Creşterea cifrei de afaceri a "Saint-Gobain Glass România" este estimată la peste 10%, pentru pieţele de export.
Cererea de sticlă pentru construcţii a înregistrat o creştere importantă în prima jumătate a anului, la acelaşi nivel cu creşterea activităţii din sectorul construcţiilor, afirmă Ovidiu Păscuţiu, director comercial pentru Europa de Sud-Est la "Saint Gobain Glass România".
Piaţa imobiliară a crescut, de asemenea, spectaculos, continuând trendul din 2007, cererea de locuinţe noi fiind motorul acestei dezvoltări. Tendinţa de maturizare a pieţei creditelor imobiliare a avut un rol important, iar creşterea economică din România a sporit încrederea oamenilor în a achiziţiona o locuinţă pe credit sau în a renova locuinţa existentă. Segmentul construcţiilor comerciale a întrecut ca ritm de creştere pe cel al construcţiilor rezidenţiale, estimările pentru cererile de spaţii noi de birouri rămânând în continuare la nivel ridicat.
Însă, în ultimul trimestru au apărut primele semne de corectare a evoluţiei spectaculoase din piaţa imobiliară (în special, rezidenţială), nivelând creşterea din întregul sector al construcţiilor. Criza financiară şi economică globală prin care trecem afectează şi piaţa creditelor din România; în plus ea vine corelată cu înăsprirea condiţiilor de creditare a populaţiei hotărâtă de Banca Naţională în această toamnă. "Toate acestea ne fac să privim cu prudenţă sfârşitul acestui an şi evoluţia cererii pentru anul viitor, în special în segmentul rezidenţial", afirmă domnul Ovidiu Păscuţiu.
În aceste condiţii, domnul Păscuţiu susţine: "Urmărim cu atenţie situaţia economică globală şi a pieţelor pe care acţionăm din România, şi ne ajustăm planurile în funcţie de condiţiile de piaţă actuale şi de perspectiva pe termen scurt. Pe termen lung, suntem încrezători în evoluţia economică a României şi a ţărilor din Europa de Sud-Est, iar planurile noastre de dezvoltare în zonă sunt stabile şi foarte ambiţioase."
Managerii "Saint-Gobain Glass România" estimează că societatea va realiza o cifră de afaceri în creştere cu peste 10% în termeni reali faţă de 2007 pentru pieţele de export, însă creşterea vânzărilor în 2008 pe piaţa românească este mult mai mare. "De la unitatea noas-tră de producţie la Călăraşi, unde producem începând din acest an şi sticle speciale - cu emisivitate scăzută şi control solar - realizăm şi exporturi, în special în ţările Europei de Sud-Est. România rămâne însă piaţa noas-tră de interes prioritar în această zona geografică.", subliniază domnul Ovidiu Păscuţiu.