Vânzările de ciment ale Carpatcement au crescut cu 7%
Piaţa cimentului a înregistrat anul trecut o uşoară creştere a vânzărilor, de aproximativ 5% comparativ cu 2010, sub influenţa evoluţiilor pozitive ale sectorului de construcţii. Domnul Florin Aldea, director general al Carpatcement Holding, ne-a declarat că trendul de creştere s-a manifestat şi în vânzările de ciment ale companiei pe care o reprezintă care au crescut cu aproximativ 7%.
"Deşi demararea marilor proiecte anunţate de stat întârzie încă, revenirea pe un trend pozitiv a fost posibilă datorită începerii unor lucrări de infrastructură şi a unor proiecte de construcţii de centre comerciale şi logistice. Acestea, combinate cu cererea generată de alte proiecte din zona non rezidenţială, au făcut posibilă apariţia semnelor pozitive pe piaţa construcţiilor", ne-a precizat domnul Florin Aldea.
Pentru anul 2012, reprezentantul Carpatcement Holding anticipează o menţinere a volumelor la nivelul anului 2011, cu o posibilă creştere între 2 si 5% în cazul demararii proiectelor mari de infrastructură anunţate de Guvern.
Dacă va fi respectat programul de lucrări de infrastructură promis, probabil că ponderea acestora în piata construcţiilor se va mări comparativ cu cea deţinută în prezent de lucrările rezidenţiale. "Din acest motiv, putem aprecia o revenire sustenabilă a pieţei doar când vor exista şi finanţările pentru aceste lucrări. Dar nu putem cuantifica potenţialul impact pe care l-am putea avea în cazul apariţiei unui nou val de criză.", menţionează domnul Aldea.
Obţinerea rezultatelor pozitive de către Carpatcement Holding anul trecut a fost posibilă atât datorită existenţei factorilor ce ţin de mediul economic local şi de poziţionarea geografică favorabilă, cât şi de existenţa unor factori interni, ce ţin de modul specific de abordare şi de adaptare la piaţă al companiei.
Referitor la contextul economic, anul trecut a fost mai favorabil comparativ cu cel din 2010 datorită uşoarei dezgheţări a pieţei generate de existenţa unor proiecte de infrastructură şi a proiectelor non rezidenţiale.
În ceea ce priveşte factorii interni, semnele pozitive au fost făcute posibile de modul în care Carpatcement gestionează intern activitatea şi se adaptează la mediul local de business, susţine oficialul companiei. Astfel, pentru a putea susţine vânzările de ciment, în 2011 au fost realizate mai multe tipuri de activităţi concentrate în principal pe trei mari direcţii: păstrarea şi dezvoltarea portofoliului de produse, creşterea suportului tehnic acordat clienţilor, îmbunătăţind continuu serviciile oferite acestora. Aceste acţiuni au fost întărite de un management adecvat al costurilor, materializat în monitorizarea permanentă şi optimizarea aspectelor legate de cheltuieli şi de un management atent al riscurilor. În al treilea rând, dezvoltarea integrată a business-ului ciment, agregate şi betoane a făcut ca relaţia companiei cu clienţii săi să se consolideze şi mai mult.
Florin Aldea, directorul general al Carpatcement Holding declară: "Am ştiut să ne adaptăm la nevoile pieţei şi, în pofida schimbărilor şi provocărilor economice din ultimii ani, ne bazăm în continuare pe aceleaşi principii: abordarea realistă, apropierea faţă de afacere, leadership consecvent, managementul strict al costurilor, management adecvat al riscurilor, produse şi servicii de calitate şi, nu în ultimul rând, ne bazăm pe competenţa, performanţa şi loialitatea angajaţilor noştri.
Toate acestea reprezintă factorii esenţiali ai succesului nostru. Obiectivul nostru este să formăm cea mai bună echipă de management din industrie iar, produsele şi serviciile noastre să reprezinte un etalon în ceea ce priveşte calitatea, eficienţa şi promptitudinea.
Pentru viitor, sperăm ca evoluţia businessului şi a industriei noastre în general să fie susţinută de revenirea pe creştere a pieţei construcţiilor, prin demararea programului de lucrări de infrastructură".
Vânzările de ciment ale Carpartcement au crescut anul trecut cu 7% faţă de 2010.
Pentru anul 2012 anticipăm o menţinere a volumelor la nivelul anului 2011, cu o posibilă creştere între 2 si 5% în cazul demararii proiectelor mari de infrastructură anunţate de Guvern, ne-a declarat Florin Aldea, directorul general al Carpatcement Holding.