Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2024

"Veniturile Grupului Teraplast vor depăşi 100 milioane euro în 2016"

Companii /

"Veniturile Grupului Teraplast vor depăşi 100 milioane euro în 2016"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Principala provocare a companiilor prezente pe piaţa noastră de construcţii este să identifice clienţi solvabili, este de părere Alexandru Stânean, CEO Teraplast.

    Domnia sa ne-a spus, în cadrul unui interviu, că, în ultimii doi ani, actorii din piaţă au asistat la o concentrare a sectorului materialelor de construcţii, în sensul existenţei unei serii de fuziuni, achiziţii sau exit-uri.

    "Această concentrare a creat oportunităţi de creştere a cotelor de piaţă pentru jucătorii care au abordat cererea cu flexibilitate cât mai mare şi au putut să se adapteze constant contextului actual al pieţei", ne-a mai spus domnul Stânean.

    Interviu cu Alexandru Stânean, CEO Teraplast

    Reporter: Care a fost evoluţia pieţei materialelor de construcţii, anul trecut?

    Alexandru Stânean: Asociaţia Producătorilor de Materiale pentru Construcţii din România estima că piaţa materialelor pentru acest domeniu va fi în creştere în 2015, ajungând la aproximativ 3,5 miliarde euro, evoluţie susţinută în principal de lucrările de infrastructură şi de investiţiile private din rezidenţial.

    În ultimii doi ani, am asistat la o concentrare a pieţei materialelor de construcţii, în sensul că am avut fuziuni, achiziţii sau ieşiri ale unor jucători de pe piaţă. Această concentrare a creat oportunităţi de creştere a cotelor de piaţă pentru jucătorii care au abordat cererea cu flexibilitate cât mai mare şi au putut să se adapteze constant contextului actual al pieţei.

    Reporter: Cum caracterizaţi segmentul pe care activează compania dumneavoastră? Ce perspective are aceasta?

    Alexandru Stânean: Grupul Teraplast, cel mai mare procesator de PVC din România, activează pe pieţele de instalaţii şi amenajări, profile tâmplărie, panouri sandwich şi structuri metalice zincate, tâmplărie termoizolantă şi granule PVC. Având în vedere diversitatea activităţilor, şi segmentele de piaţă au înregistrat evoluţii mixte. Unele dintre pieţele pe care activăm au înregistrat creşteri în 2015, iar altele au stagnat sau chiar au regresat. Pentru 2016, perspectivele sunt optimiste, cu condiţia ca investiţiile publice să se majoreze. Investiţiile private sunt deja în efervescenţă, încă de anul trecut.

    Reporter: Care este evoluţia cererii din domeniu? În ce sens s-au educat clienţii?

    Alexandru Stânean: Preţul a fost şi în 2015 un factor determinant în achiziţia de materiale de construcţii, pe piaţa locală existând anumite zone geografice în care se comercializează cu preponderenţă materialele low-cost. Suntem încrezători că acest trend se va schimba. Suntem prea săraci ca să folosim produse ieftine, în special pe segmentele cu risc ridicat, precum ţevile de presiune pentru apă şi gaz sau reţelele de canalizare, zone în care un sistem cu produse ieftine generează un risc major de explozie, dacă discutăm de ţevile de gaz, sau de poluare, dacă discutăm despre canalizare. Dincolo de aspectul de creditare, există în continuare un risc de solvabilitate al unor jucători din piaţa materialelor de construcţii din România.

    Reporter: Cum estimaţi că vor evolua preţurile pe piaţa materialelor de construcţii şi, respectiv, pe segmentul pe care va desfăşuraţi activitatea?

    Alexandru Stânean: Marjele pe care le practicăm sunt la nivelul la care nu ne putem permite să nu preluăm fluctuaţiile de preţ ale materiilor prime, deci preţul produselor noastre evoluează în linie cu preţul materiilor prime (PVC, PP, PE, PU, oţel). După şocurile de anul trecut, când am văzut atât minime, cât şi maxime istorice pentru materiile prime, ne aşteptăm la o evoluţie mai puţin turbulentă în acest an. Estimăm un trend general de creştere a preţurilor materiilor prime, începând cu trimestrul al doilea, şi este posibil să înregistrăm chiar şi o lipsă de material pe unele produse. În prezent, preţul maselor plastice s-a decuplat de cel al petrolului, pe fondul lipsei de disponibilitate la nivel european.

    Reporter: Care sunt problematicile sectorului şi ce soluţii există, în opinia dumneavoastră, pentru rezolvarea lor?

    Alexandru Stânean: Problema majoră pentru anul 2016 este încheierea proiectelor europene finanţate din bugetul 2007-2013 pe baza schemei n+2 şi faptul că, deşi au trecut doi ani de la intrarea în vigoare a noului buget al UE, majoritatea lucrărilor pe noile axe de finanţare sunt cel mult în faza de proiectare. În continuare, indicatorii financiari ai majorităţii jucătorilor din piaţă s-au degradat constant în ultimii ani, motiv pentru care, pe fondul unei cereri în creştere, principala provocare este, nu să găsim clienţi pentru produsele noastre, ci să găsim clienţi solvabili.

    Reporter: Care sunt obiectivele companiei pentru acest an?

    Alexandru Stânean: Politica noastră a rămas consecventă, şi anume dorim să ne protejăm de evoluţiile caracteristice unei pieţe în dezvoltare cum este România, vânzând din ce în ce mai mult pe export. De asemenea, diversificându-ne pieţele pe care acţionăm, sperăm la o rată de creşteri substanţiale. Pentru 2016, companiile din grupul Teraplast şi-au impus ţinte de buget ambiţioase, însă suntem încrezători că le vom realiza.

    Reporter: Ce produse aţi lansat pe piaţă, în ultima perioada?

    Alexandru Stânean: Dezvoltarea portofoliului de produse este o preocupare constantă pentru Grupul Teraplast, acesta fiind şi motivul pentru care anual investim în dezvoltarea de noi produse sau în îmbunătăţirea produselor existente, prin intermediul departamentului nostru de cercetare şi dezvoltare. Pe lângă extinderea gamelor de produse existente, ne concentrăm atenţia pe piaţa de agricultură, prin lansarea sistemelor de ţeavă pentru foraj şi magistrale de irigaţii, fabricate din PVC.

    Reporter: Care a fost cifra de afaceri a Teraplast în 2015 şi ce estimări aveţi pentru acest an?

    Alexandru Stânean: Cifra de afaceri consolidată a Grupului Teraplast a înregistrat o creştere de aproape 20% în 2015, până la valoarea de 393,5 milioane lei. Evoluţia cifrei de afaceri la nivelul Grupului Teraplast fost susţinută, pe de o parte, de evoluţiile înregistrate de unele segmente din piaţa construcţiilor, iar, pe de altă parte, pe fondul câştigării de cotă pe piaţa internă, în contextul în care evoluţia pe unele linii de business a fost peste cea a pieţelor relevante. Bugetul consolidat pentru 2016, ce va fi supus spre aprobarea Adunării Generale a Acţionarilor, prevede realizarea unei cifre de afaceri de 473,2 milioane de lei, în creştere cu 20% faţă de 2015. Profitul net bugetat pentru acest an are valoarea de 44,7 milioane lei, în creştere cu 27% faţă de cifra realizată în 2015.

    Reporter: Mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Materiale

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Legea

    Internaţional