Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 8 / 2024

"Piaţa plăcilor ceramice creşte cu circa 5% pe an"

Amenajări /

Dragoş Bonea, director general Delta Studio

Dragoş Bonea, director general Delta Studio

  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Piaţa plăcilor ceramice creşte cu circa 5% pe an, în ultima perioadă, ne-a spus Dragoş Bonea, director general Delta Studio, precizând, într-un interviu, că segmentul economic este încă preponderent, dar că cererea pentru segmentul mediu lux creşte.

    Delta Studio aduce în România, de peste zece ani, plăci ceramice fabricate de Grupul Porcelanosa, prezent pe piaţa mondială de peste 40 de ani.

    Din anul 2005, Porcelanosa este furnizor oficial de plăci ceramice al Casei Regale Britanice.

    Interviu cu Dragoş Bonea, director general Delta Studio

    Reporter: Cum a evolulat piaţa de plăci ceramice, în ultima perioadă?

    Dragoş Bonea: Ritmul de creştere al acestei pieţe este de aproximativ 5% pe an, în ultimii patru ani. Segmentul economic este încă preponderent, dar creşte cererea pentru segmentul mediu lux.

    Reporter: La ce valoare se ridică piaţa noastră de profil?

    Dragoş Bonea: La aproximativ 150 milioane euro.

    Reporter: Care sunt tendinţele în acest sector?

    Dragoş Bonea: În 2018 se poartă imitaţia de piatră naturală şi imitaţia de lemn - parchet cu lamele multiformat în cadrul aceluiaşi model -, acestea putând fi văzute în showroom-ul Porcelanosa.

    Reporter: Ce produse noi aţi adus pe piaţă noastră?

    Dragoş Bonea: Am venit cu plăcile ceramice de dimensiuni foarte mari (120 x 240 cm, 150 x 300 cm), cu decorurile ceramice 3D şi cu mozaicul metalic (cupru, oţel, aluminiu) 3D.

    Reporter: Ce cantitate de plăci ceramice livraţi, anual, în România?

    Dragoş Bonea: În jur de 1 milion de metri pătraţi.

    Reporter: Ce investiţii aţi făcut în ultimul an?

    Dragoş Bonea: Am investit peste un milion de euro în noile showroom-uri din Timişoara şi Cluj, în showroomul monobrand din Bucureşti realizat în colaborare cu Kerama Marazzi şi în cel din Capitală, inaugurat în 12 aprilie.

    Reporter: Ce investiţii urmează să faceţi în 2018 şi ce buget aveţi în acest sens?

    Dragoş Bonea: Până la finalul anului în curs avem în plan să relocăm, în zone mai bune şi pe suprafeţe mai mari, showroom-urile din Braşov şi Ploieşti. În acest sens, avem disponibil un buget de 200.000 euro.

    Reporter: Ce rezultate financiare aţi avut în 2017, comparativ cu cele din 2016?

    Dragoş Bonea: Am avut o cifră de afaceri de 65 milioane lei, în 2017, în creştere cu 18% faţă de 2016. Profitul operaţional a fost de 2,2 milioane lei, la un număr de salariaţi de aproximativ 200. Cota de piaţă a companiei se ridică la circa 20%, pentru segmentul de finisaje de lux.

    Reporter: Cererea vine mai mult din zona caselor sau dinspre cartierele de apartamente?

    Dragoş Bonea: Ambele surse sunt aproximativ la acelaşi nivel, însă mă refer doar la ansamblurile rezidenţiale de lux.

    Reporter: Cât de mult vindeţi în zona hotelurilor, birourilor, retail?

    Dragoş Bonea: Vindem mai puţin decât în domeniul rezidenţial, însă este o direcţie de dezvoltare pentru perioada următoare.

    Reporter: Ce preţuri au produsele Porcelanosa?

    Dragoş Bonea: Majoritatea modelelor se încadreză în intervalul 30-50 euro/mp, însă sunt şi produse exclusiviste care pot ajunge până la 200 euro/mp.

    Reporter: Cum s-au educat clienţii Porcelanosa România, în ultimul an?

    Dragoş Bonea: Am început relaţia cu Porcelanosa acum mai bine de 10 ani, dezvoltând treptat un parteneriat de succes. Clienţii noştri sunt din ce în ce mai informaţi privind cele mai noi tendinţe în design de interior promovate la nivel mondial şi îşi doresc finisaje de înaltă calitate, fiind dispuşi să investească pentru aceasta. Corespunzător acestui trend, produsele grupului Porcelanosa au început să fie tot mai solicitate şi apreciate. Dacă în trecut vindeam Porcelanosa doar pentru vile de lux, în ultimul an am reuşit să convingem dezvoltatorii de ansambluri rezidenţiale să folosească produsele acestui brand pentru proiecte de amploare, incluzând sute de apartamente. Feedback-ul a fost foarte bun - calitatea finisajelor i-a ajutat să se diferenţieze de concurenţii din piaţă şi să vândă, la rândul lor, foarte bine apartamentele.

    Reporter: Care sunt obstacolele pe care le întâmpinaţi în activitatea dumneavoastră?

    Dragoş Bonea: Le oferim clienţilor noştri concepte complete de amenajare, pe care le realizăm cu ajutorul unei echipe de arhitecţi de interior specializaţi în domeniul materialelor pe care le comercializam. În ultimii ani, am avut fluctuaţii mari de personal cu această specializare, în sensul că, după un timp în care dobândesc experienţă în cadrul firmei noastre, lucrând cu sute de clienţi, sunt tentaţi fie să plece în străinătate, fie să îşi deschidă o afacere pe cont propriu.

    Reporter: Ce soluţii vedeţi pentru rezolvarea lor?

    Dragoş Bonea: Continuarea relaţiei cu cei formaţi în cadrul firmei noastre - de data aceasta în regim de colaborare - şi o relaţie mai apropiată cu facultăţile de profil (în special cu Universitatea "Ion Mincu" din Bucureşti), implicându-ne în instruirea practică a studenţilor din anii terminali şi oferindu-le posibilitatea să lucreze în acelaşi timp în cadrul proiectelor noastre.

    Reporter: În câte ţări este prezenţa compania?

    Dragoş Bonea: Porcelanosa Grupo este prezent în 150 de ţări. Delta Studio se concentrează deocamdată doar pe piaţa din Româ­nia, fiind lider în domeniul amenajărilor interiore de lux.

    Reporter: Care este opinia dumneavoastră despre piaţa construcţiilor de la noi?

    Dragoş Bonea: Piaţa de construcţii are potenţial mare de creştere, în special în domeniul rezidenţial. Este afectată însă de criza forţei de muncă şi de capacitatea încă redusă de finanţare.

    Reporter: Mulţumesc!

    Ştirile zilei

    Revista
    BURSA Construcţiilor

    Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

    Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

    Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

    În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

    Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

    Locuinţe

    Piaţa Imobiliară

    Proiecte

    Amenajări

    Smart City

    Materiale

    Preţuri

    Finanţare

    Investiţii

    Perspective

    Companii

    Internaţional