Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2024

ANUL TRECUT,"Românii au investit circa 5 milioane euro în piscine"

Amenajări /

"Românii au investit circa 5 milioane euro în piscine"
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Sectorul piscinelor din ţara noastră a evoluat natural, în timp, într-un sens constant şi pozitiv, ne-a spus Adrian Chicinaş, Regional Sales Manager Hydroline. Domnia sa ne-a precizat, într-un interviu: "Cea mai prosperă perioadă pe piaţa noastră a fost între anii 2000 şi 2007. Însă românii s-au dovedit a fi ataşaţi de confortul propriei case şi, astfel, au investit în 2016 aproximativ 4 milioane de euro în construcţia de piscine, iar estimările experţilor din domeniu a arătat o creştere de aproape 5 milioane de euro, pentru 2017".

    (Interviu cu Adrian Chicinaş, Regional Sales Manager Hydroline)

    Reporter: Cum a evoluat piaţa pis­cinelor din ţara noastră?

    Adrian Chicinaş: Sectorul piscinelor din România a evoluat natural, în timp, într-un sens constant şi pozitiv. Cea mai prosperă perioadă pe piaţa noastră a fost între anii 2000 şi 2007. Însă românii s-au dovedit a fi ataşaţi de confortul propriei case şi, astfel, au investit în 2016 aproximativ 4 milioane de euro în construcţia de piscine, iar estimările experţilor din domeniu a arătat o creştere de aproape 5 milioane de euro, pentru 2017.

    Reporter: Cum s-a modificat această piaţă în timpul crizei?

    Adrian Chicinaş: Bineînţeles, criza economică a afectat considerabil domeniul construcţiilor de imobiliare, însă nu la fel de mult şi piaţa construcţiilor de piscine. Din fericire, puterea de cumpărare nu a scăzut în rândul beneficiarilor, în sensul că aceştia şi-au putut permite o piscină în curtea propriului domiciliu.

    Reporter: Ce estimări aveţi pentru acest an, legate de domeniul de profil?

    Adrian Chicinaş: Bazându-ne pe tendinţele pieţei din ultimii cinci ani, ne aşteptăm la creşteri de circa 20%, care vor continua şi în următorii ani.

    Reporter: Care este raportul cerere/ofertă, pe piaţa noastră?

    Adrian Chicinaş: Hydroline este unul dintre principalii distribuitori de piscine pe piaţa din România, prin raportul calitate/preţ al produselor pe care le co­mercializează.

    Sunt mulţi români care angajează diferite firme nespecializate în construcţia de piscine, întrucât îşi doresc o piscină cu costuri mai mici. Rezultatul? Aceştia ajung să plătească mai mult şi să piardă mai mult timp, deoarece un nespecialist în construcţia de piscine poate face nenumărate greşeli în executarea lucrării. De exemplu, pentru a remedia defectele de turnare (segregare), trebuie folosite materiale suplimentare, foarte scumpe, care duc în final la un cost mai ridicat. În cel mai defavorabil caz, când structura prezintă grave deficienţe, se va alege varianta de a turna un "bazin în bazin", ceea ce face ca, la valoarea lucrărilor executate de firma specializată în construcţii de piscine, să se adauge valoarea lucrărilor, inutile, deja executate.

    Reporter: Ce tipuri de piscine sunt cele mai solicitate?

    Adrian Chicinaş: Decorul şi ambianţa sunt decisive, iar piscina trebuie să fie o componentă de bază a designului proprietăţii. În momentul actual, se lucrează cu forme mai libere, originale. Caracterul lounge, care susţine deschiderile largi către interiorul casei, este extrem de apreciat şi rezultă din ambianţa naturală, elegantă şi confortabilă.

    În timp, industria piscinelor a trecut printr-o criză de imagine. Deşi încă populară în rândul consumatorilor şi a proprietarilor de spaţii comerciale, cererea pentru experienţele în aer liber a scăzut din cauze din ce în ce mai evidente de siguranţă, comoditate şi confort.

    Reporter: Ce tendinţe sunt în piaţa de profil?

    Adrian Chicinaş: Industria piscinelor din anii "90 a suferit un proces de asimilare de la conceptul general de piscină la o adevărată staţiune personală.

    Perspectiva preferată este una foarte plată, pentru obţinerea ei folosindu-se efecte care dau senzaţia că piscina se continuă cu o cascadă. Bazinele au devenit tot mai complexe, cu o popularitate în creştere a piscinei fără margini sau a intrărilor de tip plajă.

    Iluminatul cu fibră optică şi-a câştigat un renume ca o alternativă la iluminatul tradiţional al piscinelor şi a câştigat teren chiar şi în faţa sistemelor de control electronice, câştigând un procent tot mai mare de instalaţii.

