Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 2 / 2025

"Elvila" mizează pe o producţie stabilă

CORNELIA ANGELESCU Ştirile Zilei /

Doamna Andreea Predescu, şeful Departamentului Marketing "Elvila", s-a născut în Bucureşti şi a absolvit ASE - Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale. Deţine masteratul în marketingul afacerilor internaţionale. Nu este casătorită şi este pasionată de lectură. Din adolescenţă, are o carte preferată: "De veghe în lanul de secară", scrisă de Jerome David Salinger.

Doamna Andreea Predescu, şeful Departamentului Marketing "Elvila", s-a născut în Bucureşti şi a absolvit ASE - Facultatea de Relaţii Economice Internaţionale. Deţine masteratul în marketingul afacerilor internaţionale. Nu este casătorită şi este pasionată de lectură. Din adolescenţă, are o carte preferată: "De veghe în lanul de secară", scrisă de Jerome David Salinger.

Articol preluat din ziarul Bursa

2008 şi 2009 au fost ani dificili pentru industria mobilei. Anul trecut, firma "Elvila" s-a extins cu două magazine la nivel naţional şi a închis un magazin cu o amplasare deficitară. Compania a promovat produse cu reduceri de preţ, ca să determine menţinerea vânzărilor pe perioada crizei economico-financiare. Criza s-a resimţit în scăderea cifrei de afaceri cu 6% faţă de 2008 (115 milioane de euro), în condiţiile în care managerii estimaseră o diminuare a acesteia între 4-5%.

Andreea Predescu ne-a relatat: "În condiţiile anului 2010, când se fac simţite efectele şomajului şi ale scăderii puterii de cumpărare, trebuie să ne aliniem condiţiilor impuse de piaţă. În afară de campania de reducere a preţurilor, specifică acestei perioade a anului, cu până la 30%, organizăm două campanii de promovare care se desfăşoară în paralel".

În continuare, Andreea Predescu a comentat: "Am făcut un studiu de piaţă şi am constatat că există două tipuri de consumatori: unii care şi-au construit sau achiziţionat casa şi nu s-au putut muta în ea, nefiind finalizată, şi alţii care nu au avut posibilitatea să-şi mobileze noua locuinţă din cauza lipsei de lichidităţi".

Dezgheţul pieţei construcţiilor va crea condiţiile pentru achiziţionarea obiectelor de mobilier, spune Andreea Predescu.

În opinia managerilor, "Elvila" va merge pe linia îmbogăţirii şi înnoirii modelelor din colecţia de mobilier, exclusiv prin producţie proprie. "A veni cu noutăţi înseamnă, de fapt, revigorarea pieţei", spune doamna Predescu.

Obiectivul grupului "Elvila" este să ofere produse de mobilier clasice sau moderne, din lemn masiv sau din materiale compozite, create în cele trei fabrici ale sale. Pe linie de distribuţie, managerii au dezvoltat permanent suprafaţa de vânzare, în prezent, grupul "Elvila" deţinând un număr de 53 de magazine amplasate în toată ţara.

Exporturi către ţările din Europa

Grupul "Elvila" realizează o gamă întreagă de mobilier pentru casă şi birou: sufragerii, dormitoare, biblioteci, mobilier tapiţat, camere pentru copii şi tineret, bucătării, mobilier office etc. Firma produce şi livrează saltele, canapele şi fotolii Relaxa Original şi mobilier realizat la comandă.

Fabrica de mobilă Carpatina, din localitatea Băbeni, produce mobilă din lemn masiv pentru living şi dormitor. În ultimul trimestru al anului 2009, a lansat o serie de modele noi. Numărul de lucrători este de circa 90. Capacitatea anuală de producţie este de aproximativ un milion de euro. O proporţie de 40% din producţie a fost destinată exportului în Germania, Olanda etc., res-tul mobilierului fiind destinat desfacerii, prin propriile magazine, către populaţie şi bănci, tribunale, hoteluri, restaurante, vile.

Fabrica Elmoberom din Beiuş a fost concepută ca să producă toate categoriile de mobilier, realizate din panouri din pal melaminat sau pal furniruit. Produsele Elmoberom se încadrează în categoria mobilierului funcţional. Cu aproximativ 460 de salariaţi, este cel mai mare producător de grupe de colţ din ţară şi din sud-estul Europei. Are o capacitate de producţie de 15.000 de grupe de colţ pe lună şi o capacitate de producţie medie anuală de circa 7 milioane de euro. De asemenea, la fabrica din Beiuş se realizează o gamă variată de scaune din lemn cu linii clasice şi moderne. 70% din volumul producţiei realizate anual este exportat în Germania, Austria, Elveţia.

Fabrica Relaxa din Mizil produce de peste 30 de ani saltelele sub brandul omonim, cu dimensiuni şi colorit după preferinţele clienţilor. La acest produs se adaugă canapele, fotolii şi paturi.

Relaxa este cel mai mare producător de mobilier tapiţat şi saltele din ţară. Cei 500 de salariaţi realizează o producţie lunară de 2000 de garnituri convenţionale de hol (3-2-1) şi 4000 de saltele. Capacitatea anuală de producţie a fabricii este de circa 10 milioane de euro. Piaţa internaţională de desfacere cuprinde Austria, Olanda, Belgia, Armenia, Estonia, Ucraina, Malta.

În paralel, "Elvila" a organizat diverse servicii pentru clienţi, unul dintre cele mai importante fiind importul şi distribuţia de mobilă din China, Singapore, Serbia, Polonia şi Italia. Principalii competitori ai grupului "Elvila" sunt "Mobexpert", "Ikea" şi "Kika".

SC Elvila SA, înfiinţată în anul 1990, cu capital privat românesc, este condusă, în calitate de preşedinte şi director general, de omul de afaceri Viorel Cataramă. Locuri de muncă: aproximativ 1500. Obiect de activitate: producerea de mobilier şi tapiţerie Relaxa - brand Elvila. Export: valoare medie anuală din volumul de producţie - 40%. Cifra de afaceri realizată în anul 2009 a scăzut cu 6% faţă de cea din 2008, care atingea 115 milioane de euro.

"Pentru industria mobilei este un moment greu atunci când piaţa construcţiilor stagnează. Atunci se impune ca lupta dată de producători să se orienteze spre folosirea mijloacelor pentru menţinerea vânzărilor, pentru a avea instrumentele de revenire în momentul ".

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Piaţa Imobiliară

Proiecte

Amenajări

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Perspective

Companii

Internaţional