Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2024

Bosch investeste 120 milioane euro in Romania

I.D. Companii /

Brigitte Eble, director general Robert Bosch

Brigitte Eble, director general Robert Bosch

Compania Bosch va deschide in acest an doua unitati noi de productie in Romania. Pana la finele lui 2013 investitiile in fabricile de la Blaj si Cluj se vor ridica la 120 milioane euro.

Procesul de extindere al unitatilor va continua pana in 2020.

Brigitte Eble, director general Robert Bosch, a declarat:

"Suntem multumiti de evolutia pe care compania a inregistrat-o in 2012 in Romania. Aceasta este motivul pentru care dorim sa ne extindem pe piata din Romania si sa continuam sa investim aici."

Investitii de 50 milioane euro in fabrica de la Blaj

Productia in fabrica de la Blaj va demara din 8 iunie. Investitiile in lucrarile aferente si in utilajele de productie au insumat circa 50 milioane de euro. Unitatea, in suprafata de 50.000 mp, va fabrica senzori de turatie pentru sistemele de control ale sasiului, dedicati industriei auto.

Fabrica de la Cluj-Napoca se fi inaugurata in trimestrul IV din 2013

Noua unitate de la Cluj-Napoca va fi inaugurata in trimestrul al patrulea si va produce unitati electronice de comanda pentru autovehicule. Pentru proiectul dezvoltat pe o suprafata totala de 38.000 mp pana la finele lui 2013 sunt prevazute investitii de 77 milioane euro.

Sculele electrice se vand din ce in ce mai bine in mediul online

Pe segmentul de scule electrice volumul vanzarilor din Romania s-a mentinut in decursul anului trecut in pofida conditiilor dificile de piata. Produsele sunt achizitionate in procent de 60% de segmentul profesionist, iar in proportie de 40% in sistem DIY.

Bosch pune la baza dezvoltarii companiei inovatia, aceasta strategie dovedindu-se castigatoare in decursul anului trecut. Din volumul vanzarilor inregistrate in 2012 circa 40% au reprezentat-o produsele inovatoare lansate pe piata de cel mult doi ani.

De asemenea vanzarile de scule electrice in mediul online au cunoscut o dezvoltare rapida in ultima perioada. Doar in anul 2012 vanzarile electronice s-au dublat. Procentul acestora din vanzarile totale ramane insa scazut, situandu-se la doar 4%.

Mircea Georgescu, director regional de vanzari al Diviziei de Scule Electrice Robert Bosch, preconizeaza o triplare a vanzarilor din Romania in mediul online in acest an.

Pentru a sustine aceasta dezvoltare compania va lansa in 2013 un numar de 10 magazine online investitind totodata in servicii de marketing. In acest an sunt prevazute vanzari pe internet de un milion de euro.

Cel mai popular produs al diviziei de scule electrice ramane pe segmentul DIY ciocanul retopecutor. In schimb cel mai bine vandut produs catre clientii profesionisti este un pistol de vopsit.

La nivel de grup pe divizia de scule electrice s-a inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor de 4% . Cea mai dinamica regiune s-a dovedit Asia-Pacific unde cresterea a fost de 11%.

Divizia termotehnica castiga proiecte de amploare

Centrala de apartament de 24 kw ramane cel mai bine vandut produs al diviziei termotehnice.

Interesul pentru produse de o calitate superioara si un randament mai bun, precum centralele in condensatie, a inceput sa creasca in Romania. Cu toate acestea acest tip de centrale ating doar 12% din vanzari.

La momentul de fata compania incearca sa isi indrepte atentia spre obtinerea de proiecte pentru achizitia si montarea de centrale. Segmentul de proiecte se afla la ora actuala in crestere. Astfel, Bosch a furnizat sisteme de incalzire pentru importante proiecte industriale si comerciale cum ar fi magazinele Kaufland sau centrul comercial AFI Palace Cotroceni. De asemenea s-au furnizat solutii de incalzire centralizata la Buzau, Brasov si Cluj.

Pe o piata aflata in scadere divizia termotehnica a Bosch a castigat in cursul anului trecut 3 puncte procentuale cota de piata pe segmentul de incalzire. Acest segment a realizat anul trecut 49% din vanzari, segmentul dedicat energiei regenerabile ajungand la doar 20%.

Rezultate incurajatoare pentru Grupul Bosch in 2012

Grupul Bosch a inregistrat la nivel mondial o crestere de 1,9% a vanzarilor in anul 2012, ajungand la 52,5 miliarde de euro. Veniturile inainte de impozitare ale companiei au fost de 2,8 miliarde euro. Programul de investitii a avut in 2012 un buget de 8 miliarde de euro din care 4,8 miliarde de euro au fost indreptate catre cercetare si dezvoltare si 3,2 miliarde euro pentru investitiile in active fixe.

Vanzarile din Romania ale companiei Bosch au totalizat in 2012 valoarea de180 milioane euro, in scadere cu 4,5% in comparatie cu anul precedent.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Materiale

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Legea

Internaţional