Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

ÎN ŢARA NOASTRĂ,Industria construcţiilor de nave de croazieră este în creştere

Investiţii /

Liviu Gălăţeanu, Alin Pohilcă şi Liviu Moise

Liviu Gălăţeanu, Alin Pohilcă şi Liviu Moise


  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Industria construcţiilor de nave din ţara noastră este în creştere, pe segmentul navelor de croazieră, sunt de părere Liviu Gălăţanu, Alin Pohilcă şi Liviu Moise, fondatorii companiei din domeniul arhitecturii navale GLO Marine, din Galaţi.

    Societatea oferă servicii de consultanţă şi design naval, atât pentru clienţi din ţară, cât şi pentru cei din străinătate, au mai precizat reprezentanţii săi.

    Fondatorii GLO Marine ne-au acordat un interviu în care au vorbit despre industria de profil din România şi despre parcursul companiei lor.

    (Interviu cu fondatorii companiei autohtone de consultanţă şi design naval GLO Marine)

    În prezent, cele mai dezvoltate pieţe în segmentul Maritime sunt Norvegia, Germania, Olanda, iar pe segmentul Offshore - Marea Britanie

    Reporter: Care este situaţia industriei de construcţii navale din România, în prezent? Cum consideraţi că a evoluat aceasta în ultimii 30 de ani şi la ce vă aşteptaţi pentru viitor?

    GLO Marine: În momentul de faţă, industria construcţiilor de nave din România este în creştere, pe segmentul navelor de croazieră. Preconizăm că acest lucru va continua încă o bună perioadă de timp şi, cu puţin noroc, se va extinde şi pe segmentul navelor offshore. În general, industria în care activăm este una ciclică - toţi jucătorii au învăţat acest lucru şi au adoptat un model de business flexibil. Filozofia GLO Marine este de a-şi păstra agilitatea şi de a aborda cât mai multe segmente de nişă unde marketshare-ul este mai accesibil.

    Reporter: Care este potenţialul pieţei de la noi? Unde consideraţi că se situează aceasta în raport cu celelalte din regiunea Mării Negre şi chiar din Europa?

    GLO Marine: Ca jucător pe piaţa internaţională (Maritime şi Oil&Gas), România s-a impus ca un excelent exportator de servicii de desene de execuţie. Acest lucru a fost, într-adevăr, benefic pentru atragerea de proiecte uriaşe în şantierele din ţară, dar în acelaşi timp a făcut şi un mare deserviciu industriei prin neimplicarea inginerilor români în realitatea complexă a arhitecturii navale. La acest moment, piaţa românească nu are un istoric recent al proiectelor cu grad mare de complexitate, stigmă care reprezintă de multe ori o piedică în procesul de vânzare a serviciilor. Încă de la început, GLO Marine s-a poziţionat ca o firmă care oferă servicii complete de consultanţă în încercarea de a transmite Vestului că şi Estul are capabilităţi comparabile.

    Reporter: Care sunt cele mai dezvoltate pieţe de profil la nivel mondial?

    GLO Marine: În prezent, cele mai dezvoltate pieţe în segmentul Maritime sunt Norvegia, Germania, Olanda şi Marea Britanie pe segmentul Offshore. Toate pieţele sunt lipsite de constanţă, fluctuând la fiecare cinci-opt ani. În momentul de faţă, segmentele navelor de croazieră şi de pescuit sunt în creştere, dar primim semnale din ce în ce mai serioase că şi piaţa Offshore intră uşor-uşor pe o pantă ascendentă.

    Reporter: În ce stadiu se află piaţa de la noi în ceea ce priveşte procesul de digitalizare al construcţiilor navale? Credeţi că automatizarea va fi tot mai frecventă, în defavoarea forţei de muncă umane?

    GLO Marine: Din experienţa noas-tră pe piaţa din România, exis-tă şantiere ale căror standarde de automatizare sunt destul de ridicate şi şantiere care sunt, încă, în faze preliminare de adoptare a tehnologiilor lansate acum cinci- zece ani. Birourile de proiectare vor beneficia din ce în ce mai mult de această etapă de digitalizare, urmând apoi să intrăm într-o etapă paperless şi în zona de producţie şi construcţie navală.

    Reporter: Întâmpinaţi probleme în legătură cu găsirea resursei umane? Obişnuiţi să lucraţi şi cu studenţi?

    GLO Marine: Competiţia este destul de mare în România la capitolul forţă de muncă, pe fundalul creşterii industriei şi a migrării resursei umane spre ţări ca Germania, Olanda, Finlanda sau Norvegia. La nivel de companie, în momentul de faţă suntem într-o fază de construcţie şi consolidare a echipei, dar obiectivul nostru pe termen lung este să formăm un grup de ingineri foarte bine pregătiţi, care să poată da piept cu proiecte complexe. În acest sens, investim constant în echipă, nu numai în dezvoltarea cunoştinţelor tehnice, dar şi în dezvoltarea soft-skillurilor pentru că avem convingerea că, în secolul 21, empatia şi comunicarea sunt la fel de importante în asigurarea succesului unui proiect ca abilităţile tehnice. Alegem tinerele talente direct din sălile de cursuri, anul acesta angajând nu mai puţin de opt studenţi, având cea mai mare rată de studenţi începători per număr de angajaţi din industrie. Programele de training personalizate ale companiei permit modelarea studentului într-un inginer independent într-un timp record.

