Hornbach Holding, retailerul german de materiale de constructii si gradinarit, a raportat o crestere a vanzarilor in plan international cu 1% in prima jumatate a anului financiar 2012 / 2013 (1 martie - 1 august 2012), ajungand la 1,79 miliarde euro. In acelasi timp, veniturile operationale (EBIT) au scazut usor, cu 2,9%, la 153,2 milioane euro, au anuntat reprezentantii grupului.
"Comparativ cu rezultatele financiare obtinute in anul fiscal anterior, veniturile realizate in prima parte a anului curent sunt bune. Scaderea usoara inregistrata la nivelul veniturilor noastre a fost cauzata, in principal, de atitudinea consumatorilor din zone importante din Europa de Vest si de Est, acestia devenind mai atenti cu cheltuielile lor, dar si de condiţiile extreme de vreme din această vara", a declarat Albrecht Hornbach, presedintele consiliului de administratie al Hornbach Holding.
Mai mult de jumatate din vanzarile raportate in perioada mentionata (peste 970 milioane euro) au fost realizate in magazinele grupului din Germania, in crestere cu 1,5% fata de primul semestru al anului financiar anterior, pe fondul boom-ului din sectorul german de constructii pe zona rezidentiala si de renovare.
Vanzarile au crescut de asemenea in Romania, depasind media inregistrate de sectorul de profil in intervalul amintit, a mai remarcat domnul Hornbach.
Totodata, Grupul a revizuit estimarile de crestere pentru intregul an financiar 2012 / 2013, vanzarile putand inregistra un ritm de crestere mediu de o singura cifra si venituri operationale (EBIT) la acelasi nivel cu cel din 2011 / 2012 (169 milioane euro).
Grupul Hornbach activeaza in 9 tari europene (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elvetia, Cehia, Slovacia, Suedia si Romania), operand 137 de magazine.
In Romania, Hornbach detine trei magazine in Bucuresti (Berceni, Militari si Balotesti), unul in Brasov si unul in Timisoara.