Cele mai importante investiţii demarate în acest an în Braşov rămân modernizările străzilor cu infrastructura aferentă, de unde şi faima oraşului de "capitală a asfaltului". La finele lunii august, primăria municipiului avea în lucru mai multe obiective din care cel mai important era reabilitarea completă a străzilor, cu finanţare BERD. Creditul se cifrează la 15 milioane de euro.
Lidia Bulgărea, director în cadrul Primăriei Braşov, ne-a declarat că, în acest an, din cele 14 bulevarde şi străzi prinse în program au fost modernizate patru: Valea Cetăţii, Poarta Şchei, Grigoraş Dinicu şi Codrii Cosminului. Alte patru artere sunt în execuţie - Saturn, Alexandru Vlahuţă, Gării şi 13 Decembrie. Calea Feldioarei era, la finele lunii august, în faza de licitaţie. Doamna Bulgărea ne-a explicat că celelalte cinci artere sunt programate pentru lucrări anul viitor.
O altă investiţie importantă pe care municipalitatea doreşte să o demareze în acest an sau cel târziu anul viitor este sectorul II de ocolitoare semi-inelară cuprins între DN 11 şi DN 13, în lungime de 7 km. Costurile totale estimate pentru acest proiect sunt de 17 milioane de euro, din care 13 milioane de euro revin execuţiei propriu-zise. "Suntem în faza de achiziţie a terenurilor şi sperăm să contractăm lucrarea cel târziu la finele acestui an", ne-a menţionat reprezentantul Primăriei Braşov. Investiţia ar urma să aibă o durată de execuţie de 18-24 de luni şi presupune şi edificarea a trei poduri: unul peste o linie de cale ferată, celelalte peste pârâiele Durbav şi Timişul Sec.
Pentru acest sector din ocolitoarea mică, de la bugetul local, au fost alocaţi, până în august, 4,7 milioane de lei (2,6 milioane de lei în 2006 şi 2,1 milioane de lei în 2007). Municipalitatea a repartizat 4 milioane de lei şi pentru breteaua de legătură între Calea Făgăraşului şi Şoseaua Cristianului. Totodată, primăria are în execuţie şi două pasaje de cale ferată, în valoare de 1,56 milioane de lei.
O altă lucrare demarată în acest an este realizarea canalizării în Cartierul Stupini. Lungimea totală a reţelei este de peste 22 km. Primăria se va ocupa, însă, numai de partea dintre străzile Merilor şi Plugarilor. Valoarea totală a inves-tiţiei care va fi efectuată este de 3,8 milioane de euro.
Consiliul Judeţean Braşov aplică o strategie nouă în privinţa drumurilor. "Judeţul a fost împărţit în cinci zone pentru a da posibilitatea cât mai multor firme să lucreze şi pentru a nu disipa forţa de muncă", ne-a spus Emil Cirică, directorul executiv al Direcţiei Investiţii Urbanism şi Amenajarea Teritoriului (DIUAT). Cu excepţia împrumutului BERD, fondurile de investiţii destinate drumurilor în acest an sunt de 64 milioane de lei. Alocarea fondurilor din creditul BERD este structurată pe două componente, din care una priveşte repararea şi întreţinerea a 175 km de drumuri judeţene, cealaltă presupune reabilitarea totală a altor 60 km de drumuri.
Pe partea de reabilitare totală, cel mai important obiectiv este DJ 112 A Săcele - Hărman - Colonia Bod - Hălchiu - Codlea - Vulcan, care este foarte important pentru că asigură legături între diferite localităţi satelit ale Municipiului Braşov. În viitor, acesta se va intersecta cu Ocolitoarea Mare în trei puncte: la Hărman, între Hărman şi Bod şi între Hălchiu şi Codlea. Celelalte două drumuri care vor fi reabilitate sunt DJ 103 Braşov - Sânpetru - Bod - limita judeţului Covasna şi 103 A Braşov - Cărpiniş - Tărlungeni - Zizin - Teliu.
Directorul DIUAT ne-a precizat faptul că Guvernul a mai alocat Braşovului alte 16 milioane de euro, destinate lucrărilor de infrastructură. Banii ar fi suficienţi pentru circa 30 km de drumuri.