    În general, se preferă un look natural, reflectat în accesorii şi mobilier. Acestea sunt realizate din materiale naturale şi au forme foarte bine definite, cu tendinţe clare spre calitate şi durabilitate. Astfel, albul şi albastrul sunt înlocuite de culori naturale, ca negru granit sau culori de pământ. Alături de facilităţi, soluţiile şi materialele aferente piscinei sunt deosebit de importante, pe primul plan situându-se plăcile ceramice, piatra naturală, mozaicul şi lemnul exotic folosit la deck, tratat special pentru a rezista la apă şi umezeală.

    Reporter: Ce preţuri sunt în acest segment şi cum au evoluat aces­tea?

    Adrian Chicinaş: Dacă serviciile de consultanţă pot fi gratuite, serviciile de construcţie şi instalaţie variază de la un producător la altul. De asemenea, beneficiarii pot opta şi pentru mentenanţă lunară, iar în acest caz va trebui să pregăteşti un buget de maximum 200 de euro. În preţul mentenanţei de specialitate, pentru orice tip de piscină companiile includ, de obicei, şi substanţele necesare întreţinerii piscinei.

    Atunci când vine vorba despre acest sector din domeniul construcţiei, piaţa românească a avut cea mai prosperă perioadă între anii 2000 şi 2007, când s-au cons­truit cele mai multe piscine. La finalul anului 2016 existau circa 4.500 de proprietari de piscine pe piaţa din România, având în vedere faptul că, anual, acest sector a înregistrat creşteri de aproximativ 20%.

    Reporter: Ce noutăţi au apărut pe piaţă în ultima vreme şi care sunt cele mai solicitate?

    Adrian Chicinaş: Principalele noutăţi ale anului 2018 în domeniul piscinelor sunt următoarele:

    - Piscine din categoria "multi-use", apărute în contextul conceptului actual de "outdoor living", mai exact piscine exterioare care se asociază cu bucătării şi zone de locuit;

    - Piscinele "multi-level", acestea fiind construite pe niveluri diferite, suprapunându-se parţial, fără a face transfer de apă între ele;

    - Piscinele mici, cu forme personalizate, ideale pentru curţile de dimensiuni mici, personalizate printr-un design spectaculos;

    - Sistemele de iluminare cu LED-uri colorate;

    - Spaţiile delimitate prin pereţi de protecţie, mai exact se reinventează plaja inclusiv prin montarea unor pereţi adevăraţi;

    - Piscinele cu apă sărată, prin intermediul cărora viaţa marină coboară în piscine şi efectele acestora se prezintă în culori spectaculoase;

    - Bazinele pentru scufundări. Plăcerea scufundării în mări sau oceane poate fi trăită într-o generoasă piscină, care face posibilă explorarea mediului subacvatic, însă la scară mult redusă;

    Reporter: Ce tipuri de piscine oferă compania pe care o reprezentaţi?

    Adrian Chicinaş: Compania noas­tră oferă o gamă largă de piscine cu diverse forme, printre care piscina rectangulară Classic, care se integrează deopotrivă stilului modern, cât şi celui rustic; piscina Coral, care îmbină armonios formele curbate cu cele drepte; piscina Ellis, care aduce ceva din frumuseţea locurilor exotice, inspirând un aer tropical, precum şi multe alte modele.

    Reporter: Unde sunt produse acestea?

    Adrian Chicinaş: Piscinele oferite de Hydroline sunt produse la sediul nostru din Timişoara. De la etapa de consultanţă, când alegem îm­pre­ună cele mai potrivite soluţii, şi până la construcţia în sine, specialiştii Hydroline Timişoara te ajută să-ţi achiziţionezi piscina mult visată.

    Reporter: Care este evoluţia pieţei căzilor de hidromasaj şi a saunelor?

    Adrian Chicinaş: Până în 2009 erau populare cabinele de duş semirotunde realizate din sticlă şi profile sau cele închise complet, dotate cu diverse sisteme de hidromasaj. După anul 2009, au apărut cabinele de duş rectangulare, dotate cu cădiţe joase montate în pardosea. Apoi a venit vremea stilului minimalist, închiderile de sticlă având tot mai puţine elemente, mai simple şi mai puţin vizibile.

    Piaţa căzilor cu hidromasaj din ţara noastră creşte de la an la an, atât din punct de vedere cantitativ, cât şi calitativ, iar efectele terapeutice ale acestor sisteme sunt nelipsite din ofertele furnizorilor şi ale producătorilor. Căzile cu hidromasaj şi saunele au depăşit graniţele saloanelor de specialitate, devenind un accesoriu util şi relaxant chiar în intimitatea propriului cămin, în schimbul unor sume care pot urca chiar şi până la 26.000 de euro.

    Cu toate că în trecut nu s-a pus atât de mult accent pe rolul căzilor cu hidromasaj în amenajarea spaţiilor interioare, în prezent românii acordă tot mai multă importantă acestui aspect. Mai mult decât atât, în ultimii ani s-a observat o creştere vizibilă a cererii pentru cazi cu hidromasaj în mediul rural, că urmare a retragerii populaţiei cu venituri ridicate în zone mai liniştite, care investeşte sume însemnate în construcţia şi amenajarea caselor.

