Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2024

TURCIAHakan Özdemir: "Toate companiile trebuie să înveţe să gestioneze situaţiile de criză"

F.A. Internaţional /

Hakan Oydemir, vicepreşedintele Dizayn Group

Hakan Oydemir, vicepreşedintele Dizayn Group

Extinderea pe pieţe noi este o alternativă viabilă în faţa crizei

Criza financiară s-a făcut simţită în toată lumea, inclusiv pentru companiile turceşti care activează în domenii precum construcţiile sau industria textilă. Hakan Özdemir, vicepreşedintele Dizayn Group, susţine: "Acum se impune să ne axăm pe un management al crizei, deoarece criza a devenit o realitate cotidiană, de care trebuie să se ţină seama atât la nivel global, cât şi local. Toate companiile trebuie să înveţe să gestioneze situaţiile de criză. Ne-am mai confruntat cu crize la nivel local şi în trecut, dar cea cu care ne confruntăm acum este diferită. Lumea devine mai mică deoarece trăim într-o societate informaţională, în care graniţele nu mai înseamnă nimic".

Orice criză are mai multe componente, generarea acesteia poate fi explicată în procent de 20% prin factori psihologici, 40% de factori concreţi ai pieţei, iar restul de cei financiari. Cineva trebuie să producă, iar altcineva trebuie să cumpere. Dar cum televiziunea şi presa au un efect negativ asupra populaţiei prin modul în care prezintă criza, companiile pierd bani. Dacă nu se cumpără, cum vor reuşi micile întreprinderi să obţină un venit? Este necesară o schimbare de mentalitate. "Trebuie să stimulăm oamenii să fie mai productivi, mai încrezători. Aceasta este strategia pe care am aplicat-o şi în trecut", declară domnul Özdemir. Strategia nouă prevede un accent mai mare pe o comunicare eficientă, prin reclame în publicaţii, la televizor. Multe companii turceşti şi-au închis porţile, este o perioadă de selecţie, companiile mici vor dispărea, doar cele puternice vor rămâne, este de părere domnia sa.

Extinderea pe pieţe noi este o alternativă viabilă în faţa crizei

Egocentrismul, lipsa de consecvenţă, au făcut ca acum 6 - 7 luni să izbucnească criza pe piaţa americană. Globalizarea aduce cu sine atât oportunitatea dezvoltării relaţiilor economice, dar poate propaga şi crizele. Este pentru prima dată când vedem state puternice temându-se într-o aşa măsură. Criza a ajuns şi în Turcia, însă efectele au fost resimţite într-o măsură mai mică faţă de alte state. Încă putem produce şi prelucra. Grupul Dizayn are avantajul utilizării unei linii tehnologice de creaţie proprie. În timp ce alte companii achiziţionează tehnologiile şi utilajele, grupul şi le produce. "Avem un departament de cercetare -dezvoltare solid şi vrem să ne folosim de oportunitatea conferită de pieţe, precum cea rusească, unde sunt căutaţi noi furnizori", spune Hakan Özdemir. Înainte de acest context, achiziţiile erau făcute din state precum Germania, dar acestea sunt considerate acum mult prea scumpe. Criza aduce cu sine multe surprize, astfel că dolarul se apreciază, iar Germania îşi pierde atractivitatea la export. "Noi exportăm la momentul de faţă în 86 de ţări, iar lucrurile continuă să se îmbunătăţească. Nu suntem afectaţi aşa de mult ca alte state europene, iar economia noastră este încă solidă", consideră domnul Özdemir.

Târgurile internaţionale sunt importante pentru afirmarea pe piaţă

Grupul Dizayn are o reţea de distribuţie puternică şi îşi expune produsele la evenimente din toată lumea. Numai anul trecut a participat la 45 de târguri, la care intenţionează să participe şi anul acesta. "Suntem atât producători, cât şi exportatori pentru produsele noastre şi din acest motiv sunt importante târgurile internaţionale, cum este şi Turkey-build. Aceste evenimente ne dau ocazia să ne afirmăm, să ne prezentăm produsele şi serviciile noi, precum şi compania în general. Nu contează costurile prilejuite de participare, nu vrem să anulăm aceste activităţi datorită crizei", declară domnul Hakan Özdemir.

Românii sunt din ce în ce mai mult interesaţi de calitate

Domnul Özdemir vede o mare oportunitate în piaţa românească şi exemplifică prin ce se diferenţiază şi ce s-a schimbat. Micii producători nu erau interesaţi de calitate, standarde şi servicii. Piaţa din Româ-nia era orientată spre preţ. Odată ce ţara a devenit membră a UE se face trecerea la standarde superioare. "Românii îşi schimbă mentalitatea, sunt mai receptivi acum", afirmă Hakan Özdemir. "Prin urmare, suntem încrezători în această piaţă. Pe zi ce trece ne cresc vânzările din Româ-nia. Intenţionăm să ne creştem cota de piaţă prin noua noastră strategie de marketing", subliniază vicepreşedintele Dizayn Group.

În România, Grupul Dizayn nu face investiţii acum, deoarece nu consideră că este momentul cel mai potrivit. Totuşi, compania este deja în tratative cu două firme româneşti. "Trebuie să înţelegem modul în care acţionează oamenii de afaceri de aici, să cunoaştem piaţa, să studiem cererea", subliniază domnul Özdemir.

Domnia sa apreciază: "Multe companii sunt conştiente de prezenţa noastră. Pe viitor vom face mult mai mult în România şi avem deja relaţii dezvoltate în acest sens. Este o ocazie bună pentru ambele părţi."

Relaţiile dintre România şi Turcia sunt puternice. În ciuda unor neajunsuri în mediul de afaceri, românii percep calitatea şi cumpără acum produse de calitate superioară, concluzionează domnul Hakan Özdemir.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Materiale

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Legea

Internaţional