Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

CONŞTIENŢI CĂ FAC RABAT LA CALITATE"Majoritatea clienţilor caută sisteme ieftine de acoperişuri"

Materiale /

"Majoritatea clienţilor caută sisteme ieftine de acoperişuri"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Piaţa sistemelor de învelitori se va păstra la acelaşi nivel, în acest an comparativ cu 2013, consideră Andrei Sulyok, directorul general al companiei Lindab.

    Domnia sa ne-a spus, într-un interviu, că piaţa de profil este echilibrată din punct de vedere al cererii, de la an la an: "România are în continuare nevoie de case şi este departe de a fi o piaţă matură".

    Domnul Sulyok ne-a spus că majoritatea clienţilor caută sisteme de acoperişuri ieftine, chiar dacă sunt conştienţi că fac rabat la calitate. De aceea, pe segmentul low se dă o luptă crâncenă între producători, pentru a răspunde cererilor clienţilor care iau preţul ca element determinant în alegerea unui acoperiş.

    În acest context, reprezentantul Lindab ne-a spus că o noutate "care influenţează negativ decizia cumpărătorilor" în domeniu este tabla pentru acoperiş din ce în ce mai subţire (0.3 mm/0.35 mm), "lucru de neconceput în urmă cu câţiva ani în piaţa sistemelor de acoperişuri".

    Interviu cu Andrei Sulyok, director general Lindab

    "Pe segmentul low se dă o luptă crâncenă între producători"

    Reporter: Cum a evoluat piaţa sistemelor de învelitori din ţara noastră?

    Andrei Sulyok: Anul în curs a debutat cu o întârziere a deciziei de cumpărare din partea clienţilor de acoperişuri, situaţie care a persistat şi în sezonul de vară, care a fost mult mai ploios decât în alţi ani.

    Reporter: Ce estimări aveţi pentru acest an, referitoare la piaţa de profil?

    Andrei Sulyok: Considerăm că piaţa sistemelor de învelitori, în 2014, se va păstra la acelaşi nivel comparativ cu anul precedent. Suntem martorii unei pieţe echilibrate din punct de vedere al cererii, de la an la an. România are în continuare nevoie de case şi este departe de a fi o piaţă matură. Atât timp cât această nevoie persistă, cu siguranţă consumatorul final va găsi resurse de finanţare pentru construirea sau renovarea casei.

    Menţinerea pieţei la acelaşi nivel înseamnă că unele cote de piaţă ale jucătorilor din domeniu se vor modifica.

    Reporter: Care este raportul cerere/ofertă, în ţara noastră?

    Andrei Sulyok: Oferta a crescut pentru că au apărut producători locali, iar cei importanţi şi-au majorat capacitatea de producţie şi şi-au diversificat gama de produse.

    Reporter: Ce tipuri de sisteme sunt cele mai solicitate?

    Andrei Sulyok: Majoritatea clienţilor caută sisteme de acoperişuri ieftine, chiar dacă sunt conştienţi că fac compromisuri la calitate (indiferent dacă vorbim de produsele în sine, de garanţie, de lucrările de montaj sau de servicii conexe).

    Reporter: Ce preţuri se regăsesc pe segmentul în care activaţi?

    Andrei Sulyok: Pe segmentul low se dă o luptă crâncenă între producători, pentru a răspunde cererilor clienţilor pentru care preţul este elementul determinant în alegerea unui acoperiş. Deşi în aparenţă, scăderea continuă a preţurilor pe segmentul acoperişurilor foarte ieftine aduce beneficii clienţilor, pe termen mediu şi lung compromisul făcut de aceştia la calitate devine evident şi cu repercursiuni în buget.

    Reporter: Ce noutăţi au apărut în ultima vreme şi care sunt cele mai solicitate?

    Andrei Sulyok: Noutăţile fireşti în piaţă sunt ascensiunea culorilor mate (mai rezistente şi mai plăcute din punct de vedere estetic) şi creşterea procentului culorii maro în preferinţele clienţilor.

    O tendinţă care influenţează negativ decizia cumpărătorilor este tabla pentru acoperiş din ce în ce mai subţire (0.3 mm/0.35 mm), lucru de neconceput în urmă cu câţiva ani în piaţa sistemelor de acoperişuri.

    Reporter: Ce strategie a abordat Lindab România pentru a trece peste perioada de criză?

    Andrei Sulyok: Avantajele unui business care face parte dintr-o companie multinaţională sunt reprezentate de faptul că aceasta primeşte informaţii la nivel macro înaintea jucătorilor naţionali din industrie. Aşa s-a întâmplat şi înainte de debutul crizei economice în România, când, având informaţii în acest sens, am decis să luăm măsuri de precauţie chiar în toamna anului 2008. Măsurile au constat în implementarea unui program de eficientizare şi reducere a costurilor, dimensionând toate resursele companiei în funcţie de nivelul cererii din piaţă.

    Reporter: Ce cifră de afaceri a realizat Lindab, anul trecut faţă de 2012?

    Andrei Sulyok: În 2013 am avut o cifră de afaceri de 68.375.614 lei, iar în anul precedent - 69.135.287 lei.

    Reporter: Ce cifra de afaceri şi-a propus Lindab pentru anul în curs?

    Andrei Sulyok: Listarea la bursa din Stockholm ne obligă să fim discreţi în privinţa estimărilor pentru anul în curs.

    Reporter: Ce planuri de investiţii aveţi pentru acest an?

    Andrei Sulyok: În acest an, am alocat resurse în acţiuni de conştientizare a clienţilor care ar trebui să ia o decizie în cunoştinţă de cauză. Punem, astfel, accent pe vânzarea consultativă şi promovăm montatorii de acoperişuri Lindab, după ce îi testăm în prealabil şi îi legitimăm după parcurgerea cu succes a unui set de teste teoretice şi practice.

    Am investit şi în îmbunătăţirea portofoliului de produse cu un sistem economic de drenare a apelor pluviale, dar şi în lărgirea ofertei de ţiglă metalică pentru acoperiş, atât din perspectiva profilelor, cât şi a gamei de culori şi acoperiri.

    Reporter: Ce planuri aveţi la 20 de ani de activitate?

    Andrei Sulyok: Anul 2014 înseamnă 20 de ani Lindab în România şi în acelaşi timp o schimbare radicală de strategie la nivel de Grup şi, implicit, în România. Cele două divizii ale Grupului Lindab (Profile şi Ventilaţii) se unesc şi rezultă ONE Lindab - o organizaţie plată şi soluţii complete pentru clienţi.

    Reporter: Mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Smart City

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Consilier

    Companii

    Internaţional