FLORIN POPESCU, ROCKWOOL ROMÂNIA:"Piaţa materialelor de izolaţii va creşte cu 5-10%, în acest an"
Materiale / 05 septembrie 2014

Evoluţia din acest an a sectorului materialelor de izolaţii este similară cu cea din anul trecut, cu o uşoară tendinţă de creştere, după cum ne-a spus Florin Popescu, directorul general al companiei Rockwool România.
Domnia sa estimează că piaţa de profil va avea un trend pozitiv în 2014, urmând să înregistreze o creştere de 5-10%.
"În contextul necesităţii reducerii costurilor cu energia pentru încălzirea sau răcirea clădirilor, materialele pentru izolaţii termice în construcţii constituie o necesitate", ne-a precizat domnul Popescu.
Potrivit reprezentantului Rockwool, se remarcă o tendinţă de profesionalizare a pieţei de vată minerală: "Actorii principali au o abordare în care oferă soluţii şi performanţă, înainte de a oferi preţul cel mai mic".
Pe segmentul de vată bazaltică, principalii clienţi rămân proiectele industriale, respectiv halele metalice cu destinaţie pentru producţie, logistică, centre comerciale etc.
"Trebuie remarcată creşterea spectaculoasă a utilizării vatei bazaltice în anveloparea clădirilor, atât la renovări, cât şi în construcţiile noi. Pentru segmentul rezidenţial, motivaţia este puternică, plecând de la dorinţa de eficienţă energetică, siguranţă la foc, reducerea zgomotului şi necesitatea pentru soluţii durabile. Toate acestea sunt oferite de vata bazaltică mai mult decât oricare alt material de izolaţie", ne-a mai declarat Florin Popescu.
Potrivit domniei sale, piaţa locală de vată minerală s-a ridicat, în 2012, la circa 2-2,2 milioane de metri cubi. Valoarea pieţei a ajuns la circa 40-50 de milioane de euro.
Rockwool a redus costurile fixe şi a ajustat producţia în funcţie de cerere
Grupul Rockwool a luat măsuri de contracarare a crizei prin reducerea costurilor fixe şi ajustarea producţiei în funcţie de cererea de pe piaţă, a subliniat Florin Popescu, adăugând: "Organizaţia a iniţiat planuri eficiente de management al întregii afaceri, pentru menţinerea cotelor de piaţă deţinute şi a poziţiei de lider al domeniului izolaţiilor din vată bazaltică. La nivel naţional există, pe termen mediu, potenţial atât în reabilitarea termică a clădirilor, cât şi în construcţiile noi".
Rockwool este una dintre companiile care colaborează la realizarea proiectului Casa e4, care urmăreşte obţinerea unei locuinţe eficiente energetic, cu un consum de energie aproape de zero.
"Compania noastră a venit în întâmpinarea îndeplinirii acestui scop prin punerea la dispoziţia reprezentaţilor proiectului Casa e4 de materiale şi soluţii eficiente energetic, de o calitate superioară. Datorită structurii vatei bazaltice Rockwool, forma şi rezistenţa produselor rămân neschimbate pe întreaga durată de viaţă a clădirii, contribuind la obţinerea unei performanţe termice de neegalat", ne-a explicat Florin Popescu.
Societatea Rockwool se află pe piaţa din ţara noastră din anul 1998.
Cerere sporită de produse ieftine pe segmentul materialelor de construcţii
Segmentul materialelor de construcţii se confruntă cu o cerere sporită de produse ieftine, în detrimentul celor de calitate superioară, în general ca urmare a reducerii generale a costurilor de producţie, proiectată la nivelul preţurilor de vânzare către utilizatorii finali, după cum ne-a spus domnul Popescu.
În aceste condiţii, din dorinţa de a vinde, multe companii au tendinţa de a plasa produse din segmentele premium în cadrul grupelor de materiale economice. În acest context, firmele care nu acceptă astfel de compromisuri riscă reducerea volumelor de vânzări şi, implicit, pierderea cotei de piaţă. În acelaşi timp, menţinerea ponderii din piaţă corelată cu un profit negativ este cel mai rău scenariu care poate fi vizibil într-o companie, în special pe termen lung.