Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 1 / 2025

DRAGOŞ MILITARU:"Fabryo-Atlas Paints şi-a triplat vânzările de mortare şi adezivi"

Companii /

"Fabryo-Atlas Paints şi-a triplat vânzările de mortare şi adezivi"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Vânzările de mortare şi adezivi ale Fabryo-Atlas Paints s-au triplat în prima jumătate a anului, ne-a declarat Dragoş Militaru, directorul general executiv al companiei. Din acest motiv, societatea construieşte o nouă fabrică de mortare la Popeşti-Leordeni, unde investeşte doar în amenajarea unei clădiri existente şi în echipamente de producţie. Valoarea proiectului este de circa jumătate de milion de euro, ne-a precizat domnul Militaru. Oficialul Fabryo-Atlas Paints ne-a spus că prospectează extinderea pe noi pieţe în Euro-Asia şi că societatea urmează să lanseze noi produse.

    Reporter: Care au fost, în primul semestru, vectorii de creştere a afacerilor companiei?

    Dragoş Militaru: În prima parte a anului, am înregistrat creşteri pe toate brandurile fanion din portofoliul nostru: Apla, savana şi Inneweiss. De departe, cea mai mare creştere a venit din categoria mortarelor şi a adezivilor pentru construcţii, unde volumul vândut s-a triplat faţă de anul precedent.

    Continuăm să creştem şi pe categoria de lacuri pentru decorarea lemnului, unde avem produsul savana 2 în 1, lac şi grund dintr-un strat pentru garduri şi cabane. În categoria hidroizolaţiilor înregistrăm o evoluţie pozitivă pe gama de hidroizolaţii pe bază de ciment, unde prin AplaWaterBlock şi AplaWaterBlockFlex ne valorificăm unul din principalele noastre atuuri, acela dat de calitatea intrinsecă a produselor noastre şi a şcolii noastre de cercetare-dezvoltare.

    Reporter: Care este valoarea totală a investiţiei în noua fabrică de mortare?

    Dragoş Militaru: Construim o nouă fabrică de mortare la Popeşti-Leordeni, unde investim doar în amenajarea unei clădiri existente şi în echipamente de producţie în jur de 500.000 euro.

    Reporter: Care au fost cele mai vândute produse în primul semestru?

    Dragoş Militaru: Vedetă detaşată este vopseaua lavabilă comercializată sub mărcile savana, Innenweiss şi, ca parte din gama de finisaje durabile pentru construcţii - Apla.

    Reporter: Ce tendinţe aţi remarcat pe piaţa de lacuri şi vopseluri şi din ce zonă vine cea mai mare parte a cererii?

    Dragoş Militaru: Am observat o uşoară creştere în volume, care vine din zona produselor cu preţ mediu, precum şi o tendinţă de migrare de la produse de calitate către soluţii mai ieftine. Aceste produse cu preţuri reduse sunt doar în aparenţă mai ieftine, pentru că diferenţa calitativă şi performanţa lor redusă fac clientul final să cheltuiască, de fapt, mai mult, fără să conştientizeze acest lucru.

    Reporter: Ce produse noi urmează să mai lansaţi în acest an?

    Dragoş Militaru: Tocmai suntem în curs de implementare a două noi lansări de produse: gama de pigmenţi manuali super-concentraţi savana în noile ambalaje de 30 ml şi 90 ml şi extindem cu şase noi culori oferta de emailuri economice. Tot în această perioadă, lansăm o nouă ofertă pentru gama de tencuieli decorative AplaTencoPlast în 170 de nuanţe.

    Reporter: Ce strategie de dezvoltare are compania pe termen mediu şi lung?

    Dragoş Militaru: Suntem lideri de piaţă pe segmentul lacurilor şi vopselelor decorative şi ne propunem să devenim prima opţiune pentru sistemele de finisaje pentru construcţii sub brandul Apla. Vom continua să dezvoltăm oferta noastră de soluţii integrate de finisaje astfel încât toţi românii să aibă acces la produse de cea mai bună calitate pentru locuinţa lor şi pentru locul unde îşi desfăşoară activitatea. Prospectăm în acelaşi timp noi pieţe în Euro-Asia.

    Reporter: Care credeţi că sunt vectorii care pot aduce piaţa construcţiilor şi a materialelor de construcţie pe creştere?

    Dragoş Militaru: Reluarea investiţiilor în România şi absorbţia fondurilor UE pentru reabilitare şi eficienţă energetică ar putea fi primii vectori de creştere pe termen scurt. Pe termen mediu, revenirea puterii de cumpărare ne-ar putea duce pe un palier superior, iar pe termen lung, creşterea gradului de sofisticare şi educaţie va influenţa frecvenţa lucrărilor de redecorare şi reamenajare. Din păcate, toate aceste ipoteze sunt serios corectate de depopularea masivă a României din ultimele decade.

    Reporter: Ce impact credeţi că va avea asupra companiei implementarea directivei privind eficienţa energetică şi cea privind reabilitarea termică?

    Dragoş Militaru: Ar putea aduce un plus de minim 30% cifrei noastre de afaceri pe divizia B2B (n.r. business to business). În momentul de faţă, aceasta reprezintă aproximativ 12-15% din totalul afacerii.

    Reporter: Vă mulţumesc!

    Fabryo-Atlas Paints produce vopsele şi tencuieli decorative în ţara noastră. La finele anului 2012, a avut loc fuziunea dintre Fabryo Corporation şi Atlas Paints. Compania activează, de asemenea, pe segmentul produselor de termoizolare şi hidroizolare. Fabryo-Atlas Paints deţine o platformă de producţie de vopsele, mortare şi adezivi în Popeşti-Leordeni şi alta de produse termoizolatoare în Tunari (Ilfov), având, în urma fuziunii, aproximativ 440 de angajaţi.

    Societatea a anunţat că a înregistrat o creştere de 190% a volumelor de mortare vândute sub marca APLA, în primele 5 luni ale acestui an.

    Fabryo-Atlas Paints continuă să facă investiţii importante în cercetare şi dezvoltare, precum şi în extindere, iar în perioada următoare va construi o nouă fabrică de mortare, care va dubla capacitatea instalată.

    Lucrările la noua fabrică au început în primul trimestru al acestui an, pe platforma industrială deţinută de companie în Popeşti-Leordeni, iar intrarea acesteia în funcţiune este preconizată pentru luna octombrie.

    Pentru 2014, compania se aşteaptă la o creştere a cifrei de afaceri de minimum 5%.

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Proiecte

    Amenajări

    Smart City

    Mobilier

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Perspective

    Companii

    Internaţional