"Bilka Steel" vrea să îşi majoreze producţia de ţiglă metalică
Horaţiu Ţepeş, proprietarul companiei braşovene, ia în calcul şi achiziţia unui alt producător
Conducerea "Bilka Steel" susţine că are planuri mari de dezvoltare pentru acest an. "Urmează să mărim cu 60% capacitatea de producţie pentru ţigla metalică Clasic şi avem în vedere investiţii în linii de producţie pentru un nou produs premium", ne-a declarat Horaţiu Ţepeş, proprietarul companiei braşovene.
Domnia sa a subliniat: "Până acum, ne-am concentrat pe dezvoltarea la nivel naţional, iar creşterile exporturilor au venit de la sine. Am avut cereri pentru export datorită calităţii produselor competitive la nivel internaţional. În 2014, dezvoltarea canalelor de export este o altă direcţie strategică pe care ne vom concentra. În acelaşi timp, luăm în calcul şi achiziţia unui producător".
Uşoară creştere a pieţei şi în acest an
Piaţa autohtonă de învelitori metalice a avut, anul trecut, o uşoară creştere în volum de aproximativ 5 procente, apreciază Horaţiu Ţepeş. Pentru acest an, domnia sa nu se aşteaptă la o schimbare radicală în trendul pieţei de profil şi estimează o creştere moderată, similară cu cea de anul trecut.
Omul de afaceri ne-a declarat: "Pentru 2014, mă aştept la o creştere moderată a vânzărilor «Bilka Steel». Compania are încă un important potenţial de creştere. 2013 a fost unul foarte bun pentru societate, cu rezultate mult peste evoluţia pieţei, dar şi peste cele estimate de noi. Am înregistrat o cifră de afaceri de 104 milioane lei, în creştere cu 41 procente faţă de 2012, iar vânzările totale s-au ridicat la peste 3,2 milioane mp de ţiglă metalică. Cu alte cuvinte, ne-am consolidat poziţia de lideri pe piaţa autohtonă de învelitori metalice şi ne-am doborât propriul record, stabilit cu un an în urmă".
Spre deosebire de ani trecuţi, în 2013 "Bilka Steel" a avut comenzi semnificative pe toată perioada anului, ne-a declarat Horaţiu Ţepeş, precizând: "Dacă în alţi ani perioada de «sezon», cu care ne-am obişnuit în acest domeniu, era în iunie-septembrie, anul trecut comenzile masive au început încă din luna mai şi au continuat până la sfârşitul lui noiembrie. Acesta este unul din factorii care au contribuit la creşterea cererii de învelitori metalice şi, implicit, la creşterea vânzărilor. De asemenea, am reuşit să câştigăm încrederea clienţilor".
Creşterea sectorului agricol a influenţat comenzile pentru acoperişurile metalice
În opinia proprietarului "Bilka", anul trecut, evoluţia favorabilă din agricultură s-a simţit şi în comenzile pentru învelitori metalice. Cei care au amânat momentul schimbării sau renovării acoperişului au avut mijloacele financiare necesare achiziţiei. "Anul acesta, ca şi anul trecut, creşterea comenzilor poate fi influenţată, într-un sens pozitiv, de sectorul agricol", consideră domnul Ţepeş.
Un alt factor ce poate avea în 2014 un impact pozitiv asupra pieţei este încercarea de reluare a creditării. Reprezentantul "Bilka" a subliniat: "Pe termen lung, dacă ne uităm la câteva oraşe precum Cluj, Braşov şi mai ales la mediul rural, vedem câte acoperişuri avem de schimbat. Toate acoperişurile care, în prezent, sunt grav avariate vor trebui înlocuite, într-un timp relativ scurt. Ca să nu mai spunem de nevoia mare de locuinţe şi construcţii noi".
Producătorul braşovean de învelitori metalice are comenzi semnificative din toate regiunile datorită celor peste 500 de parteneri cu care lucrează. "Vânzările noastre sunt proporţionale cu puterea de cumpărare şi cu nivelul de trai al fiecărei zone. Dintre regiunile cu cele mai multe comenzi putem evidenţia Nordul Moldovei şi Capitala", ne-a precizat Horaţiu Ţepeş.
"Bilka Steel" s-a axat pe sectorul rezidenţial, gama de produse a companiei fiind diversificată şi completă pe acest segment, potrivit domnului Ţepeş. "Pentru sectorul industrial, avem o gamă mică de produse, pe care ne-am propus să o dezvoltăm pe viitor", ne-a spus domnia sa.
Fără fluctuaţii semnificative de preţuri
"Fluctuaţii semnificative de preţuri nu am avut nici în 2013 şi estimăm că nu vom avea nici anul acesta", ne-a menţionat proprietarul "Bilka". În domeniul învelitorilor metalice, preţurile sunt influenţate de materia primă, oţel şi de constanţa cursului valutar. "În 2013 ne-a ajutat stabilitatea cursului valutar şi piaţa oţelului, care nu a înregistrat fluctuaţii. Sperăm ca şi în anii următori să rămână la fel", a adăugat omul de afaceri braşovean.
În ceea ce priveşte accesul companiilor la finanţare, proprietarul "Bilka" susţine că orice om de afaceri poate să vadă dacă businessul lui rămâne sau nu profitabil în cazul unui anumit cost: "Dacă un anumit cost de finanţare este prea mare pentru ca afacerea să rămână profitabilă, atunci respectivul om de afaceri trebuie să continue să negocieze până ce finanţatorul înţelege să reducă acest cost până la nivelul profitabilităţii. Sau să caute în altă parte finanţarea".
Bilka Steel este o companie românească din Braşov, specializată în producţia de acoperişuri metalice (ţiglă metalică, hale industriale, sistem pluvial şi accesorii) pentru orice tip de construcţie. Compania a fost înfiinţată în 2007, şi este controlată de omul de afaceri Horaţiu Mihai Ţepeş, care este acţionar unic.
BILKA Steel este cea mai importantă companie din Grupul de firme BILKA. BILKA este un grup de companii cu capital românesc, specializată în producţia, distribuţia şi montajul de sisteme complete pentru acoperişuri şi hale industriale. Prima companie a grupului şi-a început activitatea în anul 2005 sub numele de HG Construct şi deserveşte "ţara" Făgăraşului. În prezent, sub umbrela BILKA activează alte două entităţi: BILKA Sibiu şi BILKA Transilvania cu sediul în Cluj. Ambele companii au ca principală activitate distribuţia şi montajul produselor marca BILKA.
Fabrica Bilka Steel este situată în Braşov şi a fost înfiinţată în 2007. În prezent, halele de producţie sunt localizate pe fosta platformă Tractorul şi acoperă o suprafaţă de peste 17.500 mp. Pe poarta fabricii au ieşit doar în 2012 peste 2 milioane mp de ţiglă metalică, iar în 2013 cantitatea produsă la Braşov ajunge la 3,2 milioane de mp. Liniile de producţie sunt complet automatizate şi înglobează cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial. Produsele marca BILKA sunt distribuite la nivelul întregii ţări prin intermediul a peste 500 parteneri.