Daikin România şi-a crescut vânzările cu 19%
Companii / 12 iulie 2016
Prezentă pe piaţa locală din 1994, compania Daikin oferă soluţii de climatizare pentru orice tip de aplicaţii din segmentul rezidenţial, comercial şi industrial - aer condiţionat, încălziri, ventilaţii, refrigerare.
Domnul Daniel Vasile, Managing Director Daikin România, ne-a vorbit despre activitatea societăţii şi despre piaţa în care activează.
(Interviu cu Daniel Vasile, Managing Director Daikin România)
Reporter: Cum a evoluat piaţa internă pe segmentul dumneavoastră de activitate şi care sunt tendinţele acesteia?
Daniel Vasile: Din păcate, nu există statistici oficiale cu privire la evoluţia pieţei HVAC (n.r. încălzire, ventilaţie şi aer condiţionat) în România, însă estimăm o creştere faţă de anul anterior, atât datorită deblocării unor proiecte industriale şi comerciale, cât şi creşterii din segmentul rezidenţial.
Reporter: Ce linii de business au cunoscut o creştere a vânzărilor şi ce elemente au condus la această creştere?
Daniel Vasile: Spre deosebire de anii trecuţi, în care ponderea echipamentelor industriale şi comerciale era mult superioară faţă de ponderea produselor din segmentul rezidenţial, în anul financiar 2015-2016 situaţia este mult mai echilibrată. Acest rezultat a fost atins prin eforturi susţinute de promovare a brandului către mai multe categorii de clienţi rezidenţiali şi totodată prin oferirea unui portofoliu rezidenţial divers, care cuprinde atât produse high-end şi profesional, cu beneficii unice în industrie, cât şi produse din categoria economică, mai puţin sofisticate, dar care asigură garanţia calităţii Daikin.
Reporter: Ce cifră de afaceri aţi înregistrat în 2015, comparativ cu cea din anul precedent?
Daniel Vasile: În anul financiar 2015-2016 am realizat vânzări de 19,3 milioane de euro, înregistrând o creştere de 19% faţă de anul financiar precedent.
Pentru anul financiar 2016-2017, care a debutat în luna mai, estimăm o creştere de 5%, care să contribuie la consolidarea poziţiei atinse în anul anterior.
Reporter: De câţi ani activaţi în România?
Daniel Vasile: Compania Daikin este prezentă pe piaţa locală din 1994, oferind soluţii de climatizare pentru orice tip de aplicaţii din segmentul rezidenţial, comercial şi industrial - aer condiţionat, încălziri, ventilaţii, refrigerare. Daikin este apreciată de clienţi şi specialişti pentru actualizarea permanentă a inovaţiilor şi depăşirea limitelor tehnologiei prin dezvoltarea unor produse şi soluţii care stabilesc noi standarde de eficienţă şi confort în domeniul HVAC, în timp ce serviciile de instalare şi întreţinere a echipamentelor sunt realizate de către partenerii noştri din întreaga ţară.
Reporter: Câţi angajaţi aveţi?
Daniel Vasile: În România, Daikin are 26 de angajaţi şi mai multe poziţii deschise pentru recrutarea de noi specialişti, iar la nivel global există peste 55.000 de angajaţi, în peste 140 de ţări.
Reporter: Unde aveţi unităţile de producţie?
Daniel Vasile: Daikin are peste 80 de fabrici la nivel mondial, dar sediul principal - şi prima fabrică din Europa - a fost deschisă în urmă cu 40 de ani, de către compania mamă Daikin Industries Ltd., la Ostend.
Facilitatea de producţie din Ostend a crescut şi a devenit una dintre cele mai avansate, producţia concentrându-se în principal pe sisteme avansate de încălzire şi răcire destinate aplicaţiilor rezidenţiale, comerciale şi industriale. Ulterior au fost deschise şi alte fabrici de producţie majore, în Republica Cehă, Germania, Italia, Turcia şi Marea Britanie.
Reporter: Câţi distribuitori aveţi şi câte showroom-uri?
