei energetice. Izolaţia apare ca fiind cea mai eficientă soluţie pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, îmbunătăţirea securităţii energetice şi a competitivităţii economice.

    Reporter: Ce cifră de afaceri şi ce profit aţi înregistrat anul trecut şi ce aşteptări aveţi pentru 2015?

    Sorin Pană: Trendul lunar fluctuant se păstrează şi va fi dificilă estimarea unei evoluţii până la finalul anului. Compania URSA România a înregistrat la mijlocul anului o cifră de afaceri cu aproximativ 10% mai mică decat cea raportată anul trecut pentru aceeaşi perioadă. Totuşi, remarcăm un trend pozitiv, care reliefează exact eforturile noastre din ultimii aproape doi ani, respectiv faptul că, deşi scăderea de volum a fost de circa 15%, diminuarea cifrei de afaceri a fost doar de 10%, adică promovarea soluţiilor corecte are succes.

    Reporter: Care a fost valoarea pieţei autohtone de vată minerală de sticlă anul trecut şi cum credeţi că va evolua în 2015?

    Sorin Pană: Pe ansamblul pieţei de vată de sticlă se pot înregistra uşoare fluctuaţii, însă, cel mai probabil, aceasta se va situa la un nivel cu 8-12% mai mic faţă de cel înregistrat anul trecut, când, din estimările noastre, piaţa s-a ridicat la aproximativ 15 milioane de euro.

    Reporter: Ce schimbări aţi observat în comportamentul de consum al clienţilor români?

    Sorin Pană: Cu paşi mici campania noastră de educare a consumatorului final începe să dea roade. Există tot mai mulţi oameni cu care interacţionăm pe pagina noastră de Facebook şi care ne pun întrebări referitoare la materialele recomandate pentru anumite lucrări, care este dimensiunea de izolaţie optimă pentru a obţine o izolaţie eficientă etc. Acest lucru arată că mesajele pe care le-am transmis în piaţă ajung unde trebuie. Avem încă mult de comunicat pe această zonă, dar credem că suntem pe drumul cel bun. Totuşi, schimbările sunt timide în zona vânzărilor, ceea ce demonstrează că mai avem lucruri de îmbunătăţit.

    Reporter: Cum a evoluat preţul mediu al unei izolaţii termice pentru locuinţă şi ce perspective sunt pentru perioada următoare?

    Sorin Pană: Preţurile diferă în funcţie de materialul ales, de zona unde se face izolaţia sau de performanţele pe care trebuie să le asigure izolaţia. De exemplu, costurile pentru izolarea unui acoperiş de 120 de metri pătraţi se ridică la aproximativ 4.000 lei, dacă se folosesc produse premium la o grosime a izolaţiei de 30 de centimetri.

    Reporter : Ce produse noi veţi lansa pe piaţă în acest an?

    Sorin Pană: Ne pregătim să promovăm mai intens pe piaţa din România URSA TSP, un produs recomandat pentru izolarea fonică a pardoselilor în blocurile de locuinţe. De asemenea, pe măsură ce piaţa o va cere, vom lansa produse speciale pentru domeniul HVAC (încălzire, ventilaţie şi climatizare).

    Reporter: Mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Materiale

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Legea

    Internaţional