    Reporter: Aveţi concurenţă pe piaţa din România?

    GLO Marine: Nu considerăm că suntem în competiţie, la nivel de business, cu cineva de pe piaţa de la noi din ţară. Gama noastră de servicii este uşor diferită faţă de ce oferă celelalte firme, dar dincolo de acest aspect, ne-ar plăcea să considerăm că suntem parteneri, şi nu competitori. Ne-ar plăcea foarte mult să ne putem uni forţele cu alte firme româneşti şi să ne vindem serviciile ca un grup solid către jucători mai mari din industrie.

    Reporter: Care sunt clienţii companiei dumneavoastră?

    GLO Marine: 60% din cifra noas-tră de afaceri vine de pe piaţa din România, iar 40% - din ţări ca Norvegia, Finlanda, Polonia, Marea Britanie, Insulele Feroe sau Singapore. Începând cu acest an încercăm să reducem cifra de afaceri de pe piaţa locală, de la 60% la 30%, şi să ne concentrăm eforturile doar către un singur client local mare.

    Reporter: Intenţionaţi să mai des-chideţi alte birouri şi/sau punc-te de lucru în ţară? Glo Marine are birouri şi în străinătate. Vă propuneţi să continuaţi expansiunea în exteriorul ţării?

    GLO Marine: Prezenţa activă pe alte pieţe este foarte importantă pentru atragerea contractelor şi clienţilor noi. Planul nostru de creştere se concentrează pe două aspecte: creşterea biroului din Londra şi, eventual, expansiunea către Aberdeen (Scoţia) şi stabilirea unor parteneriate cu alte firme care sunt deja prezente în pieţe unde noi nu avem încă prezenţă. Am descoperit că în secolul 21 colaborarea este secretul succesului şi am făcut din asta un model de business.

    Reporter: Care a fost cifra de afaceri aferentă anului trecut? Care sunt cifrele pe care le preconizaţi pentru anul curent?

    GLO Marine: Anul trecut, la nivel de grup am atins o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro, iar pentru 2019 preconizăm undeva între 1,5-2 milioane de euro.

    Reporter: Ce profit a consemnat Glo Marine în 2018 şi care sunt estimările pentru 2019?

    GLO Marine: Avem o rată de profit puţin peste media din indus-trie, undeva între 20-25%, datorită faptului că avem un program de bugetare destul de sănătos care ne permite să maximizăm încasările. Până în prezent, tot profitul a fost reinvestit pentru a transforma GLO Marine într-un "Apple" al industriei navale.

    Reporter: Vă mulţumesc!

    GLO Marine, companie fondată în anul 2016, înregistrează anual creşteri de 100% în ceea ce priveşte cifra de afaceri şi investeşte în capitalul uman prin oportunităţi pentru tinerii ingineri români.

    Drumul companiei tinerilor antreprenori a început în Marea Britanie, unde Liviu Gălăţanu a deschis în 2014 primul birou, alăturându-i-se ulterior şi Alin Pohilcă, iar apoi, în România, Liviu Moise. Astăzi, cea mai mare parte din activitatea firmei se desfăşoară de la Galaţi, iar punctul de lucru din Regatul Unit funcţionează în continuare oferind consultanţă în industria Oil&Gas.

    Potrivit fondatorilor, investiţia iniţială s-a cifrat la 40.000 de euro, GLO Marine intrând pe piaţa din România şi oferind servicii complete pentru importanţi clienţi din ţară şi din străinătate precum: şantierul naval VARD Tulcea; NSK Ship Design; MEST Shipyards; All Stars Engineering, şi alţii. Recent, cei trei antreprenori menţionau că GLO Marine are în vedere lărgirea portofoliului de clienţi şi consolidarea poziţiei în industria de profil de la noi din ţară. Totodată, prin expansiunea sa, compania crează, de la an la an, noi locuri de muncă pentru tinerii ingineri din România.

    Reprezentanţii companiei notează: "Dacă la începutul lui 2018, GLO Marine avea 25 de angajaţi, până la sfârşitul anului trecut au ajuns la 40, iar în prezent, compania are 50 de angajaţi, înregistrând o creştere de 40% în ultimele patru luni".

    Cei trei antreprenori consideră că plata angajaţilor la un nivel competitiv, raportat cu piaţa europeană este, de asemenea, o prioritate, întrucât "oamenii capabili se găsesc greu, iar cei mai buni dintre ei pleacă în afară pe fondul unui boom în industria maritimă, în special în Germania şi Finlanda".

    În perioada următoare, pe lângă creşterea şi dezvoltarea afacerii, gălăţenii de la GLO Marine au ca scop atragerea şi susţinerea cât mai multor absolvenţi ai Facultăţii de Arhitectură Navală.

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Smart City

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Consilier

    Companii

    Internaţional