Daniel Vasile: Daikin are mai multe categorii de distribuitori, axaţi pe soluţii comerciale, industriale şi rezidenţiale. Numărul distribuitorilor autorizaţi Daikin a crescut de la an la an, iar reţeaua s-a extins în toată ţara.
Mai mult, pentru a oferi un nivel maxim de suport clienţilor noştri din segmentul rezidenţial, în urmă cu patru ani am lansat programul Home Comfort Expert. În program au fost incluşi partenerii care au trecut printr-o selecţie riguroasă, cu vastă experienţă în domeniul serviciilor de climatizare şi care sunt foarte familiarizaţi cu produsele şi tehnologia Daikin, aceştia oferind o experienţă de cumpărare completă - consultanţă, showroom, instalare profesionistă, mentenanţă etc. În showroom-urile partenerilor Home Confort Expert pot fi experimentate cele mai reprezentative produse Daikin. Lista completă a distribuitorilor Daikin poate fi găsită pe site-ul companiei.
Reporter: Ce produse noi a lansat Daikin în ultima perioadă şi ce planuri are compania, pentru 2016, din acest punct de vedere?
Daniel Vasile: Luna trecută, Daikin a lansat o nouă gamă de produse pentru segmentul rezidenţial - Daikin Bluevolution, aceasta făcând parte din categoria echipamentelor care folosesc exclusiv agentul frigorific R32. Alături de îmbunătăţirile soluţiilor de filtrare şi a eficienţei echipamentelor, noua tehnologie are un impact de trei ori mai mic asupra încălzirii globale. De asemenea, în 2016 au apărut multe noutăţi şi în portofoliul produselor pentru aplicaţii industriale şi comerciale, dintre care amintim soluţia inedită de climatizare pentru clădirile istorice şi spaţiile rezidenţiale.
Reporter: Ce investiţii aţi realizat anul trecut şi care este planul investiţional pentru anul în curs?
Daniel Vasile: Şi în 2016-2017 vom realiza mai multe acţiuni şi investiţii ca să venim în întâmpinarea cerinţelor clienţilor. Ne vom axa în continuare, atât în segmentul rezidenţial, cât şi în cel comercial, pe promovarea echipamentelor cu eficienţă crescută şi impact redus asupra mediului, cu acţiuni specifice dedicate tuturor categoriilor de clienţi.
Reporter: Cum a evoluat cererea de aer condiţionat?
Daniel Vasile: Anul trecut au fost înregistrate temperaturi record, a fost cel mai cald la nivel global din ultimii zeci de ani şi, implicit, acest lucru a avut un impact pozitiv asupra vânzărilor din segmentul rezidenţial. În condiţiile temperaturilor din ce în ce mai ridicate, românii au înţeles, în ultimii ani, că aerul conditionat nu mai reprezintă un produs de lux, ci mai degrabă o necesitate.
Reporter: În ce mod s-au educat cumpărătorii? Solicită aceştia produse mai bune din punct de vedere calitativ indiferent de preţ sau preţul a rămas prima coordonată?
Daniel Vasile: În ultima vreme, am observat că tot mai mulţi clienţi din România conştientizează faptul că un aparat de aer condiţionat este o investiţie pentru tot parcursul anului, nu doar pentru perioadele toride, fiind o soluţie eficientă şi accesibilă şi pentru încălzirea casei. De asemenea, ne bucură schimbarea pe care o simţim în decizia de cumpărare a clienţilor rezidenţiali, care încep să îşi programeze din timp achiziţionarea sistemelor, experimentând soluţiile prezentate în showroom-urile partenerilor noştri din întreaga ţară.
Reporter: Care este cea mai aglomerată perioadă din an, din punct de vedere al vânzărilor?
Daniel Vasile: În continuare, perioada verii rămâne cea mai aglomerată din punct de vedere al vânzărilor, dar clienţii rezidenţiali încep să devină interesaţi de aparatele de aer condiţionat încă de la venirea primăverii.
Reporter: Mulţumesc!