Vanzarile Grupului Holcim la nivel international au crescut in primele noua luni ale anului curent cu 4,8% comparativ cu aceeasi perioada din 2011, pana la valoarea de 16,2 miliarde franci elvetieni (n.r. aproximativ 13,4 miliarde euro). In acelasi interval, profitul net s-a majorat cu 10,3% fata de 2011, ajungand la 1,1 miliarde franci elvetieni (aproximativ 920 milioane euro), potrivit datelor Grupului.
Cresteri semnificative ale vanzarilor de ciment s-au produs in tari din Asia si America de Nord, inclusiv SUA. In schimb, in Europa valoarea vanzarilor a cunoscut un regres de 5,5%, ajungand la 4,43 miliarde franci elvetieni (n.r. aproximativ 3,68 miliarde euro).
In ceea ce priveste volumul, vanzarile de ciment la nivelul Grupului au crescut cu 3% in primele trei trimestre din 2012, ajungand la 111,4 milioane tone. In paralel, volumul vanzarilor s-a diminuat pe toate celelalte categorii: -7,7% la agegate, pana la 120,3 milioane tone, -1,7% la betoane, pana la 35,3 milioane mc, respectiv -14% la asfalt, pana la 6,6 milioane tone.
Reprezentantii companiei se asteapta ca pana la sfarsitul anului curent cererea pentru materiale de constructii sa creasca pe pietele emergente din Asia si America Latina, precum si in Rusia si Azerbaijan. Cererea de ciment ar putea creste de asemenea in America de Nord. In schimb, in Europa volumul vanzarilor va scadea cel mai probabil pe toate segmentele.