Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2024

Ariston spera intr-o crestere a cifrei de afaceri

I.D. Companii /

Ariston Thermo Romania, producator si furnizor de centrale termice si boilere, mizeaza in acest an pe un avans al cifrei de afaceri cu circa 12%.

Previziunile se bazeaza pe lansarea unei noi game de produse si a concentrarii pe proiecte precum programul Buy Back si dezvoltarea retelei de centre de asistenta tehnica.

Catalin Draguleanu, director de Vanzari al Ariston Thermo Romania, a declarat:

"In 2012, vanzarile de centrale termice in condensare si cresterea cererii pe piata de boilere electrice au dus la un avans usor al business-ului companiei, acesta situandu-se in jurul valorii de 30 de milioane de euro."

Potrivit afirmatiilor lui Draguleanu, dupa o crestere cu aproximativ 5% in 2012, pentru acest an este previzionata o majorare cu circa 12% a cifrei de afaceri.

Centralele cu o eficienta ridicata, preferate tot mai mult de romani

In ceea ce priveste piata locala de centrale termice de apartament, reprezentantul Ariston Thermo Romania a afirmat ca, anul trecut, nu s-a putut observa o evolutie deosebita. Astfel, in 2012, vanzarile de profil au ramas la acelasi nivel ca si in 2011, cu un volum de aproximativ 140.000 de unitati si o valoare de peste 75 de milioane de euro.

"In conditiile in care 2012 a fost un an electoral, iar autoritatile locale au sustinut o parte din subventiile acordate la incalzirea prin sistem centralizat, debransarile nu au avut o evolutie spectaculoasa. Cu toate acestea, estimam ca in 2013 vom asista la o majorare a numarului de familii ce vor renunta la sistemul centralizat si vor alege un sistem propriu de incalzire, autoritatile nemaiavand posibilitatea de a acorda suport pentru multa vreme", a mai spus Catalin Draguleanu.

Acesta a adaugat ca anul trecut a adus si o schimbare a comportamentului de achizitie al romanilor. Acestia sunt tot mai interesati de produsele cu o eficienta ridicata si sunt dispusi sa aloce o investitie initiala mai mare pentru a beneficia de un produs ce ofera un consum mai mic si o economie pe termen lung.

Astfel, in 2012 s-a putut observa o crestere a vanzarilor de circa 25-30% pe segmentul centralelor termice in condensare, in timp ce centrale conventionale au raportat o scadere usoara de aproximativ 5%.

"Chiar daca in acest moment doar aproximativ 10% din piata de centrale termice pe gaz din Romania este compusa din echipamente in condensare, mizam pe o crestere continua in aceasta directie. Astfel, in urmatorii ani estimam ca romanii vor alege tot mai mult centralele in condesare deoarece vor intelege avantajele acestora, in ciuda pretului mai ridicat", a mai spus reprezentantul companiei.

Indreptarea romanilor catre aparate tot mai eficiente s-a reflectat si in dinamica vanzarilor grupelor de produse Ariston in 2012. Astfel, daca vanzarile de centrale termice conventionale si boilere electrice s-au mentinut la nivelul anului 2011, centralele termice in condensare, sistemele solare si pompele de caldura au inregistrat cresteri importante.

"Suntem convinsi ca si in Romania solutiile eficiente din punct de vedere energetic vor fi tot mai cautate, toate eforturile Ariston concentrandu-se in aceasta directie prin promovarea centralelor termice in condensare, a sistemelor solare sau a pompelor de caldura. Pentru a sublinia angajamentul sau in aceasta directie, Ariston Thermo Group si-a stabilit un target propriu - realizarea a 80% din cifra de afaceri prin vanzarile de echipamente cu eficienta energetica ridicata sau care folosesc energii regenerabile, pana in anul 2020", a afirmat Catalin Draguleanu.

In acest moment, peste 65% din business-ul Ariston Thermo Romania este asigurat de centralele termice murale, iar 25% de boilerele electrice, segment pe care compania este, de asemenea, lider de piata. Restul procentelor din business-ul Ariston revine aparatelor de aer conditionat, pompelor de caldura si sistemelor solare.

Ariston Thermo Group a inregistrat in 2012 vanzari totale de 1,32 miliarde de euro, in crestere cu 5% fata de 2011. Compania detine 19 unitati proprii de productie in 10 tari si 15 centre de cercetare in 8 tari, avand in total 6.800 de angajati in cele 46 de filiale aflate in 30 de tari. Compania asigura, de asemenea, o distributie ce acopera peste 150 de state din intreaga lume.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Materiale

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Legea

Internaţional