Preţul pe metru pătrat în România este subevaluat cu aproximativ 30%, raportat la resursele financiare, dinamica economică şi oportunităţile de investiţii din ţară, comparativ cu pieţele imobiliare din alte ţări europene, conform unui raport realizat de Social Monitor la solicitarea Nordis Group.
Piaţa imobiliară locală este în continuă transformare, iar volumul tranzacţiilor a crescut constant în intervalul 2020-2021. De-a lungul anului trecut s-au vândut cu 16% mai multe apartamente decât în anul precedent. Conform ANCPI, au fost vândute 183.000 de apartamente, cu o valoare totală de 12 miliarde de euro, iar 30% din tranzacţii au vizat doar Bucureştiul.
În prezent, achiziţia unei proprietăţi în România este o alegere oportună şi profitabilă. Conform celui mai recent raport al European Systemic Risk Board (ESRB), media preţului pe metru pătrat de construcţie este în Europa mult superioară faţă de media preţului din România pentru aceeaşi suprafaţă. Totodată, la momentul actual, este mult mai accesibil pentru români să cumpere un apartament. Cu valoarea a 104 salarii medii pe economie, în prezent se poate achiziţiona o locuinţă în România, în timp ce în 2008 erau necesare 393 de salarii.
În 2022 se va menţine trendul dinamic al pieţei imobiliare, care a caracterizat şi anul precedent având în vedere rata inflaţiei prognozată pentru anul acesta, dar şi creşterea nivelului depozitelor bancare. Toate aceste elemente vor menţine cererea ridicată, atât pentru locuinţe de uz personal, cât şi pentru achiziţii în scop investiţional.
Imobilele care se află în topul numărului de tranzacţii în 2021 sunt cele din segmentul rezidenţial. Piaţa rezidenţială nouă iese în evidenţă cu un avans de 12% faţă de anul precedent. De asemenea, activitatea intensă a dezvoltatorilor pe teritoriul României s-a remarcat din plin anul trecut. România ocupă locul 2 în topul european, după Austria, în privinţa numărului de locuinţe care au început să fie construite.
În ceea ce priveşte clasamentul naţional al marilor oraşe ca preţuri ale apartamentelor, Cluj-Napoca rămâne pe prima poziţie, cu o medie de 1.960 euro pe metru pătrat, la o distanţă semnificativă de Bucureşti, care înregistrează 1.630 euro pe metru pătrat.
Anul 2021 a adus rezultate foarte bune şi pentru Nordis Group, care şi-a continuat, în ritm accelerat, evoluţia pozitivă din ultimii ani. Dacă, în 2019, volumul total al vânzărilor se situa în jurul cifrei de 24 milioane de euro, în 2021 acesta a ajuns la aproximativ 80 de milioane de euro. Se remarcă, pe acest fond, creşterea interesului potenţialilor clienţi pentru achiziţionarea de locuinţe de vacanţă, dar şi creşterea optimismului de cumpărare la nivelul populaţiei. Nordis Group are în prezent 4 şantiere în lucru, acestea reprezentând ansambluri şi imobile poziţionate în zone cu potenţial turistic foarte ridicat, precum Mamaia, Sinaia, Braşov, dar şi în Bucureşti.
Proprietăţile premium rămân în preferinţele românilor ca modalitate de investiţie, iar cifrele o demonstrează: cea mai mare investiţie a unui singur client în ansamblurile Nordis, realizată în anul 2021, depăşeşte 6 milioane de lei.
Tendinţa tot mai întâlnită de a investi în imobiliare la nivel naţional, precum şi proiectele pe care le dezvoltă Nordis Group - care includ servicii şi facilităţi premium, precum zonă SPA generoasă, piscină infinity, localizare ideală în zone turistice foarte ofertante, confortul serviciilor de hotel de 5 stele disponibile pentru casele de vacanţă - vor influenţa în mod substanţial stabilirea unei dinamici pozitive şi corecte a pieţei, inclusiv în privinţa evoluţiei preţurilor.