METIGLA a raportat în 2024 o cifră de afaceri în creştere cu 20% comparativ cu anul anterior. Astfel, compania a ajuns la un business de cca. 27,5 milioane de euro, faţă de 2023, când acesta s-a ridicat la cca. 23 milioane de euro.
Rezultatele validează consistenţa modelului de business METIGLA, într-un an în care volatilitatea a fost cuvântul-cheie în construcţii.
"Această evoluţie nu este întâmplătoare. Am construit pas cu pas un model sustenabil şi flexibil, care ne permite să navigăm prin contexte dificile şi, în acelaşi timp, să investim în viitor. 2024 a fost despre adaptare şi rezilienţă, în timp ce 2025 va fi despre consolidare şi extindere", a declarat Olivier Somers, Group CEO, METIGLA.
Şi în ceea ce priveşte volumul de produse livrate anul trecut METIGLA a înregistrat o creştere de aproximativ 25%, păstrând trendul ascendent raportat în ultimiii ani. Cu 85% din business generat în România şi 15% din exporturi către mai multe ţări, printre care Belgia, Franţa, Olanda, Germania şi Republica Democrată Congo, METIGLA vizează pentru următorii ani investiţii importante cu focus pe digitalizare, automatizare, sustenabilitate şi expansiune europeană.
METIGLA se adresează ambelor segmente: rezidenţial şi industrial şi produce integral în România o gamă completă de soluţii metalice pentru acoperişuri şi construcţii industriale precum ţiglă metalică, sisteme pluviale, accesorii, panouri termoizolante cu vată minerală şi profile zincate.
Rezultatele anului trecut vin în contextul unei pieţe care încă îşi caută echilibrul, după transformările generate de perioada post-pandemică, de climatul economic local şi de tensiunile geopolitice. Astfel, piaţa de acoperişuri din România a înregistrat, în 2024, o valoare totală de 282,9 milioane euro, în uşoară scădere faţă de 2023 (-4,8%), din care segmentul de ţiglă metalică este dominant cu 206 milioane euro (73%), conform celor mai recente date Neomar.
De asemenea, într-un context de piaţă tot mai orientat spre calitate şi sustenabilitate, METIGLA s-a consolidat ca un jucător de referinţă pe segmentul premium al soluţiilor metalice pentru acoperişuri. Această poziţionare este susţinută de un portofoliu de produse inovatoare, procese de producţie şi logistică complet automatizate, utilizarea materiilor prime de cea mai înaltă calitate, precum şi de o abordare de vânzare consultativă. În plus, colaborarea strânsă cu o reţea selectă de montatori şi firme de construcţii premium contribuie la livrarea constantă de proiecte cu standarde ridicate de execuţie şi estetică.
Totodată, METIGLA ocupă a treia poziţie pe piaţa sistemelor pluviale, cu un avantaj competitiv major: este singurul producător local cu o linie de producţie 100% robotizată în această categorie. Pe segmentul panourilor sandwich, METIGLA şi-a consolidat poziţia într-un context favorabil marcat de creşterea cererii pentru soluţii cu vată minerală, generate de noile reglementări de siguranţă la incendiu şi de extinderea construcţiilor industriale şi comerciale cu integrare de panouri fotovoltaice. Compania se numără astăzi printre liderii locali, ocupând o poziţie în top 3 producători de panouri sandwich cu vată minerală, adresând proiecte industriale şi comerciale care impun standarde ridicate de eficienţă energetică, protecţie şi sustenabilitate.
"Piaţa e mai volatilă ca oricând, fiind marcată de fluctuaţiile de preţuri la materia primă, inflaţia generalizată şi de crizele geopolitice. Dar, pentru noi, 2024 a fost un an al construcţiei: am consolidat echipa, am optimizat fabrica din Ceptura, ne-am extins prezenţa la nivel european şi am pus bazele planului de investiţii pentru următorii 5 ani", a subliniat, de asemenea, Cristian Mătăşel, Director General al METIGLA.
În 2025, METIGLA intră într-o nouă etapă de dezvoltare, susţinută de un plan solid de investiţii, desfăşurat pe termen mediu. Acesta vizează automatizarea completă a liniilor de producţie, accelerarea digitalizării, investiţii în robotizare, precum şi lansarea unor game noi de produse. O direcţie prioritară este dezvoltarea tehnologiilor sustenabile, în special prin extinderea soluţiilor de acoperişuri metalice fotovoltaice integrate.
"Investiţiile înseamnă mai mult decât echipamente sau tehnologie. Ele sunt un angajament pentru o creştere sustenabilă şi un răspuns concret la nevoile unei pieţe care caută soluţii rapide, inteligente şi prietenoase cu mediul. Digitalizarea şi robotizarea nu sunt doar opţiuni, ci direcţii esenţiale pentru a livra performanţă în fiecare proiect", susţine Olivier Somers, acţionar METIGLA.
În acest an, compania îşi propune să crească eficienţa operaţională, să optimizeze procesele interne şi să îşi extindă reţeaua de distribuţie în noi pieţe europene. În paralel, focusul rămâne pe dezvoltarea de produse cu un grad ridicat de performanţă energetică, estetică şi adaptabilitate la cerinţele arhitecturale contemporane, precum şi pe digitalizare şi tehnologizare.
"Chiar dacă 2025 nu va fi lipsit de provocări, vedem semnale clare că piaţa va continua să se maturizeze. Ne bazăm pe fundamente solide şi pe un context european care favorizează soluţiile sustenabile şi producţia locală. Astfel, şi pentru acest an, mizăm pe o creştere cu cca. 15% a businessului şi suntem pregătiţi să ne adaptăm din mers pentru a livra valoare reală, într-un mod competitiv", a încheiat Cristian Mătăşel.