Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

"Locuinţele accesibile şi eficiente energetic - o opţiune pentru viitor"

. Companii /

"Locuinţele accesibile şi eficiente energetic - o opţiune pentru viitor"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    În contextul crizei economice şi, implicit, a celei imobiliare, clienţii de pe piaţa imobiliară au devenit mai prudenţi şi foarte atenţi la costuri, ne-a spus, în cadrul unui interviu, Corneliu Fecioru, membru în Consiliul de Administraţie, Vânzări şi Marketing din cadrul Wienerberger Sisteme de Cărămizi.

    Fiecare familie se confruntă cu un cost mai ridicat al energiei de la an la an şi de aceea indicatorii de eficienţă energetică ai produselor utilizate în construcţia unei case devin tot mai importanţi, potrivit domnului Fecioru.

    În opinia domniei sale, felul în care a funcţionat industria noastră în perioada 2006-2008 "nu avea baze solide pe termen lung".

    "Între 2009 şi 2013, cu toţii ne-am resetat aşteptările şi suntem mult mai atenţi pe ce ne cheltuim veniturile sau în ce investim", ne-a spus Corneliu Fecioru.

    Reprezentantul Wienerberger ne-a vorbit despre piaţa de construcţii din ţara noastră şi despre principiile care stau la baza alegerii materialelor de construcţii.

    Reporter: Cum a evoluat piaţa construcţiilor din ţara noastră, în ultima perioadă?

    Corneliu Fecioru: Datele disponibile până în acest moment, legate de evoluţia pieţei de zidărie în 2013, indică un trend de stabilizare pentru prima dată, după 4-5 ani de scădere continuă. Se păstrează, similar anului anterior, proporţia între investiţiile în case individuale şi investiţiile orientate în construcţia de locuinţe multifamiliale (blocuri). De remarcat este tendinţa de scădere a suprafeţei medii a apartamentelor în comparaţie cu suprafaţa medie a caselor individuale, care rămâne relativ constantă. Spre exemplu, suprafaţa medie a unui apartament construit în 2012 în România este cu aproximativ 20% mai mică decât în 2008.

    Reporter: Ce estimări aveţi pentru acest an, legate de piaţa de profil?

    Corneliu Fecioru: Dacă anul acesta consumul domestic va înregistra o uşoară creştere, urmat de creşterea încrederii clienţilor finali, pentru a investi în construirea de case, putem spera în mod justificat ca în 2015 să avem o creştere de 2-3 procente a consumului de materiale de zidărie în România. Considerăm că există premise ca evoluţia din 2014 a pieţei materialelor de zidărie să se păstreze relativ constantă comparativ cu anul anterior, dar cu mici deviaţii posibile. O creştere mai accelerată a încrederii consumatorilor, manifestată şi la nivelul investiţiilor în construcţii rezidenţiale, ar face posibilă revenirea mai rapidă pe un trend pozitiv. În acelaşi timp, alţi factori, cum ar fi o durată mai lungă a vremii nefavorabile lucrărilor de zidărie în 2014, pot avea o influenţă negativă şi ar anula uşor o creştere firavă.

    Wienerberger îşi va menţine orientarea către obţinerea unor calităţi termice superioare oferite de produsele Porotherm. Mizăm pe faptul că, pe termen mediu, românii vor avea acces la informaţii utile care le vor releva faptul că îşi pot permite o locuinţă de calitate la preţuri accesibile dacă se informează corect asupra costurilor reale, indiferent că îşi doresc o casă construită în regie proprie, una într-un complex rezidenţial sau un apartament într-un bloc nou construit.

    Reporter: Cum a evoluat preţul materialelor de construcţii?

    Corneliu Fecioru: Preţurile produselor noastre sunt influenţate de mulţi factori care au impact direct în costurile de producţie şi, implicit, în preţurile de vânzare. Ca oricare alt producător din România, ne uităm cu atenţie la evoluţia preţurilor gazelor, energiei electrice, dar şi la eventuale taxe suplimentare din zona fiscală.

    Reporter: Care este raportul cerere/ofertă pe piaţa noastră?

    Corneliu Fecioru: Noi vedem în continuare o mare nevoie de locuinţe, mai ales de locuinţe accesibile. Având în vedere costul ridicat al terenului, soluţia cea mai la îndemână pentru a da un impuls construcţiei de locuinţe este parteneriatul public-privat.

    Personal, consider că cel puţin în direcţia parteneriatului public-privat se pot face paşi serioşi, dacă reprezentanţii industriei şi cei ai Guvernului se aşază la aceeaşi masă şi încearcă să creioneze soluţii concrete. Din partea mediului privat, cu siguranţă există un interes real pentru deblocarea situaţiei actuale şi câteva demersuri au fost făcute în acest sens.

    Probabil că în zona aceasta pot interveni şi guvernanţii cu măsuri care să sprijine astfel de demersuri. Mai precis, ar fi de ajutor dacă autoritatea publică ar pune la dispoziţie terenul, în proximitatea marilor oraşe, ar încuraja furnizorii de utilităţi să facă racordurile şi ar atrage investitori privaţi, să ridice construcţia pe care fie să o vândă, fie să o închirieze. Noi nu avem o piaţă corectă de apartamente de calitate destinate închirierii şi acest lucru reduce mobilitatea geografică şi profesională, centrele urbane importante fiind în continuare net importatori de forţă de muncă înalt şi mediu calificată.

    Reporter: Ce materiale de constructii produse de Wienerberger sunt cele mai solicitate în acest moment?

