Austrotherm - vânzări de 23,5 milioane euro în ţara noastră, în 2018
Materiale / 14 octombrie 2019

Pe termen lung, ne propunem să educăm piaţa pentru a încuraja alegerile corecte, iar pe termen scurt şi mediu, să eficientizăm procesele interne şi să optimizăm folosirea resurselor umane şi financiare", a declarat Roxana Ghioca, directorul general al companiei.
Austrotherm a raportat vânzări de 23,5 milioane euro în ţara noastră, anul trecut, după cum ne-a spus Roxana Ghioca, directorul general al companiei. Domnia sa ne-a precizat că Austrotherm deţine o cotă de piaţă de peste 12% pentru polistirenul expandat şi mai mare de 24% pe segmentul polistirenului extrudat.
Roxana Ghioca ne-a declarat: "În aproape cele două decenii de activitate, din care peste 14 ani i-am petrecut în domeniul termoizolaţiilor - perioadă în care am ocupat, pe rând, poziţii de coordonare logistică, de aprovizionare, de vânzări, parcurgând etape care mi-au adus un exerciţiu fantastic în zona de strategie comercială pe termen lung - am văzut, citit, auzit, negociat şi dezbătut multe situaţii. Provocarea majoră constă în măsura lucrurilor pe care le faci, în analiza corectă a resurselor pe care le ai, în gestiunea serioasă a riscurilor pe care le întâlneşti. Pe principiul conform căruia "singura constantă în afaceri este că nimic nu este constant", încercăm să fim flexibili şi să ne adaptăm cerinţelor pieţei. Pe termen lung, ne propunem să educăm piaţa pentru a încuraja alegerile corecte, iar pe termen scurt şi mediu, să eficientizăm procesele interne şi să optimizăm folosirea resurselor umane şi financiare. Colegilor din echipa mea le spun adesea că suntem oameni care lucrăm pentru oameni. De multe ori nu ştim ce nevoi au clienţii noştri, de aceea personalul din vânzări, înainte de toate, trebuie să aibă abilităţi clare de comunicare, de relaţionare, de respect şi înţelegere pentru cei cu care intră în contact. Putem personaliza ofertele în oricare direcţie solicită partenerul nostru, avem capacitatea de a acorda suport tehnic şi logistic, putem susţine promovarea afacerilor locale şi genera soluţii pentru fiecare proiect care necesită izolaţii termice. Suntem în poziţia liderului de brand, iar respectiva poziţie ne obligă la inovaţie şi flexibilitate, adaptare la provocările din piaţă, pentru că acestea consider sunt cele mai importante criterii care fac diferenţa între lider şi ceilalţi competitori".
Roxana Ghioca subliniază că România se află pe harta Austrotherm Internaţional încă din 1999 şi este unul din polii de interes pentru grup atât pentru polistirenul expandat (EPS), cât şi pentru cel extrudat (XPS). "Sectorul EPS este mult mai afectat de concurenţa dificilă şi, deseori neloială, pe plan local, dar şi în alte ţări din Europa de Sud-Est, confruntându-ne deseori cu inconvenienţele create de desele modificări de cost, cauzate de variaţiile preţurilor materiilor prime şi de impactul diferenţelor de curs valutar, având în vedere faptul că materialele pentru producţie sunt achiziţionate de pe piaţa externă", mai apreciază doamna Ghioca. Conform domniei sale, chiar şi în aceste condiţii, cu trei linii de producţie de EPS şi una de XPS, Austrotherm deţine o cotă de piaţă de peste 12% pentru polistirenul expandat şi mai mare de 24% pe segmentul polistirenului extrudat.
În 2018, compania a raportat vânzări de 23,5 milioane de euro, însă situaţia a fost destul de complicată în privinţa profitabilităţii, dată fiind presiunea foarte mare exercitată asupra preţului de livrare, ne-a mai spus Roxana Ghioca.
În primul semestru al acestui an, Austrotherm şi-a atins toate ţintele propuse, reprezentanţii companiei fiind încrezători că vor reuşi o performanţă bună pentru întregul exerciţiu fiscal.