Piata locala de tamplarie PVC ar putea inregistra o scadere de aproximativ 5-8%, pana la finalul anului, apreciaza reprezentantii Veka Romania, furnizor de sisteme de profile PVC destinate productiei de tamplarie termoizolanta.
Dupa stabilizarea in 2012 a pietei locale de tamplarie PVC la o valoare estimata la 300 milioane de euro, inceputul acestui an nu a fost unul incurajator. Consumatorii sunt mult mai rezervati atunci cand vine vorba despre investitiile in constructii sau renovari.
Gabriel Nicolaescu, deputy general Manager Veka Romania, precizeaza:
"Recesiunea a avut si efecte pozitive, deoarece a condus la cresterea cotei de piata a companiilor producatoare de tamplarie PVC, care furnizeaza produse de calitate superioara. Principalul factor de evolutie a pietei locale de tamplarie termoizolanta este optiunea clientilor pentru produsele premium, care le aduc beneficii pe termen lung si mediu. Este adevarat, consumatorul este mult mai rezervat in a cheltui. Dar atunci cand o face, isi doreste un produs de calitate, care sa corespunda intocmai nevoilor lui."
O redresare usoara ar putea fi posibila prin reluarea investitiilor in domeniul constructiilor si accelerarea exporturilor catre pietele Uniunii Europene.
Veka Romani si-a mentinut in primele cinci luni ale acestui an cotele de vanzari in comparatie cu acelasi interval al anului trecut. Pentru anul 2013, compania estimeaza o potentiala crestere de 5-8% fata de anul 2012, cand cifra de afaceri s-a ridicat la aproximativ 15 milioane de euro.