    Corneliu Fecioru: Produsele Weinerberger realizate în România se adresează pieţei interne. Suntem un producător local, care face parte dintr-o mare companie recunoscută internaţional. Performanţele pe piaţa din România sunt obţinute datorită combinaţiei între expertiza grupului Wienerberger şi competenţele şi pasiunea angajaţilor români.

    Cărămida este unul dintre cele mai vechi materiale de construcţii. Zidăriile de cărămidă, care au trecut testul timpului, stau mărturie a durabilităţii şi a utilizării diverse a acestui material natural de construcţie. Avantajul major al construcţiilor din cărămidă concretizat în microclimatul sănătos asigurat de permeabilitatea ridicată a acestui tip de materiale duce la un mediu al locuinţei plăcut şi confortabil în orice anotimp.

    Reporter: Ce cifră de afaceri a realizat Wienerberger anul trecut?

    Corneliu Fecioru: Grupul Wienerberger comunică rezultatele financiare consolidat. Potrivit datelor publicate de Grup, compania Wienerberger a raportat pentru anul 2012 o cifră de afaceri de 2,4 miliarde euro. De la intrarea pe piaţa din România, în 1998, şi până în prezent, Wienerberger a investit peste 75 de milioane de euro pentru a construi o reţea de trei fabrici şi, în prezent, operează cu o echipă de peste 200 de angajaţi. În 2003 a fost inaugurată prima fabrică, cea de la Gura Ocniţei, judeţul Dâmboviţa, în 2006 cea de la Sibiu, iar în 2008 - fabrica de la Tritenii de Jos, în judeţul Cluj.

    Reporter: Ce strategie a abordat compania pentru a trece peste criză?

    Corneliu Fecioru: În contextul crizei economice şi, implicit, a celei imobiliare, toate categoriile de clienţi au devenit mai prudente şi foarte atente la costuri. Eu cred că felul în care a funcţionat industria noastră în perioada 2006-2008 nu avea baze solide pe termen lung. Însă, între 2009 şi 2013, cu toţii ne-am resetat aşteptările şi suntem mult mai atenţi pe ce ne cheltuim veniturile sau în ce investim.

    De exemplu, în 2008 au fost finalizate aproximativ 64.000 de unităţi locative, care înseamnă suma dintre apartamentele finalizate şi casele individuale. În 2012, ultimul an la care avem cifre finale, au fost construite circa 42.000 de locuinţe, în România. Estimăm că în 2013 numărul total de unităţi locative finalizate rămâne relativ similar cu cel din anul precedent.

    În ultimul an, clienţii au devenit mai conştienţi de importanţa construirii cu materiale de calitate. Trendul care este din ce în ce mai vizibil este acela de a privi construcţia ca pe o investiţie. Clientul este mai educat şi mai conştient de beneficiile construirii cu materiale eficiente şi durabile. În procesul de construcţie a unei case, 50% din volum o reprezintă cărămizile şi planşeul ceramic, însă din punct de vedere al costurilor, acestea reprezintă doar aproximativ 5% din valoare. Din acest motiv, este foarte importantă alegerea unor produse de calitate şi care să ofere beneficii pe termen lung. Locuirea de calitate este principalul obiectiv al Wienerberger, iar clienţii autohtoni devin din ce în ce mai interesaţi de proprietăţile unice ale construcţiilor de cărămidă, precum şi de raportul foarte bun între beneficiile oferite şi costul produselor.

    Reporter: Ce planuri de investiţii are compania pentru acest an?

    Corneliu Fecioru: Anul trecut, şi în domeniul construcţiilor rezidenţiale au existat multe semne de întrebare în piaţă, multe incertitudini şi insolvenţe. În acest context, o serie de jucători din piaţă aleg o atitudine rezervată faţă de investiţii, iar accentul se pune pe exploatarea la maximum a celor deja realizate. Toate datele disponibile cu referire la evoluţia economiei româneşti în ansamblu şi a pieţei materialelor de construcţii indică, deocamdată, o stabilizare a pieţei. Sunt posibile mici deviaţii, în sus sau în jos, faţă de anul trecut, influenţate de factori care vor avea impact asupra tuturor industriilor în 2014, cum ar fi stabilitatea mediului politic sau efectele unor noi taxe şi impozite.

    Reporter: Ce produse urmează să lansaţi?

    Corneliu Fecioru: Vom lansa noi produse pe parcursul acestui an, care să răspundă cât mai bine nevoilor clienţilor noştri, beneficiari finali sau dezvoltatori de construcţii multifamiliale. Grupul Wienerberger are o experienţă de peste 195 de ani în inovaţie, iar produsele noastre sunt vândute cu succes în ţări precum Germania, Franţa, Marea Britanie, Austria, dar şi în România.

    Fiecare familie se confruntă cu un cost mai ridicat al energiei de la an la an şi de aceea indicatorii de eficienţă energetică ai produselor utilizate în construcţia unei case devin din tot mai importanţi. Familiile din România care îşi doresc locuinţe confortabile, construite din materiale naturale, pot beneficia de avantajele oferite de sistemul complet de zidărie ceramică Porotherm. Astfel, pot obţine o construcţie de calitate şi eficientă energetic, care să îndeplinească cerinţele normelor europene de performanţă energetică a clădirilor, ce devin obligatorii din anul 2020 inclusiv în România, potrivit Directivei 2010/31/EU a Parlamentului European.

    Reporter: Mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Smart City

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Consilier

    Companii

    Internaţional