Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 6 / 2024

INSTALAŢII SANITARE Creşterea a fost mult mai mică decât estimările optimiste de 25% - 30%

F.A. Preţuri /

Oana Iftime, director de Strategii şi Cercetări de Marketing Sanitare, Ceramice şi Electrice Decorative la "Romstal"

Oana Iftime, director de Strategii şi Cercetări de Marketing Sanitare, Ceramice şi Electrice Decorative la "Romstal"

Vânzările "Romstal" de instalaţii sanitare au fost mai mari cu 15% în prima jumătate a anului

Piaţa instalaţiilor sanitare, şi anume baterii, căzi şi cabine cu/fără hidromasaj, cădiţe de duş, obiecte sanitare ceramice, are o valoare estimată pentru anul acesta de 108 - 110 milioane euro pentru 3,65 milioane bucăţi, în creştere cu 10% faţă de anul trecut, ne-a spus Oana Iftime, director de Strategii şi Cercetări de Marketing Sanitare, Ceramice şi Electrice Decorative la "Romstal".

Cea mai mare creştere faţă de 2007 o au produsele cu hidromasaj (18-20%), urmate de obiectele sanitare ceramice şi baterii (cu câte 10%). La polul opus se află căzile simple, care au cea mai mică creştere faţă de anul trecut, în jur de 3%.

Dacă obiectele sanitare ceramice (inclusiv rezervoarele) se situează pe locul doi în topul creşterilor faţă de anul trecut, ele au totuşi cea mai mare cotă în piaţa instalaţiilor sanitare, fiind estimate la 2,3 milioane bucăţi pentru 2008, cu o valoare aproximativă de 46,5 milioane euro.

Piaţa a fost susţinută în primul rând de planurile de dezvoltare pentru 2008 ale companiilor cu lanţuri de magazine specializate (precum "Romstal"), ale reţelelor DIY ("do it yourself" - bricolaj) şi ale companiilor de materiale de construcţii care au ca obiectiv extinderea reţelei de magazine şi alocă în acest scop sume importante, de zeci de milioane de euro, spune Oana Iftime.

Proiectele dezvoltate pe segmentul rezidenţial şi al clădirilor de birouri se vor finaliza în cursul acestui an şi vor avea ca efect achiziţionarea materialelor pentru amenajări interioare (sanitare, plăci ceramice, corpuri de iluminat, mobilier). Şi în acest an au continuat activităţile de renovare şi modernizare a locuinţelor vechi, datorită românilor care lucrează în străinătate şi care îşi folosesc economiile pentru re-amenajarea şi creşterea gradului de confort în locuinţele din România.

Extinderea ofertei de produse şi creşterea puterii de cumpărare contribuie, de asemenea, la susţinerea creşterii din acest an. Acest lucru se poate observa în orientarea clienţilor către produse din zona mediu - lux, de calitate, cu un design modern, atrăgător, cu beneficii multiple.

În mod evident, piaţa sanitarelor este influenţată de evoluţia pieţei construcţiilor şi a sectorului imobiliar. Estimările de anul trecut care menţionau creşteri de 25% - 30% pentru 2008 s-au dovedit a fi optimiste, în realitate creşterea a fost mai mică.

Stagnarea sau chiar scăderea tranzacţiilor imobiliare datorate condiţiilor mai severe de creditare, a dificultăţilor de pe pieţele financiare internaţionale şi crearea unei aşteptări din partea cumpărătorilor care au fost asaltaţi de informaţii privind scăderea preţurilor locuinţelor au contribuit la temperarea creşterii de pe piaţa sanitarelor care anul trecut a fost spectaculoasă, de peste 30% faţă de 2006.

Să nu uităm vremea nefavorabilă de la începutul anului, care nu a permis avansarea lucrărilor de construcţii în ritmul prognozat şi de aici a rezultat o întârziere în achiziţionarea materialelor pentru utilarea cu instalaţii sanitare şi plăci ceramice.

O altă tendinţă pe care doamna Oana Iftime a remarcat-o anul acesta, pe segmentul rezidential mai ales, a fost ofertarea "la roşu" sau "la gri" faţă de "la cheie" de anul trecut. Unii dezvoltatori imobiliari au preferat să livreze proiectele la roşu şi să negocieze separat partea de amenajări, lucru care a dus la crearea unor întârzieri între finalizarea construcţiei propriu-zise şi dotarea/utilarea ei cu instalaţii sanitare şi plăci ceramice.

Vânzările "Romstal" de instalaţii sanitare au fost mai mari cu 15% în prima jumătate a anului, faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce vânzările de obiecte sanitare ceramice au crescut cu 14% faţă de 2007.

Doamna Oana Iftime este de părere că piaţa instalaţiilor sanitare din România are un potenţial mare de creştere şi în mod clar este atrăgătoare pentru companiile care activează în domeniu dacă ne gândim la marile reţele de DIY care au intrat în România în ultimii doi ani şi la planurile de dezvoltare ale tuturor jucătorilor, distribuitori şi producători.

Anul acesta consumatorii se îndreaptă fie către produse mediu - lux importate din Spania şi Italia oferite de magazinele specializate, fie către produsele ieftine, economice aprovizionate din China, Turcia si Egipt oferite de magazinele DIY.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Smart City

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Consilier

Companii

Internaţional