    Reporter: Care sunt tendinţele în piaţă?

    Adrian Chicinaş: Stilul şi eleganţa vor fi mereu de actualitate, însă tendinţele se pot schimba de la an la an, în domeniul decoraţiunilor interioare. În momentul actual, predomină un anumit tip de cadă cu hidromasaj în topul achiziţiilor, şi anume cada insulară, cunoscută drept "freestanding". În timp ce, în anul 2016, clasicul model alcov şi cel insular se aflau în topul achiziţiilor, anul trecut modelul insular a fost cel preferat. Cu toate acestea, s-a observat o revenire în rândul preferinţelor cumpărătorilor a modelelor retro, care au un farmec aparte.

    O altă tendinţă în acest domeniu este interesul în creştere al oamenilor referitor la beneficiile hidroterapiei. Aceasta se practică în întreaga lume, de secole sau chiar milenii, pentru a ajuta la îmbunătăţirea stării mentale şi emoţionale şi, în acelaşi timp, pentru a ameliora diverse afecţiuni despre care scriem constant pe blogul Hydroline.

    Reporter: Ce fel de căzi şi ce tipuri de saune oferiţi?

    Adrian Chicinaş: Hydroline pune la dispoziţia clienţilor săi o serie de căzi cu hidromasaj marca Sundance Spas, importate exclusiv de compania noastră pe teritoriul României, adecvate oricăror nevoi şi preferinţe.

    Gama de căzi cu hidromasaj vine cu diverse îmbunătăţiri, precum o paletă de culori din care puteţi alege, dotări cu jeturi de hidromasaj, iluminat ambiental, dispozitivul Sundance SunSmart Cloud Control, care permite accesarea căzii cu hidromasaj oricând şi de oriunde. Cei interesaţi pot opta pentru scaunele de jacuzzi scufundate în apă, purificatoare SPA pentru apă mai curată şi costuri mai mici de întreţinere sau alegerea uneia dintre cele opt arome pentru a combina aromaterapia cu hidroterapia.

    În ceea ce priveşte saunele, oferim spre vânzare saune finlandeze, umede, cu infraroşu, precum şi modele personalizate, care oferă beneficii diferite.

    Reporter: Care sunt cele mai solicitate?

    Adrian Chicinaş: Dintre căzile cu hidromasaj Sundance Spas cele mai solicitate sunt modelele Claremont (din seria 980), Cameo (din seria 880), Hamilton (din seria 780) şi Peyton (din seria 680).

    Cât despre saune, de departe cele mai populare sunt saunele finlandeze, deoarece, pe lângă beneficiile pe care le au asupra sănătăţii, sunt foarte uşor de întreţinut, singura grijă a celor care le deţin fiind curăţarea periodică a podelei.

    Reporter: Care sunt preţurile pe acest segment de piaţă?

    Adrian Chicinaş: Pentru Jacuzzi, gama de preţuri este cuprinsă într 7000 şi 19.000 de euro, plus TVA. Saunele costă între 2.400 şi 12.000 euro, la care se adaugă TVA.

    Reporter: Care este profilul clienţilor în acest domeniu?

    Adrian Chicinaş: Ne adresăm consumatorilor care apreciază produsele şi serviciile de o calitate excepţională. Produsele oferite de Hydroline reuşesc să satisfacă toate nevoile şi preferinţele clienţilor noştri, îmbunătăţesc viaţa, aduc împreună oameni de toate vârstele - de la copii la vârstnici - şi creează un mediu relaxant şi confortabil.

    Reporter: De unde aduceţi căzile cu hidromasaj şi saunele?

    Adrian Chicinaş: Hydroline deţine calitatea de importator exclusiv al companiei Sundance Spas în România, lider mondial de câteva decenii în producţia de căzi cu hidromasaj de exterior. În schimb, saunele sunt realizate la sediul principal al companiei din Timişoara.

    Reporter: Ce servicii conexe oferiţi?

    Adrian Chicinaş: Serviciile conexe oferite de compania noastră sunt consultanţa de specialitate cu orice informaţie legată de jacuzziurile Sundance Spas, saune sau piscine; rezolvarea rapidă a eventualelor probleme de garanţie sau post-garanţie; asigurarea consumabilelor şi a pieselor de schimb; personal specializat în depanarea căzilor cu hidromasaj Sundance Spas, saunelor şi piscinelor; intervenţia în cel mai scurt timp posibil la orice solicitare, în orice punct al ţării; stoc impresionant de piese de schimb, consumabile, soluţii de întreţinere şi accesorii pentru oricare dintre modelele de spa.

    Reporter: Ce planuri de investiţii aveţi pentru acest an?

    Adrian Chicinaş: Intenţionăm aducerea pe piaţă a unor noi branduri de jacuzzi şi SwimSpa.

    Reporter: Mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Amenajări

    Materiale

    Fotoreportaj

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Legea

    Internaţional